Kia: Διπλή επίθεση στα C – CUV, με Niro και XCeed
Βρεθήκαμε στην Φρανκφούρτη για την παρουσίαση του νέου Kia Niro, ενώ είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και το ανανεωμένο XCeed.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα νέο Kia Niro, που γυρίζει τη δεύτερη σελίδα στην ιστορία του, αποτελεί ένα ακόμη απτό δείγμα γραφής της μάρκας για τη δημιουργία μιας γκάμας μοντέλων με βιώσιμα χαρακτηριστικά και ένα πλάνο εξηλεκτρισμού, με απώτερο στόχο την παραγωγή 1,2 εκ. αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων το 2030.
Με βασικό σλόγκαν «Υπάρχει ένα Niro για τον καθένα» το νέο CUV (Crossover Utility Vehicle) της Kia κάνει πράξη τον εξηλεκτρισμό, καθώς διατίθεται σε full hybrid (HEV), plug-in hybrid (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρική (EV) έκδοση.
Σε αντίθεση με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο EV6, το νέο Niro δεν βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP του Hyundai Motor Group που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα αλλά στην 3η γενιά της πλατφόρμας Κ της εταιρείας.
H ξεχωριστή σχεδίαση του νέου Kia Niro
Σχεδιαστικά, το νέο Kia Niro ακολουθεί τη φιλοσοφία Opposites United της εταιρείας, βασιζόμενο στην σύνθεση φαινομενικά αντίθετων στοιχείων. Μπορεί να βασίζεται σε έναν SUV χαρακτήρα, η σχεδίαση όμως δεν θυμίζει σε τίποτε ένα τυπικό ογκώδες τετραγωνισμένο όχημα.
Καταρχήν μικρές αλλαγές διαφοροποιούν την κάθε μία από τις τρείς εκδόσεις, όπως μπορείτε να δείτε και στην φωτογραφία (το πράσινο είναι το HEV, το μπλέ είναι το PHEV, και το λευκό είναι το EV). Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την στενόμακρη μάσκα, με το μεγάλο αεραγωγό και τους ιδιαίτερους προβολείς τεχνολογίας led φυσικά και τα φώτα ημέρας σε σχήμα … ηλεκτροκαρδιογράφημα!
Το σήμα κατατεθέν της σχεδίασης σίγουρα είναι η αισθητική της τρίτης κολώνας, η οποία μπορεί να ξεχωρίζει με διαφορετικό χρωματισμό από αυτόν του υπόλοιπου αμαξώματος. Εντύπωση προκαλεί η τρισδιάστατη διαμόρφωση της, όπου κρυμμένοι αεραγωγοί επιτρέπουν την διέλευση του αέρα, ενώ τα πίσω φώτα υιοθετούν ένα σχέδιο που θυμίζει μπούμερανγκ και εκτείνονται μέχρι την οροφή.
Στο εσωτερικό οι δημιουργοί του αυτοκινήτου έδωσαν έμφαση στο ντιζάιν αλλά και στη βιωσιμότητα. Με αρκετές παραπομπές στο EV6 σε επίπεδο αισθητικής, το νέο Kia Niro χρησιμοποιεί περιβαλλοντικά «ευαίσθητα» υλικά, όπως είναι για παράδειγμα το Bio PU με Tencel από φύλλα ευκαλύπτου που κοσμεί τα καθίσματα και το χρώμα BTX στα πάνελ των θυρών.
Δεσπόζει φυσικά η παρουσία ενός ενιαίου πάνελ με δύο οθόνες 10,25” για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, η μακρόστενη μπάρα αφής στο κάτω τμήμα (που μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ των χειριστηρίων του κλιματισμού και των πολυμέσων) και φυσικά ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου.
Σε σχέση με το άχρωμο εσωτερικό του υπάρχοντος μοντέλου, το νέο Niro βρίσκεται έτη φωτός εμπρός σε ότι αφορά την εικόνα των υλικών, την σχεδίαση, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και την τεχνολογία. Από την πρώτη στιγμή που θα βολευτείς στο εσωτερικό, η θέση οδήγησης δείχνει πολύ διαφορετική, καθώς νιώθεις ότι κάθεσαι ψηλά, με το ταμπλό να βρίσκεται πιο χαμηλά.
Οι διαστάσεις του νέου Kia Niro έχουν αυξηθεί σε σχέση με τον προκάτοχό του, φτάνοντας σε μήκος τα 4.420 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.545 χλστ. και μεταξόνιο 2.720 χλστ., τιμές αυξημένες κατά 65, 20, 10 και 20 χλστ. αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα, το ολοκαίνουριο Niro επιβραβεύει τους επιβάτες του με ένα ευρύχωρο περιβάλλον όπου μπορούν να χαλαρώσουν, να βολευτούν και να απολαύσουν κάθε ταξίδι, έχοντας στη διάθεσή τους ένα χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα που ποικίλει ανάλογα με την θέση της μπαταρίας της κάθε έκδοσης (348 στο PHEV, 451 στο HEV και 475 στο EV, το οποίο διαθέτει ένα επιπλέον νουλαπάκι 20 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό).
Το πλήρως εξηλεκτρισμένο νέο Kia Niro
Αφετηρία της γκάμας είναι η HEV έκδοση, η οποία συνδυάζει έναν 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 105 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων, με την συνδυαστική τιμή να ανέρχεται στους 141 ίππους.
Η PHEV έκδοση του νέου Kia Niro χρησιμοποιεί τον ίδιο θερμικό κινητήρα, σε συνδυασμό ωστόσο με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 84 ίππων. Εδώ, η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 183 ίππους και η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία κίνησης που εξασφαλίζει η μπαταρία ιόντων λιθίου των 11,1 kWh, φθάνει στα 65 χλμ..
Τόσο το HEV όσο και το PHEV αξιοποιούν ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με 6 σχέσεις, χωρίς κάποιο γρανάζι για την όπισθεν, καθώς η κίνηση προς τα… πίσω γίνεται αποκλειστικά με την αρωγή των ηλεκτροκινητήρων τους.
Η EV έκδοση του Niro χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική απόδοση 204 ίππων που αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 64,8 kWh εξασφαλίζοντας μέση αυτονομία 463 χλμ.
Σε όλες τις εκδόσεις υπάρχει μία εξελιγμένη αντιμετώπιση της ανάκτησης ενέργειας, με τρεις βαθμίδες και αυτόματο πρόγραμμα στα HEV και PHEV (μάλιστα τα paddles στο τιμόνι μπορούν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης να ελέγχουν την ανάκτηση ή τις αλλαγές σχέσεων), ενώ στο EV υπάρχει και η επιπλέον λειτουργία i-pedal.
Επιπροσθέτως, το δεύτερης γενιάς Niro εφοδιάζεται με μια πλήρη δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης υπό την ονομασία DriveWise. Αυτή περιλαμβάνει τις τεχνολογίες Remote Smart Parking Assist, Highway Driving Assist 2.0, Safe Exit Assist, Forward Collision και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, όπως και Navigation Based Smart Cruise Control.
Αναλυτικότερες εντυπώσεις από την οδήγηση του νέου Kia Niro θα μπορείτε να διαβάσετε στις 11 Ιουλίου, οπότε και λήγει το σχετικό εμπάργκο.
Το ανανεωμένο Kia XCeed
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου Kia Niro, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη (στατική) εικόνα του ανανεωμένου Kia XCeed. Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες γύρω από τις εξωτερικές αλλαγές θα γίνουν γνωστές στις 18 Ιουλίου, οπότε και λήγει το σχετικό εμπάργκο.
Μέχρι τότε μπορείτε να ανατρέξετε στην επίσημη ιστοσελίδα της Kia για αναλυτικές λεπτομέρειες σχετικά με τις εκδόσεις εξοπλισμού, τον τιμοκατάλογο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Kia XCeed.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μία σημαντική προσθήκη αφορά στο γεγονός ότι το ανανεωμένο XCeed θα διατίθεται σε έκδοση GT Line με εντονότερα χαρακτηριστικά εμφάνισης.
Σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα που θα τροφοδοτούν το ανανεωμένο XCeed, αυτά περιλαμβάνουν τους βενζινοκινητήρες 1,5 και 1,6 λίτρων με 160 και 204 ίππους αντίστοιχα, τον 1600αρη πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η plug in υβριδική έκδοση._Σ.Τ.