Ποιες 5 χώρες λένε «όχι» στην απαγόρευση ντίζελ και βενζίνης το 2035

Μπορεί οι Βρυξέλλες να «ψηφίζουν ηλεκτρικά», εντούτοις πέντε χώρες δηλώνουν ευθαρσώς ότι επιθυμούν το ποσοστό μείωσης των εκπομπών ρύπων το 2035 να περιοριστεί στο 90%.

Η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία θέλουν να καθυστερήσουν κατά 5 χρόνια το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πλήρη απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από το 2035, σύμφωνα με έγγραφο που έχει στην κατοχή του το Reuters.

Καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να μειώσει τις καθαρές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρη την οικονομία της κατά 55% έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035 αποτελεί βασικό πυλώνα των σχεδίων της ΕΕ για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων εκπομπών από τις μεταφορές και την επιτάχυνση της στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ωστόσο, οι αντιδράσεις εντός Ευρώπης είναι ήδη πολλές. Υπουργοί από χώρες της ΕΕ σχεδιάζουν να συμφωνήσουν για τη θέση τους την επόμενη εβδομάδα, πριν διαπραγματευτούν τον τελικό νόμο με το κοινοβούλιο της ΕΕ, το οποίο υποστήριξε την απαγόρευση του 2035 σε ψηφοφορία αυτόν τον μήνα.

Hyundai Kona Electric - Renault Captur PHEV - Toyota Yaris Cross Hybrid

Σε ένα έγγραφο που κυκλοφόρησε μεταξύ των κρατών της ΕΕ, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία ζήτησαν η μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων να οριστεί στο 90% έως το 2035, με την επίτευξη του στόχου του 100% να «πηγαίνει» το 2040.

Οι ως άνω χώρες υποστήριξαν ότι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα πρέπει να επιτύχουν μείωση της τάξης του 80% έως το 2035 και 100% έως το 2040, αντί για τη μείωση κατά 100% το 2035 που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Πρέπει να δημιουργηθούν επαρκείς και προσαρμοσμένες μεταβατικές περίοδοι», αναφέρει μεταξύ άλλων το σχετικό έγγραφο που επικαλείται το Reuters, αναφερόμενο προφανώς στην ανάγκη επέκτασης των υποδομών φόρτισης.

EV

Ένας Βούλγαρος αξιωματούχος, ο οποίος δεν θέλησε να κατονομαστεί, είπε ότι οι πολιτικές για το κλίμα πρέπει να λάβουν υπόψη οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες όπως οι «σημαντικές διαφορές στην αγοραστική δύναμη μεταξύ των χωρών της ΕΕ».

Οι Βρυξέλλες υποστηρίζουν από τη μεριά τους ότι το 2035 είναι η κρίσημη ημερομηνία καθώς η μέση διάρκεια ζωής των νέων αυτοκινήτων είναι τα 15 χρόνια – επομένως μια μεταγενέστερη απαγόρευση θα εμπόδιζε την ΕΕ να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, που αποτελεί το παγκόσμιο ορόσημο ώστε να αποτραπεί  η κλιματική αλλαγή.

COP26 - EV Chargers

Speedzone podcast: Ώρα Silverstone! Οδήγηση χωρίς κράνη και 380 χλμ./ώρα στο AVUS το 1937

SPEEDZONE PODCAST (ep 6): Ενα ανθρώπινο σώμα στη μέση της πίστας και ιστορίες από τον Καναδά!