«Έκλεισε» η παραγωγή του BMW i3
Η BMW κατασκεύασε το τελευταίο – στην κυριολεξία – i3 που ήταν και το 250.000ό στην 9ετή εμπορική καριέρα του μοντέλου.
Η BMW τερμάτισε οριστικά την παραγωγή του i3, το οποίο σηματοδότησε μια νέα εποχή για το Βαυαρό κατασκευαστή πριν από εννέα περίπου χρόνια όταν τα πρώτα αντίτυπά του συμπαγούς EV με το φουτουριστικό παρουσιαστικό βγήκαν για πρώτη φορά από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου της στη Λειψία.
Μέχρι σήμερα, το BMW i3 έχει πουληθεί σε περισσότερες από 74 χώρες σε όλο τον κόσμο. Σε πολλές αγορές μάλιστα, πέτυχε σημαντικά υψηλότερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων από ολόκληρη την BMW στον τομέα των συμβατικών αυτοκινήτων.
Αυτό που εξαρχής έκλεψε την παράσταση στο νέο εν έτει 2013 BMW i3 ήταν η τεχνολογία του. Και ιδιαίτερα το πλαίσιό του, που ήταν και εξακολουθεί μέχρι και το τελευταίο 250.000ό αντίτυπο του μοντέλου να είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), εξοικονομώντας έτσι 50% στο βάρος έναντι ενός χαλύβδινου, αλλά και 30% σε σχέση με ένα αλουμινένιο. Επί της ουσίας, επρόκειτο για την πρώτη προσπάθεια υιοθέτησης των ανθρακονημάτων σε μαζική παραγωγή για την κατασκευή του πλαισίου ενός αυτοκινήτου. Επιπλέον, παρά τον αστικό του χαρακτήρα, το BMW i3 ήρθε υποσχόμενο άνετες μετακινήσεις για τέσσερις επιβάτες αλλά και επιδόσεις αντίστοιχες μιας 335i, αν μη τι άλλο μέχρι τα 100 χλμ./ώρα.
Για την εξέλιξη του BMW i3 χρειάστηκαν πέντε χρόνια, έχοντας προηγηθεί 20 εκατομμύρια δοκιμαστικά χιλιόμετρα από περίπου χίλιους οδηγούς με τα περιορισμένης παραγωγής Mini e και BMW ActiveE. Παράλληλα, δαπανήθηκαν 30 μήνες για να διαμορφωθεί το προφίλ της φίρμας «i», η οποία φιλοδοξούσε να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις που θέτουν οι μετακινήσεις στον 21ο αιώνα, εξού και χρησιμοποιήθηκε το σλόγκαν «Next Premium».
Στην αρχή της καριέρας του, το πισωκίνητο EV της BMW ήταν διαθέσιμο σε συνδυασμό με έναν range extender 2κύλινδρο κινητήρα 0,65 λίτρων, σε συνδυασμό με μπαταρία 22 kWh. Το 2017 η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξήθηκε στις 33 kWh, ενώ την ίδια χρονιά την πρεμιέρα της πραγματοποίησε η έκδοση i3 S με ισχύ οριακά μεγαλύτερη των 180 ίππων. Το 2018, η i3 άρχισε να διατίθεται με ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία 42,2 kWh, με τις εκδόσεις REx να λάμπουν δια της απουσίας τους.
Νέα εποχή για το εργοστάσιο της Λειψίας
Για το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, το μεγάλο «αντίο» στο i3 συνδέεται με την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην ηλεκτροκίνηση. Σε μια απρόσκοπτη μετάβαση, περαιτέρω εξαρτήματα των συστημάτων μετάδοσης κίνησης e-drive θα κατασκευαστούν εκεί με άμεση ισχύ, πέραν της παραγωγής μονάδων μπαταρίας υψηλής τάσης, κάτι που ήδη γίνεται εκεί από τον Μάιο του 2021.
Από τον επόμενο χρόνο, η επόμενη γενιά του MINI Countryman θα κατασκευάζεται στη Λειψία, συμπεριλαμβανομένης της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης. Ταυτόχρονα, το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία γίνεται η πρώτη τοποθεσία στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της εταιρείας όπου τα μοντέλα BMW και MINI θα κατασκευάζονται μαζί.
«Χάρη στο i3, το εργοστάσιο της Λειψίας έγινε η γενέτειρα της ηλεκτροκίνησης της BMW. Και τώρα θα καταστεί ο κόμβος για την ηλεκτρική κινητικότητα και θα εφοδιάσει το δίκτυο παραγωγής μας σε όλο τον κόσμο με εξαρτήματα», δηλώνουν χαρακτηριστικά οι ιθύνοντες της BMW.