Το υβριδικό Honda Civic ενδέκατης γενιάς

Το νέο, αποκλειστικά υβριδικό Honda Civic ενδέκατης γενιάς αποτελεί ένα εντυπωσιακό όχημα.

Έχοντας προσαρμοστεί ειδικά για χρήση στο νέο Civic, το σύστημα e:HEV λειτουργεί πιο ομαλά προσφέροντας ενισχυμένη αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης με εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Από εκεί και πέρα το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και η βελτιωμένη ανάρτηση συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν τα ανώτερα επίπεδα απόδοσης, δυναμικής απόκρισης και πληροφόρησης που ήταν ανέκαθεν στοιχεία κλειδιά στην απήχηση του Civic.

Honda Civic

 

NEO SPEEDZONE FORMULA 1 PODCAST: Πρώτη νίκη Sainz, θαύματα από τον Newey και η πρώτη πίστα στον κόσμο το 1907 

 

Σύμφωνα με την Honda, το νέο Civic ενσωματώνει «μια νέα, προοδευτική συναρπαστική προσέγγιση στο σχεδιασμό» υιοθετώντας τη φιλοσοφία που περιγράφεται από το μοτo «Man-Maximum, Machine-Minimum».

Μακρύτερο μεταξόνιο κατά 35 χλστ., μεγαλύτερο μήκος κατά 31 χλστ., ελαφρά μεγαλύτερο πλάτος και χαμηλότερο ύψος συνθέτουν τις αλλαγές στις διαστάσεις του νέου μοντέλο. Η χαμηλότερη γραμμή οροφής διαμορφώνουν μία σιλουέτα τύπου coupe, η οποία έχει επιτευχθεί με το χαμήλωμα της γραμμής του καπό κατά 25 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ μεγαλύτερες είναι και οι γυάλινες επιφάνειές του.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Civic, η βάση της κολόνας Α έχει τοποθετηθεί πιο πίσω για να ευθυγραμμιστεί με το κέντρο των μπροστινών τροχών, κάτι που αν και δείχνει κάπως ασυνήθιστο, χαρίζει μια πιο φαρδιά παρουσία στο δρόμο, ενώ μία αξιοσημείωτη λεπτομέρεια έχει να κάνει με τους καθρέφτες που στηρίζονται πλέον στις πόρτες.

Honda Civic

Οι μεγάλοι ψευτοαεραγωγοί του προηγούμενου μοντέλου έδωσαν την θέση τους σε έναν πιο αιχμηρό προφυλακτήρα και μία μάσκα με μοτίβο πλέγματος, που δείχνει να αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με τους μακρόστενους προβολείς, τεχνολογίας led φυσικά. Οι τροχοί και τα ελαστικά φαίνονται μεγαλύτερα, κάτι που σε συνδυασμό με το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο διαμορφώνει μία χαμηλωμένη και δυναμική εικόνα, που τονίζεται από νέα διαμόρφωση της ουράς.

Στην ανασχεδιασμένη καμπίνα ξεχωρίζει ο οριζόντιος σχεδιασμός του ταμπλό  που τονίζεται από την κεντρική λωρίδα σε μοτίβο πλέγματος που καμουφλάρει τους νέους αεραγωγούς. Σύμφωνα με την Honda, το εσωτερικό επωφελείται από νέα, υψηλής ποιότητας υλικά, κάτι που μπορεί κανείς να διαπιστώσει στην πράξη ακόμα και σε λεπτομέρειες όπως ο χειρισμός των ξεχωριστών περιστροφικών διακοπτών του συστήματος κλιματισμού.

To Civic, αισίως, εισέρχεται στην 11η γενιά και μετά το μοντέλο του 2007 που πραγματοποίησε ένα ριζοσπαστικό σχεδιαστικό άλμα, ετούτο το νέο μοντέλο κάνει την δική του επανάσταση, όντας αποκλειστικά υβριδικό. Έτσι και αλλιώς το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Honda προχωράει με γοργά βήματα και η επόμενη χρονιά περιλαμβάνει ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Έχοντας προσαρμοστεί ειδικά για χρήση στο νέο Civic, το σύστημα e:HEV λειτουργεί πιο ομαλά προσφέροντας ενισχυμένη αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης με εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Από εκεί και πέρα το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και η βελτιωμένη ανάρτηση συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν τα ανώτερα επίπεδα απόδοσης, δυναμικής απόκρισης και πληροφόρησης που ήταν ανέκαθεν στοιχεία κλειδιά στην απήχηση του Civic. Σύμφωνα με την Honda, το νέο Civic ενσωματώνει «μια νέα, προοδευτική συναρπαστική προσέγγιση στο σχεδιασμό» υιοθετώντας τη φιλοσοφία που περιγράφεται από το μοτo «Man-Maximum, Machine-Minimum». Μακρύτερο μεταξόνιο κατά 35 χλστ., μεγαλύτερο μήκος κατά 31 χλστ., ελαφρά μεγαλύτερο πλάτος και χαμηλότερο ύψος συνθέτουν τις αλλαγές στις διαστάσεις του νέου μοντέλο. Η χαμηλότερη γραμμή οροφής διαμορφώνουν μία σιλουέτα τύπου coupe, η οποία έχει επιτευχθεί με το χαμήλωμα της γραμμής του καπό κατά 25 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ μεγαλύτερες είναι και οι γυάλινες επιφάνειές του. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Civic, η βάση της κολόνας Α έχει τοποθετηθεί πιο πίσω για να ευθυγραμμιστεί με το κέντρο των μπροστινών τροχών, κάτι που αν και δείχνει κάπως ασυνήθιστο, χαρίζει μια πιο φαρδιά παρουσία στο δρόμο, ενώ μία αξιοσημείωτη λεπτομέρεια έχει να κάνει με τους καθρέφτες που στηρίζονται πλέον στις πόρτες. Οι μεγάλοι ψευτοαεραγωγοί του προηγούμενου μοντέλου έδωσαν την θέση τους σε έναν πιο αιχμηρό προφυλακτήρα και μία μάσκα με μοτίβο πλέγματος, που δείχνει να αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με τους μακρόστενους προβολείς, τεχνολογίας led φυσικά. Οι τροχοί και τα ελαστικά φαίνονται μεγαλύτερα, κάτι που σε συνδυασμό με το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο διαμορφώνει μία χαμηλωμένη και δυναμική εικόνα, που τονίζεται από νέα διαμόρφωση της ουράς. Στην ανασχεδιασμένη καμπίνα ξεχωρίζει ο οριζόντιος σχεδιασμός του ταμπλό που τονίζεται από την κεντρική λωρίδα σε μοτίβο πλέγματος που καμουφλάρει τους νέους αεραγωγούς. Σύμφωνα με την Honda, το εσωτερικό επωφελείται από νέα, υψηλής ποιότητας υλικά, κάτι που μπορεί κανείς να διαπιστώσει στην πράξη ακόμα και σε λεπτομέρειες όπως ο χειρισμός των ξεχωριστών περιστροφικών διακοπτών του συστήματος κλιματισμού. Το «παρών» στις πιο πλούσιες εκδόσεις δίνει για πρώτη φόρα μια εξολοκλήρου ψηφιακή οθόνη LCD 10,2 ιντσών υψηλής ευκρίνειας εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ το νέο infotainment, υποστηρίζεται από μια οθόνη αφής 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Την εικόνα συμπληρώνουν τα πολύ καλά καθίσματα με σωστή στήριξη του σώματος, καθώς και μία κονσόλα με την χαρακτηριστική τετράδα διακοπτών για τον έλεγχο του κιβωτίου και των προγραμμάτων οδήγησης (πέρα από τα eco/normal/sport, υπάρχει πλέον και πρόγραμμα Individual,που δίνει την ευχέρεια στον οδηγό για τις δικές του επιλογές στον κινητήρα, το τιμόνι, τα όργανα και τον κλιματισμό). Το Civic σε αυτή την 11η γενιά με τις ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις του, συνεχίζει φυσικά να ξεπερνάει τα 4,5 μ., κάτι που το εντάσσει πάλι στην κατηγορία D. Το μεγαλύτερο κατά 35 χλστ. μεταξόνιο και η προσεκτική τακτοποίηση των τμημάτων του υβριδικού συστήματος, έχει διατηρήσει ουσιαστικά αμετάβλητους τους πολύ καλούς χώρους του προηγούμενου μοντέλου. Στις πίσω θέσεις, ακόμα και ενήλικες επιβάτες κανονικού αναστήματος έχουν πολύ ικανοποιητικό χώρο στην διάθεση τους, ενώ το πόρτ μπαγκάζ φθάνει στα 410 λίτρα. To Civic e:HEV εξοπλίζεται με μια νέας γενιάς μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,05 kWh (τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα) και δύο συμπαγών ηλεκτρικών κινητήρων, σε συνδυασμό με έναν καινούργιο 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού, που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Συνδυαστικά, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 ίππων και ροπή 315 Nm. Η τελευταία έκδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, που αποδίδει 143 ίππους έχει αρκετά νέα στοιχεία στην αρχιτεκτονική του (με κυριότερο το σύστημα άμεσου ψεκασμού με έως και τέσσερις εγχύσεις ανά κύκλο) που βοηθούν στην επίτευξη θερμικής απόδοσης που φτάνει το 41%. Πόσο κοστίζει Οι τιμές λιανικής του πολυαναμενόμενου Honda Civic e:HEV διαμορφώνονται ως εξής: Civic e:HEV MY23 ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT ELEGANCE MY23 41.500 CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT SPORT MY23 43.500 CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT ADVANCE MY23 47.700 Όσοι πελάτες επιθυμούν να προ-παραγγείλουν το νέο Civic θα έχουν σημαντικό όφελος με έκπτωση 50% στο τέλος ταξινόμησης. Αναλυτικότερα οι εκπτώσεις της προωθητικής ενέργειας είναι: Έκδοση Έκπτωση CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT ELEGANCE MY23 2.250 € CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT SPORT MY23 2.400 € CIVIC 5D 2.0 HYBRID eCVT ADVANCE MY23 2.600 €

Το «παρών» στις πιο πλούσιες εκδόσεις δίνει για πρώτη φόρα μια εξολοκλήρου ψηφιακή οθόνη LCD 10,2 ιντσών υψηλής ευκρίνειας εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ το νέο infotainment, υποστηρίζεται από μια οθόνη αφής 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα πολύ καλά καθίσματα με σωστή στήριξη του σώματος, καθώς και μία κονσόλα με την χαρακτηριστική  τετράδα διακοπτών για τον έλεγχο του κιβωτίου και των προγραμμάτων οδήγησης (πέρα από τα eco/normal/sport, υπάρχει πλέον και πρόγραμμα Individual,που δίνει την ευχέρεια στον οδηγό για τις δικές του επιλογές στον κινητήρα, το τιμόνι, τα όργανα και τον κλιματισμό).

Honda Civic

Το Civic σε αυτή την 11η γενιά με τις ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις του, συνεχίζει φυσικά να ξεπερνάει τα 4,5 μ., κάτι που το εντάσσει πάλι στην κατηγορία D. Το μεγαλύτερο κατά 35 χλστ. μεταξόνιο και η προσεκτική τακτοποίηση των τμημάτων του υβριδικού συστήματος, έχει διατηρήσει ουσιαστικά αμετάβλητους τους πολύ καλούς χώρους του προηγούμενου μοντέλου. Στις πίσω θέσεις, ακόμα και ενήλικες επιβάτες κανονικού αναστήματος έχουν πολύ ικανοποιητικό χώρο στην διάθεση τους, ενώ το πόρτ μπαγκάζ φθάνει στα 410 λίτρα.

To  Civic e:HEV εξοπλίζεται με μια νέας γενιάς μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,05 kWh (τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα) και δύο συμπαγών ηλεκτρικών κινητήρων, σε συνδυασμό με έναν καινούργιο 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού, που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Συνδυαστικά, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 ίππων και ροπή 315 Nm.  Η τελευταία έκδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, που αποδίδει 143 ίππους έχει αρκετά νέα στοιχεία στην αρχιτεκτονική του (με κυριότερο το σύστημα άμεσου ψεκασμού με έως και τέσσερις εγχύσεις ανά κύκλο) που βοηθούν στην επίτευξη θερμικής απόδοσης που φτάνει το 41%.

Honda Civic

 

Honda Civic

NEO SPEEDZONE FORMULA 1 PODCAST: Πρώτη νίκη Sainz, θαύματα από τον Newey και η πρώτη πίστα στον κόσμο το 1907