WRC: Δυσαρέσκεια από τις ομάδες για το υβριδικό σύστημα - οι απαντήσεις της Compact Dynamics

Τα υβριδικά κινητήρια σύνολα βρίσκονται στα χέρια των ομάδων του WRC, με τις δυσκολίες να μη λείπουν και τον CEO της Compact Dynamics, Oliver Blamberger, να δίνει ορισμένες απαντήσεις.

Η προετοιμασία ενόψει 2022, όταν τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα αποκτήσουν υβριδικά κινητήρια σύνολα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Αν και με καθυστέρηση, η γερμανική Compact Dynamics, που έχει αναλάβει την ανάπτυξη του συστήματος και τη διανομή στις ομάδες, παρέδωσε τις πρώτες μονάδες. Τα προβλήματα δεν έλειψαν, αφού σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το DirtFish, ορισμένα εξαρτήματα δε λειτουργούν με τον τρόπο που είχε συμφωνηθεί, ή άλλα όπως ο εξωτερικός φορτιστής, λείπουν.

Μιλώντας στο DirtFish επί του θέματος, ο CEO της Compact Dynamics, Oliver Blamberger, απέδωσε την καθυστέρηση στα προβλήματα της πανδημίας: Αρχικός μας στόχος ήταν η διανομή σε κάθε ομάδα έως το τέλος Ιανουαρίου. Λόγω προβλημάτων με τους προμηθευτές μας στην Κίνα, καθώς και με τα σύνορα Γερμανίας-Αυστρίας όπου βρίσκονται οι συνεργάτες μας στην Kreisel, εξαιτίας της πανδημίας, είχαμε καθυστέρηση. Βασιζόμενοι σε αυτή την καθυστέρηση, μεταφέραμε την πρώτη διανομή κατά 3 εβδομάδες, δηλαδή στην εβδομάδα 8 αντί για την εβδομάδα 5.

Hyundai

Την περασμένη Παρασκευή, δηλαδή στο τέλος της εβδομάδας 9, προμηθεύσαμε την κάθε ομάδα με το πρώτο δοκιμαστικό σύστημα. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο και παρά την ισχυρή κρίση που μαίνεται, 10 μήνες αργότερα το παραδώσαμε - από την πλευρά μου αυτή είναι μεγάλη επιτυχία.

Ακόμη, ο Blamberger ανέφερε πως η πρώτη δοκιμή δεν είναι απαραίτητο αυτό να γίνει σε αυτοκίνητο: Μπορείς να το τοποθετήσεις σε αυτοκίνητο ή σε πάγκο δοκιμών, το έχουμε επικοινωνήσει αυτό στις ομάδες. Θα παραδώσουμε το δεύτερο δοκιμαστικό σύστημα σε δύο εβδομάδα και το τρίτο, σε πέντε εβδομάδες.

Για τις αναφορές από τις ομάδες πως έλειπε ο εξωτερικός φορτιστής, ο Blamberger παραδέχθηκε, όμως υποβάθμισε το γεγονός: Κάθε σύστημα έχει πετύχει το 100% στις δοκιμές, που σημαίνει πως βρισκόμαστε εντός στόχου σε απόδοση και ασφάλεια.

Δεν έχουμε κάνει ακόμη τη διανομή του εξωτερικού φορτιστή. Για αυτό χρειαζόμαστε ακόμη δύο εβδομάδες, όμως για να γίνουν δοκιμές στον πάγκο ή στο αυτοκίνητο, μπορεί η φόρτιση να γίνει με δουλειά στη λειτουργία γεννήτριας έναντι της εσωτερικής καύσης. Δεν είναι πρόβλημα.

Για να βελτιστοποιήσει τη διαδικασία εξέλιξης, η Compact Dynamics συνεργάστηκε με την Kreisel Electric, η οποία έκανε δοκιμές του πλήρους συστήματος, αντί για τα εξαρτήματα ξεχωριστά. Αυτό επέφερε αύξηση και στο κόστος, που με τη σειρά του υπήρξε αιτία για την καθυστέρηση της διανομής του συστήματος.

Oliver

Έπρεπε να μαζέψουμε κομμάτια από όλον τον κόσμο, γιατί η τιμολόγηση σε αυτό το σύστημα είναι πολύ ισχυρή. Όλο το υβριδικό σύστημα, έτοιμο για αγώνα, κοστίζει 100.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο και αυτό δεν είναι τεράστιο ποσό για τη μπαταρία, τον συμπλέκτη, τα ηλεκτρονικά και τον ηλεκτροκινητήρα. Για αυτό έπρεπε να ψάξουμε σε όλον τον κόσμο για να βρούμε τις καλύτερες τιμές και αυτό, ήταν ακόμη ένας λόγος που ορισμένα εξαρτήματα έρχονται με καθυστερήσεις.

Καταλήγοντας, ο Blamberger αναφέρθηκε στο υβριδικό σύστημα ισχύος επιπλέον 100 kW (136 ίπποι), ο ακριβής τρόπος λειτουργίας του οποίου δεν είναι ακόμη δεδομένος. Μια πιθανότητα, αφορά στην ανάκτηση ενέργειας στις απλές διαδρομές και στην χρήση αυτής σε επιλεγμένες boost zones εντός των ειδικών διαδρομών. 

Η ανάκτηση ενέργειας εξαρτάται από την πολιτική της κάθε ομάδας, ανέφερε ο Blamberger. Το υβριδικό σύστημα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κινητήρας και ως γεννήτρια. Θα παράγουν ισχύ από την μπαταρία μεταξύ των ειδικών και αυτή, θα μπορεί να χρησιμοποιείται στην επόμενη ειδική διαδρομή. Επιπρόσθετα, τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια σε αστικές περιοχές.

Πάντως, ο CEO της Compact Dynamics τόνισε πως η συνολική ισχύς των νέων αγωνιστικών, δε θα ξεπερνά τους 500 ίππους, όπως θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος αθροίζοντας την ισχύ του θερμικού και του ηλεκτρικού κινητήρα: Η μπαταρία έχει ισχύ 3-4 kW, δηλαδή όχι τόσο πολύ. Περισσότερο θα προσφέρει ώθηση, υπό την έννοια πως θα σκέφτεσαι ότι έχεις 140 επιπλέον ίππους σε μια στροφή ή πριν από ένα συγκεκριμένο σημείο μιας ειδικής. Πρέπει να θυμόμαστε πως είναι πάντα θέμα ισορροπίας ανάμεσα σε απόδοση και βάρος του συστήματος.