Δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα από τη Lamborghini
Η Lamborghini είναι ένας από τους πολλούς πλέον κατασκευαστές που «υποκύπτει» στο ηλεκτρικό δόγμα. Και ως εκ τούτου θα παρουσιάσει τα προσεχή χρόνια δύο νέα EV.
Επί της ουσίας, η απόφαση της Lamborghini να παρουσιάσει όχι ένα αλλά δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στα προσεχή χρόνια – ένα crossover κουπέ και τη νέα Urus – αναμένεται να δώσει παράταση ζωής για τα βενζινοκίνητα supercar της ιταλικής εταιρείας, τις Aventador και Huracan, οι οποίες ωστόσο θα εξηλεκτριστούν μέσα στη δεκαετία αποκτώντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.
Μιλώντας στην ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού Autocar, ο CEO της Lamborghini, Stephan Winkelmann, επιβεβαίωσε την πρόθεση της εταιρείας να παρουσιάσει για πρώτη φόρα δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λέγοντας χαρακτηριστικά τα εξής:
«Το πρώτο βήμα είναι να λανσάρουμε δύο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Ως αποτέλεσμα αυτού, έχουμε λίγο χρόνο να αποφασίσουμε αν μπορούμε να παραμείνουμε με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή αν πρέπει να είμαστε πλήρως ηλεκτρικοί.
«Η πίεση για να αποφασίσουμε τις τελικές λεπτομέρειες δεν υφίσταται ακόμα. Αν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφασίσει την απαγόρευση [πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης], αυτό θα μας επηρεάσει φυσικά.
«Υπάρχουν όμως και άλλες αγορές εκτός της Ευρώπης που πρέπει να εξετάσουμε, καθώς και κανονισμοί για τους οποίους ακόμη περιμένουμε διευκρινήσεις, για το πού θα πάμε στη συνέχεια.
«Φυσικά, πρέπει να λάβουμε αποφάσεις πολύ νωρίτερα από τις προθεσμίες, και μπορεί να μην μπορούμε να περιμένουμε να οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί, αλλά αυτή η στρατηγική με τα δύο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια απόφαση που μας δίνει περισσότερο χρόνο να σκεφτούμε».
Προς το παρόν, η Lamborghini δεν αποκαλύπτει στοιχεία για το πρώτο εκ των δύο EV της, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί γύρω στο 2028 διαθέτοντας αρκετές επιρροές από την πρωτότυπο Estoque που παρουσιάστηκε το 2008 αλλά ουδέποτε «βρήκε» το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής των Ιταλών από τη Σαντ’ Άγκατα.
Ωστόσο, σε σχέση με αυτή, το νέο EV θα είναι… ψηλότερο, ακολουθώντας μια λογική σε επίπεδο σχεδίασης που θα το τοποθετεί στα λημέρια των crossover οχημάτων.
Μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι θα πρόκειται για ένα EV με 2+2 θέσεις, το οποίο θα «πατά» στην πλατφόρμα Artemis, την οποία εξελίσσει το VW Group και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και από την ομογάλακτη Bentley – η οποία θα παρουσιάσει με τη σειρά της το πρώτο της EV το 2025.
Η νέα Urus θα είναι το δεύτερο EV, το οποίο θα παρουσιαστεί περί τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας, ενώ αρκετά νωρίτερα (γύρω στο 2024), το ιταλικό super-SUV θα παρουσιαστεί σε plug-in υβριδική έκδοση – κάτι αντίστοιχο θα συμβεί βέβαια και με τις Aventador και Huracan.
«Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι οι αντιλήψεις των πελατών έχουν αλλάξει», δήλωσε ο Winkelmann. «Γνωρίζουν τη νομοθεσία και ενδιαφέρονται για την τεχνολογία, αρκεί να συνδυάζει τη βιωσιμότητα με βελτιωμένη απόδοση σε σχέση με ό,τι έχει προηγηθεί.
«Γι’ αυτό πρώτα θα δούμε την φάση του υβριδισμού [της Lamborghini]: Αυτό είναι αποδεκτό από την πελατειακή μας βάση. Ακόμη και η πλειονότητα των petrolheads λέει ότι έχουν αποδεχτεί το όραμά μας για αυτό. Και με τη σειρά του, αυτό ανοίγει την πόρτα σε ένα νέο είδος πελατών που εξετάσει την αμιγή ηλεκτροκίνηση».