Honda Civic e:HEV: Οι πρώτες εντυπώσεις
Οδηγούμε επί Ισπανικού εδάφους, το νέο Honda Civic το οποίο διατίθεται πλέον μόνο με τεχνολογία full hybrid.
To Civic, αισίως, εισέρχεται στην 11η γενιά και μετά το μοντέλο του 2007 που πραγματοποίησε ένα ριζοσπαστικό σχεδιαστικό άλμα, ετούτο το νέο μοντέλο κάνει την δική του επανάσταση, όντας αποκλειστικά υβριδικό. Έτσι και αλλιώς το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Honda προχωράει με γοργά βήματα και η επόμενη χρονιά περιλαμβάνει ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις νέων μοντέλων.
Σε ότι αφορά το Civic, η νέα αυτή γενιά που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ισπανία κάνει το πρώτο βήμα τελειοποιώντας την υβριδική τεχνολογία e:HEV της εταιρείας, ολοκληρώνοντας παράλληλα την πρώτη φάση του προγράμματος εξηλεκτρισμού, της Ευρωπαϊκής γκάμας της Honda, που συνθέτουν τα υβριδικά CR-V, HR-V, Jazz, καθώς και το ηλεκτρικό Honda e. Οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί της μάρκας δεν χρειάζεται να ανησυχούν (ακόμα), αφού στην κορυφή της γκάμας του Civic θα συνεχίσει να υπάρχει το νέο Type-R, ενώ για όλους τους υπόλοιπους, το υβριδικό Civic e:HEV μπορεί να καλύψει όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις.
Έχοντας προσαρμοστεί ειδικά για χρήση στο νέο Civic, το σύστημα e:HEV λειτουργεί πιο ομαλά προσφέροντας ενισχυμένη αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης με εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Από εκεί και πέρα το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και η βελτιωμένη ανάρτηση συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν τα ανώτερα επίπεδα απόδοσης, δυναμικής απόκρισης και πληροφόρησης που ήταν ανέκαθεν στοιχεία κλειδιά στην απήχηση του Civic.
Η εμφάνιση του νέου Honda Civic
Σύμφωνα με την Honda, το νέο Civic ενσωματώνει «μια νέα, προοδευτική συναρπαστική προσέγγιση στο σχεδιασμό» υιοθετώντας τη φιλοσοφία που περιγράφεται από το μοτo «Man-Maximum, Machine-Minimum».
Μακρύτερο μεταξόνιο κατά 35 χλστ., μεγαλύτερο μήκος κατά 31 χλστ., ελαφρά μεγαλύτερο πλάτος και χαμηλότερο ύψος συνθέτουν τις αλλαγές στις διαστάσεις του νέου μοντέλο. Η χαμηλότερη γραμμή οροφής διαμορφώνουν μία σιλουέτα τύπου coupe, η οποία έχει επιτευχθεί με το χαμήλωμα της γραμμής του καπό κατά 25 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ μεγαλύτερες είναι και οι γυάλινες επιφάνειές του.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Civic, η βάση της κολόνας Α έχει τοποθετηθεί πιο πίσω για να ευθυγραμμιστεί με το κέντρο των μπροστινών τροχών, κάτι που αν και δείχνει κάπως ασυνήθιστο, χαρίζει μια πιο φαρδιά παρουσία στο δρόμο, ενώ μία αξιοσημείωτη λεπτομέρεια έχει να κάνει με τους καθρέφτες που στηρίζονται πλέον στις πόρτες.
Οι μεγάλοι ψευτοαεραγωγοί του προηγούμενου μοντέλου έδωσαν την θέση τους σε έναν πιο αιχμηρό προφυλακτήρα και μία μάσκα με μοτίβο πλέγματος, που δείχνει να αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με τους μακρόστενους προβολείς, τεχνολογίας led φυσικά. Οι τροχοί και τα ελαστικά φαίνονται μεγαλύτερα, κάτι που σε συνδυασμό με το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο διαμορφώνει μία χαμηλωμένη και δυναμική εικόνα, που τονίζεται από νέα διαμόρφωση της ουράς.
Στην ανασχεδιασμένη καμπίνα ξεχωρίζει ο οριζόντιος σχεδιασμός του ταμπλό που τονίζεται από την κεντρική λωρίδα σε μοτίβο πλέγματος που καμουφλάρει τους νέους αεραγωγούς. Σύμφωνα με την Honda, το εσωτερικό επωφελείται από νέα, υψηλής ποιότητας υλικά, κάτι που μπορεί κανείς να διαπιστώσει στην πράξη ακόμα και σε λεπτομέρειες όπως ο χειρισμός των ξεχωριστών περιστροφικών διακοπτών του συστήματος κλιματισμού.
Το Civic σε αυτή την 11η γενιά με τις ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις του, συνεχίζει φυσικά να ξεπερνάει τα 4,5 μ., κάτι που το εντάσσει πάλι στην κατηγορία D. Το μεγαλύτερο κατά 35 χλστ. μεταξόνιο και η προσεκτική τακτοποίηση των τμημάτων του υβριδικού συστήματος, έχει διατηρήσει ουσιαστικά αμετάβλητους τους πολύ καλούς χώρους του προηγούμενου μοντέλου. Στις πίσω θέσεις, ακόμα και ενήλικες επιβάτες κανονικού αναστήματος έχουν πολύ ικανοποιητικό χώρο στην διάθεση τους, ενώ το πόρτ μπαγκάζ φθάνει στα 410 λίτρα.
Η υβριδική μονάδα κίνησης του νέου Honda Civic
To Civic e:HEV εξοπλίζεται με μια νέας γενιάς μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,05 kWh (τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα) και δύο συμπαγών ηλεκτρικών κινητήρων, σε συνδυασμό με έναν καινούργιο 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού, που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Συνδυαστικά, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 ίππων και ροπή 315 Nm. Η τελευταία έκδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, που αποδίδει 143 ίππους έχει αρκετά νέα στοιχεία στην αρχιτεκτονική του (με κυριότερο το σύστημα άμεσου ψεκασμού με έως και τέσσερις εγχύσεις ανά κύκλο) που βοηθούν στην επίτευξη θερμικής απόδοσης που φτάνει το 41%.
Ο βασικός ηλεκτροκινητήρας των 184 ίππων προσφέρει την κίνηση στο αυτοκίνητο μέσω κιβωτίου μονής σχέσης, ενώ η δευτερεύουσα ηλεκτρογεννήτρια αναλαμβάνει κατά περίπτωση να φορτίσει τη μπαταρία, να διοχετεύσει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα και να συγχρονίσει τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα με του ηλεκτροκινητήρα. Ο βενζινοκινητήρας ουσιαστικά φορτίζει την μπαταρία, ενώ σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου (90-130 χλμ./ώρα) εμπλέκεται απευθείας μέσω ενός συμπλέκτη κινώντας τους εμπρός τροχούς.
Οι μηχανικοί της εταιρείας προκειμένου να περιορίσουν αυτή η τυπική αίσθηση «υβριδικού» πατιναρίσματος κατά την επιτάχυνση, εξέλιξαν το σύστημα linear shift control (το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο HR-V), που διακόπτει στιγμιαία το ανέβασμα των στροφών (ή για να ακριβολογούμε, την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος), προσομοιώνοντας τις αλλαγές ενός συμβατικού κιβωτίου, με την όλη εμπειρία να ενισχύεται ακουστικά μέσω του active sound control στο sport πρόγραμμα.
Από εκεί και πέρα το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης (με σαφέστερη και πιο σφιχτή αίσθηση), η βελτιωμένη ανάρτηση και οι αλλαγές στις διαστάσεις (μακρύτερο μεταξόνιο, μεγαλύτερο πίσω μετατρόχιο με μικρότερο πρόβολο και χαμηλότερο κέντρο βάρους) συνδυάζονται με έναν τόσο ωραίο τρόπο, που δεν αφήνουν περιθώρια για γκρίνιες. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και ταιριάζει ιδανικά με την ηρεμία (και την ησυχία) της περιστασιακής ηλεκτροκίνησης. Ακόμα όμως και με τους τροχούς υπό γωνία, το νέο Civic μπορεί να κοιτάξει στα ίσια το απελθών μοντέλο, ακόμα και υπό πίεση, οπότε αξιοποιούνται και τα Michelin Pilot Sport 4 με την εξαιρετική τους πρόσφυση.
Η έξυπνη τοποθέτηση του νέου Civic στην αγορά
Η επέλαση των SUV (τόσο στο σύνολο της αγοράς, όσο και μέσα στην γκάμα της Honda) έχει δυσκολέψει την κατάσταση για τα κλασικά χάτσμπακ, τα οποία θα πρέπει να βρούνε μερικά έξυπνα τρικ, εάν δεν θέλουν να έχουν την πορεία ξεπεσμένων ηρώων, όπως τα MPV και τα sedan.
Το νέο Civic σε αυτή την 11η γενιά του καταφέρνει να δημιουργήσει ένα σύνολο που το ξεχωρίζει από ένα τυπικό χάτσμπακ. Καταρχήν οι έτσι και αλλιώς μεγάλες διαστάσεις του, εκτός από εξωτερική επιβλητικότητα και εσωτερική ευρυχωρία, του επιτρέπουν να ανταγωνίζεται μία γκάμα ανταγωνιστών από διαφορετικές υποκατηγορίες. Από εκεί και πέρα, η ιαπωνική του καταγωγή εγγυάται την υλοποίηση σε ποιοτικό και όχι μόνον, επίπεδο. Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά τα πρώτα δείγματα γραφής είναι εξαιρετικά, με μία πολύ ωραία ποιότητα κύλισης και μία οδική συμπεριφορά που μπορεί να υποστηρίξει έναν σβέλτο ρυθμό. Έτσι, το μόνο σημείο τριβής είναι εκείνο που αφορά τον αποκλειστικά υβριδικό προσανατολισμό. Η συγκεκριμένη αυτοφορτιζόμενη λύση καταφέρνει να συνδυάσει οικολογικές επιδόσεις, με πολύ ικανοποιητική απόδοση και σωστή λειτουργία, κάτι πλέον που αναζητούν ολοένα και περισσότεροι αγοραστές. Το μόνο λοιπόν που απομένει να δούμε είναι οι τελικές τιμές πώλησης, κάτι που αναμένεται να έχει γίνει γνωστό μέχρι τον Σεπτέμβριο, οπότε και αναμένεται στην εγχώρια αγορά το νέο Civic._Σ.Τ.
HONDA CIVIC e:HEV
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.993 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 143 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 186 Nm/4.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 184 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 315 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 184 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 315 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.561 x 1.802 x 1.408 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.734 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.517 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,7 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 108 γρ./χλμ.