Ράλλυ Safari: Ακάθεκτοι Toyota και Rovanpera – εκτός ο Tanak

Στα μισά της δεύτερης ημέρας τους Ράλλυ Safari, ο Kalle Rovanpera παραμένει στην κορυφή, οι Elfyn Evans και Takamoto Katsuta διαμορφώνουν το 1-2-3 της Toyota, ενώ ο Ott Tanak εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα.

Το πρωινό loop των 3 επαναλαμβανόμενων ειδικών διαδρομών (Soysambu, Elementeita, Sleeping Warrior) της δεύτερης και μεγαλύτερης ημέρας του Ράλλυ Safari, που έχει συνολικό μήκος 150,88 αγωνιστικών χιλιομέτρων, ολοκληρώθηκε χωρίς αλλαγή στην κορυφή της κατάταξης, αλλά με ανακατατάξεις στις επόμενες θέσεις.

Μετά από 10 ειδικές διαδρομές, τα πληρώματα της Toyota διαμορφώνουν το 1-2-3-5, ενώ τα προβλήματα για την Hyundai και την M-Sport Ford, συνεχίζονται.

Ιδιαίτερα η τρίτη ειδική διαδρομή του loop (Sleeping Warrior 1 – 31,04 χλμ.), που σύμφωνα με τον επικεφαλής της Pirelli, Terenzio Testoni, είναι η πιο σκληρή-τραχιά ολόκληρης της σεζόν, προκάλεσε αρκετά κλαταρίσματα, ενώ εντός αυτής εγκατέλειψαν με τεχνικό πρόβλημα και οι Ott Tanak-Martin Jarveoja.

Η εξέλιξη του δεύτερου πρωινού στο Ράλλυ Safari

Οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) που τέθηκαν επικεφαλής στην τελευταία χθεσινή ειδική διαδρομή διατηρούνται στην κορυφή.

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας δεν πιέζει στο όριο, τονίζοντας ότι παρόλο που το αυτοκίνητό του είναι ανθεκτικό, οφείλει και εκείνος να προσέξει ώστε να μην δημιουργήσει προβλήματα.

Safari Rally Kenya Midday 2 Rovanpera Portrait

Οι Φινλανδοί της Toyota δε μπορούν να χαλαρώσουν, αφού το προβάδισμά τους δεν είναι μεγάλο, ιδιαίτερα για τα δεδομένα ενός Ράλλυ Safari, αφού όπως είδαμε και χθες, τα πάντα μπορούν να συμβούν.

Αλλαγή είχαμε στη δεύτερη θέση της κατάταξης, όπου επανήλθαν οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1).

Το βρετανικό πλήρωμα πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας και ανέκτησε άμεσα τη θέση που είχε χάσει, έπειτα από τον εικονικό χρόνο που έλαβαν χθες οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) για την τελευταία ειδική διαδρομή της πρώτης ημέρας.

Λίγο πριν από τον τερματισμό της τελευταίας ειδικής διαδρομής, ο Ουαλός είχε κλατάρισμα, που όπως δήλωσε δε στοίχισε ιδιαίτερα.

Safari Rally Kenya Midday 2 Evans

 

Speedzone podcast: Ώρα Silverstone! Οδήγηση χωρίς κράνη και 380 χλμ./ώρα στο AVUS το 1937

 

 

Μετά από το πρώτο σημερινό loop, οι Evans-Martin έχουν μειώσει λίγο τη διαφορά από την κορυφή στα 19,4”, ωστόσο εστιάζουν κυρίως στο δικό τους αγώνα και την αποφυγή προβλημάτων.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση για τα υπόλοιπα πληρώματα, αφού βασική προτεραιότητα όλων, είναι να ολοκληρώσουν την κατά γενική ομολογία δυσκολότερη ημέρα του αγώνα ημέρα, κάτι που ήδη έχει αποδειχθεί δύσκολο.

Στην τρίτη θέση λοιπόν, βρίσκονται οι Katsuta-Johnston, που χωρίς να είναι αργοί, σήμερα το πρωί έδειξαν να βρίσκονται ένα κλικ πίσω από τους βασικούς αντιπάλους τους.

Ο Ιάπωνας έχασε χρόνο από κλατάρισμα στην δύσκολη, τρίτη διαδρομή του loop όμως ακόμη και έτσι παραμένει σε θέσεις βάθρου.

Safari Rally Kenya Midday 2 Neuville

Ωστόσο, η ατυχία των Tanak-Jarveoja δεν έχει μειώσει την πίεση, αφού πλησιάζουν δυναμικά οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, που έχουν ανέβει στην 4η θέση (Hyundai i20 N Rally1).

Οι Βέλγοι της Hyundai ήταν το ταχύτερο πλήρωμα του πρωινού, σημειώνοντας δύο ταχύτερους χρόνους και πλησιάζοντας στα 7,4”  από τους Katsuta-Johnston, ενώ απέχουν 47,3” από την κορυφή.

Σε άλλους αγώνες, τέτοιες διαφορές θεωρούνται ως ασφαλείας απαγορευτικές, όμως αυτό δεν ισχύει στο Ράλλυ Safari, οπότε οι Βέλγοι θέλουν να διατηρήσουν την πίεση προς τα 3 πληρώματα της Toyota, που βρίσκονται μπροστά τους.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως όλα ήταν εύκολα το πρωί, αφού στην εναρκτήρια διαδρομή έσπασε το παρμπρίζ, μετά από επαφή με κλαδιά δέντρου, ενώ στην τρίτη διαδρομή του loop ο Neuville είχε κλατάρισμα, που του στοίχισε ορισμένα δευτερόλεπτα.

Safari Rally Kenya Midday 2 Tanak

Από την πλευρά τους, οι Tanak-Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) βρίσκονταν στην 4η θέση και όδευαν προς την επίτευξη του ταχύτερου χρόνο στην 10η ειδική διαδρομή του αγώνα (τρίτη της ημέρας).

Όμως, λίγο πριν από τον τερματισμό αναγκάστηκαν να σταματήσουν με μηχανικό πρόβλημα που δεν έχει αποσαφηνιστεί, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν για σήμερα.Οι Εσθονοί εμφανίζονται στην 7η θέση της κατάταξης, όμως αυτό θα αλλάξει στη συνέχεια, καθώς για κάθε ειδική διαδρομή που δε θα πραγματοποιούν, προβλέπεται ποινή 10 λεπτών.

Η ατυχία των Εσθονών, επέτρεψε στους Sebastien Ogier-Benjamin Veillas (Toyota GR Yaris Rally1) να ανέβουν στην 5η θέση.

Το γαλλικό πλήρωμα που έχασε δύο λεπτά χθες λόγω αλλαγής ελαστικού στην τελευταία ειδική διαδρομή ενώ βρισκόταν στην κορυφή, προσπαθεί απλά να “επιβιώσει”, όπως δήλωσε ο Ogier.

Με τη διαφορά από την 4η θέση να είναι 1:33,0”, οι Ogier-Veillas καλούνται να διατηρήσουν το ρυθμό τους, ώστε να επωφεληθούν από τυχόν ατυχίες των προπορευόμενων πληρωμάτων.

Στην 6η θέση ανέβηκαν οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1), οι οποίοι όμως είχαν περιπετειώδες πρωινό.

Στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, ο Solberg χτύπησε μια μεγάλη πέτρα στη μέση του δρόμου, η οποία επέφερε αρχικά πτώση πίεσης στο εμπρός αριστερά ελαστικό.

Αμέσως μετά, το νεανικό δίδυμο σταμάτησε στην απλή ώστε να επισκευάσει το μπράτσο της ανάρτησης, με αποτέλεσμα να εισέλθουν στην επόμενη διαδρομή με καθυστέρηση 7 λεπτών που συνεπάγεται, ποινή χρόνου 70 δλ.

Εν συνεχεία έλαβαν ακόμη 30 δλ. ποινής, η οποία φτάνει συνολικά στο 1:40”, ωστόσο ακόμη και δεν κινδυνεύουν, εφόσον δεν έχουν κάποιο πρόβλημα.

Safari Rally Kenya Midday 2 Breen

Παρά τη χθεσινή τους εγκατάλειψη στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας, οι Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1) βρίσκονται πρακτικά στην 7η θέση, στοιχείο ενδεικτικό των δυσκολιών του Safari.

Οι Ιρλανδοί, που είναι το πλήρωμα της M-Sport με την καλύτερη θέση στην κατάταξη, απέχουν 4:35,4” από τους Solberg-Edmondson, οπότε γνωρίζουν ότι πρακτικά μόνο αν υπάρξουν ατυχίες στα προπορευόμενα πληρώματα, θα ανέβουν στην κατάταξη.

Στην 8η θέση (πρακτικά) βρίσκονται οι επικεφαλής του WRC 2, για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally2 evo).

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα διαμορφώνουν τυπικά οι Ιορδάνης Σερδερίδης-Fred Miclotte (Ford Puma Rally1), οι οποίοι έχουν μειώσει τη διαφορά από τους Πολωνούς στα 5,9” και τυπικά οι Αμερικανοί Sean Johnston-Alex Kihurani (Citroen C3 Rally2), που είναι δεύτεροι στο WRC 2.

Safari Rally Kenya Midday 2 Top10

Όσον αφορά στα υπόλοιπα πληρώματα της M-Sport, οι Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1) επέστρεψαν και ξεκινούν πρώτοι στο δρόμο, σημειώνοντας καλούς χρόνους, ενώ είχαν και “στενή επαφή” με μια ζέρβα, ευτυχώς χωρίς περαιτέρω συνέπειες για το αυτοκίνητο ή το ζώο.

Οι Loeb-Galmiche έχουν ανέβει πρακτικά στην 11η θέση, αφού οι 7οι Tanak-Jarveoja αναμένεται να πέσουν πιο πίσω, καθώς δε συνεχίζουν την ημέρα.

Όμως, καταστροφική ήταν η δεύτερη ημέρα για τους Adrien Fourmaux-Alexandre Coria και Gus Greensmith-Jonas Andersson, με τα άλλα δύο Ford Puma Rally1.

Οι Γάλλοι εγκατέλειψαν με σπασμένη ανάρτηση, έπειτα από κλατάρισμα και ενώ νωρίτερα είχαν δυσκολέψει τους Breen-Nagle, οι οποίοι οδήγησαν για λίγο στη σκόνη τους.

Οι Greensmith-Andersson είχαν τουμπάρισμα με μικρή ταχύτητα, επανήλθαν με καθυστέρηση όμως εντέλει αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν, τουλάχιστον για σήμερα.

Αυτή τη στιγμή τα πρώτα πληρώματα έχουν επιστρέψει στο σέρβις παρκ της Naivasha.

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Safari θα ολοκληρωθεί με την επανάληψη των τριών πρωινών ειδικών διαδρομών, η πρώτη εκ των οποίων (Soysambu 2) ξεκινά στις 14:07.

 

Live αποτελέσματα και νέα από την εξέλιξη του αγώνα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

Photos: Toyota Gazoo Racing,  Hyundai Motorsport, M-Sport Ford

Δείτε highlights από τις χθεσινές ειδικές διαδρομές

Speedzone podcast: Ώρα Silverstone! Οδήγηση χωρίς κράνη και 380 χλμ./ώρα στο AVUS το 1937

SPEEDZONE PODCAST (ep 6): Ενα ανθρώπινο σώμα στη μέση της πίστας και ιστορίες από τον Καναδά!