Παγκόσμια πρεμιέρα για το νέο VW Amarok

Η Volkswagen Commercial Vehicles παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του pick-up μοντέλου Amarok.

H δεύτερη γενιά του VW Amarok σχεδιάστηκε στη Γερμανία και την Αυστραλία, ενώ η παραγωγή του θα λάβει χώρα στη Νότια Αφρική. Πρόκειται για ένα αξιοζήλευτο premium pick-up μοντέλο για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, για πολλές χώρες της Αφρικής, επίσης όμως της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης. Το καλά μελετημένο σύνολο χαρακτηριστικών του, πάνω από 20 νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, κινητές online υπηρεσίες, κινητήρες αποδοτικοί και υψηλής ροπής, δύο τεχνολογίες τετρακίνησης, εξατομικευμένα αξεσουάρ και σαφές σχεδιαστικό DNA της Volkswagen καθιστούν το νέο Amarok ένα από τα πιο ισορροπημένα pick-up στον κόσμο. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει στις αγορές της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας από το τέλος του 2022. Θα διατεθεί σε πέντε εκδόσεις εξοπλισμού: Amarok, Life, Style, PanAmericana (off-road styling) και Aventura.

VW Amarok

 

NEO SPEEDZONE FORMULA 1 PODCAST: Πρώτη νίκη Sainz, θαύματα από τον Newey και η πρώτη πίστα στον κόσμο το 1907 

 

 

Η Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) πούλησε πάνω από 830.000 μονάδες της πρώτης γενιάς Amarok στην Ευρώπη, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, την Αφρική, τη Βόρεια Ασία και τη Νότια και Κεντρική Αμερική. Στη δεύτερη γενιά όλα είναι καινούργια, αλλά η σχεδίαση της VW καθιστά αμέσως σαφές πως πρόκειται για ένα Amarok. Το νέο Amarok λανσάρεται με τετράθυρη διπλή καμπίνα (DoubleCab) και δίθυρη μονή καμπίνα (SingleCab). Με μήκος 5.350 χιλιοστά, το νέο Amarok είναι κατά 96 χιλιοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο των 3.270 χιλιοστών, αντιπροσωπεύει αύξηση 173 χιλιοστών.

VW Amarok

Αυτό προσφέρει περισσότερο χώρο, ειδικά στη δεύτερη σειρά καθισμάτων της διπλής καμπίνας. Το μεταξόνιο έχει επομένως αυξηθεί πολύ περισσότερο από το συνολικό μήκος και αυτό μειώνει τις προεξοχές του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα είναι οξύτερες αναλογίες και βελτιωμένη ικανότητα εκτός δρόμου χάρη, στις καλύτερες γωνίες προσέγγισης. Οι εκτός δρόμου ικανότητες του Amarok, το οποίο θα διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση σε πολλές αγορές, ενισχύονται επίσης από το πολύ μεγαλύτερο βάθος διάβασης για την οδήγηση σε υδάτινα εδάφη (προηγουμένως ήταν 500 mm, τώρα είναι 800 mm).

VW Amarok

Το εσωτερικό με τις ψηφιακές οθόνες του, έχει διαμορφωθεί από την ομάδα σχεδιασμού της Volkswagen Commercial Vehicles με πολύ λειτουργικό τρόπο. Το φάσμα των ενδείξεων αποτελείται από ψηφιακά όργανα 8 ιντσών (Digital Cockpit, πλήρως ψηφιακό και σε μέγεθος 12 ιντσών στο επίπεδο εξοπλισμού Style και άνω) και μια εξαιρετικά σύγχρονη οθόνη αφής σε μορφή tablet (σε μέγεθος 10 ιντσών, στο επίπεδο εξοπλισμού Style και άνω 12 ιντσών στάνταρ) για το σύστημα infotainment. Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα έχει εφαρμόσει στο Amarok ένα μείγμα ψηφιακών λειτουργιών και εργονομικά διαμορφωμένων κουμπιών ή και πιεστικών περιστροφικών διακοπτών.

VW Amarok

Η ένταση του συστήματος infotainment και οι ρυθμίσεις του συστήματος τετρακίνησης ελέγχονται, για παράδειγμα, μέσω τέτοιων σκληρών πλήκτρων. Ανάλογα με τις προδιαγραφές, αυτά τα στιβαρά και υψηλής αισθητικής χαρακτηριστικά είναι πλαισιωμένα από αλουμίνιο. Στα περαιτέρω χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται το ηχοσύστημα της Harman Kardon (στον βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις PanAmericana και Ventura και διαθέσιμο ως προαιρετικό για τις υπόλοιπες).

VW Amarok

Άφθονος χώρος για ωφέλιμο φορτίο ως 1,16 τόνους
Όπως συνέβαινε και στο προηγούμενο μοντέλο, ο χώρος φόρτωσης μεταξύ των θόλων των τροχών έχει αρκετό χώρο για μια ευρωπαλέτα φορτωμένη στο πλάι. Η έκδοση με μονή καμπίνα μπορεί να χωρέσει ακόμη και δύο παλέτες φορτωμένες στο πλάι. Το φορτίο δένεται μέσω δακτυλίων με κρίκους στον χώρο φόρτωσης, οι οποίοι μπορούν να δεχτούν φορτίο ως και 500 κιλά ο καθένας. Σύμφωνα με αυτή την ικανότητα φόρτωσης, το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο έχει αυξηθεί από έναν τόνο σε 1,16 τόνους. Ο χώρος φόρτωσης μπορεί επίσης να ασφαλιστεί με ένα ηλεκτρικά λειτουργικό κάλυμμα ρολού. Αυτό το κάλυμμα ρολού μπορεί να ανοίγει και να κλείνει και από το εσωτερικό του οχήματος ή με τηλεχειρισμό μέσω του κλειδιού του αυτοκινήτου.

VW Amarok

Λειτουργικά αξεσουάρ

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο για τους overlanders είναι ότι η στατική φέρουσα ικανότητα της οροφής του νέου Amarok είναι 350 κιλά, επαρκής, για μια σκηνή οροφής τεσσάρων ατόμων που θα διατίθεται ως αξεσουάρ. Είτε από το εργοστάσιο είτε στη γκάμα των αξεσουάρ, θα υπάρχουν επίσης ζάντες αλουμινίου μεγέθους ως 21 ιντσών, ελαστικά παντός εδάφους ως 18 ιντσών και μια ποικιλία από βάσεις για τρέιλερ. Περαιτέρω χαρακτηριστικά που θα διατίθενται για το χώρο φόρτωσης θα περιλαμβάνουν μια βάση ποδηλάτου, ένα σύστημα μεταφοράς πολλαπλών λειτουργιών, μια χειροκίνητη έκδοση του καλύμματος ρολού και μια πολύ μεγάλη γκάμα από μπάρες διαμόρφωσης. Θα υπάρχει και πάλι μια σκληρή οροφή για το χώρο φόρτωσης, με την οποία το pick-up μεταμορφώνεται ουσιαστικά σε SUV με χωρητικότητα φορτίου van. Οι εκτός δρόμου ιδιότητες μπορούν να βελτιστοποιηθούν μεταξύ άλλων με ένα bull bar και με στοιχεία προστασίας του κάτω μέρους του αμαξώματος.

VW Amarok

Πέντε turbo κινητήρες, προσαρμοσμένοι στις αγορές

Για το νέο Amarok έχουν αναπτυχθεί τέσσερις κινητήρες turbo diesel (TDI) και ένας βενζινοκινητήρας turbo (TSI). Κοινές ιδιότητες και των πέντε κινητήρων είναι η αποδοτικότητα και τα υψηλά επίπεδα ροπής. Στην αγορά της Αφρικής, για παράδειγμα, χρησιμοποιείται ο κινητήρας των βασικών προδιαγραφών: ένας τετρακύλινδρος TDI 2,0 λίτρων που αποδίδει 150 PS. Όσον αφορά την απόδοση ισχύος, ο επόμενος κινητήρας για πολλές αγορές του κόσμου είναι ένας τετρακύλινδρος TDI 2,0 λίτρων που αποδίδει 170 PS. Ως τρίτο επίπεδο, η Volkswagen Commercial Vehicles θα προσφέρει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα TDI με κυβισμό 2 λίτρων και bi-turbocharging, που αποδίδει 204 PS ή 209 PS ανάλογα με την αγορά. Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται ως ο νέος κορυφαίος TDI είναι ένας V6 3 λίτρων. Παρέχει ισχύ 241 PS ή 250 PS, ανάλογα με την αγορά που απευθύνεται. Ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 2,3 λίτρων ισχύος 302 PS έχει επίσης σχεδιαστεί ειδικά για τις παραδοσιακές μεγάλες αγορές βενζινοκινητήρων.

VW Amarok

Νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων ; συστήματα 4MOTION

Από την ισχύ των 209 PS όλες οι εκδόσεις Amarok θα κυκλοφορούν στην αγορά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων στον βασικό εξοπλισμό τους, που θα εξυπηρετείται μέσω ενός (ενσύρματου) e-shifter. Για την έκδοση των 204 PS αυτό το αυτόματο κιβώτιο θα διατίθεται προαιρετικά. Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων αντικαθιστά το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων του προηγούμενου μοντέλου. Επιπλέον, θα υπάρχουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων και χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων των 6 ή 5 σχέσεων για διάφορους κινητήρες.

VW Amarok

Σε πολλές αγορές το Amarok θα διατίθεται στάνταρ με τετρακίνηση (4MOTION). Ανάλογα με την περιοχή και τον κινητήρα θα υπάρχουν εδώ δύο διαφορετικά συστήματα 4MOTION, ένα με επιλέξιμο σύστημα τετρακίνησης ανάλογα με την εκάστοτε περίσταση και ένα με μόνιμη τετρακίνηση. Η τεχνολογία του συστήματος κίνησης εξασφαλίζει ότι και το νέο Amarok μπορεί να επικρατήσει σε κάθε έδαφος και ανάλογα με την έκδοση κινητήρα επιτρέπεται να ρυμουλκεί έως και 3,5 τόνους.

VW Amarok

NEO SPEEDZONE FORMULA 1 PODCAST: Πρώτη νίκη Sainz, θαύματα από τον Newey και η πρώτη πίστα στον κόσμο το 1907