Οι εργοστασιακοί οδηγοί της Hyundai αλλάζουν αγωνιστικά
Η Hyundai Motorsport ανακοίνωσε πως οι οδηγοί της σε WRC και ETCR, Thierry Neuville και Norbert Michelisz αντίστοιχα, θα συμμετάσχουν σε μια ανταλλαγή αγωνιστικών στο Βέλγιο.
Μια ξεχωριστή εκδήλωση διοργανώνει η Hyundai Motorsport στην πίστα του Zolder στο Βέλγιο, με τη συμμετοχή δύο εργοστασιακών της οδηγών και των αντίστοιχων αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα που θα διεξαχθεί στη βελγική πίστα (8-10 Ιουλίου) στο πλαίσιο του FIA ETCR, πρωταθλήματος πίστας με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Hyundai θα προχωρήσει σε μια ιδιότυπη, εντός των “τειχών”, ανταλλαγή.
Πιο συγκεκριμένα, ο Βέλγος εργοστασιακός οδηγός της ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, Thierry Neuville, θα βρεθεί στην πίστα μαζί με τον Ούγγρο οδηγό της ομάδας στο ETCR, Norbert Michelisz.
Καθένας από τους δύο, θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει το αγωνιστικό του συναδέλφου του, λαμβάνοντας μάλιστα οδηγίες από τον καθ’ ύλην αρμόδιο.
Έτσι, ο Neuville θα βρεθεί για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι του Hyundai Veloster N ETCR, ενώ ανάποδη διαδρομή θα ακολουθήσει ο Michelisz, ο οποίος θα οδηγήσει το Hyundai i20 N Rally1.
Hyundai: Διαφορετικές διαδρομές – κοινός παρονομαστής
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Hyundai Motorsport, αυτή είναι η πρώτη φορά που τα δύο συγκεκριμένα αγωνιστικά, θα βρεθούν σε κοινή εκδήλωση-επίδειξη.
Η “συνάντηση” των δύο αγωνιστικών θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα του Σαββάτου 9 Ιουλίου. Ταυτόχρονα, τόσο ο Neuville όσο και ο Michelisz θα αναλάβουν το ρόλο “δασκάλου”, στους γύρους της πίστας που έχει μήκος 4,01 χιλιομέτρων.
Ένα κοινό χαρακτηριστικό των Hyundai Veloster N ETCR και i20 N Rally1, είναι πως αμφότερα υιοθετούν την τεχνολογία εξηλεκτρισμού, την οποία υποστηρίζει εμπράκτως η κορεατική μάρκα.
To Hyundai Veloster N ETCR, πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αγωνιστικό της κορεατικής μάρκας, είναι πισωκίνητο και αποδίδει μέγιστη ισχύ 500 kW (670 ίπποι).
Από την άλλη, το υβριδικό Hyundai i20 N Rally1 είναι τετρακίνητο, ενώ συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης ισχύος 380 ίππων, με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 kW (136 ίπποι), ενώ είναι κατά 600 κιλά ελαφρύτερο του Veloster N ETCR.
Για αποστάσεις έως 20 χιλιόμετρα, το Hyundai i20 N Rally1 έχει τη δυνατότητα κίνησης με τον ηλεκτροκινητήρα, στο Service Park ή προκαθορισμένα σημεία των απλών διαδρομών στους αγώνες του WRC.
Όπως τονίζει η Hyundai Motorsport, η τεχνογνωσία από την ενασχόληση με τα δύο εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, θα βοηθήσει την “μαμά” εταιρεία στην διαδικασία έρευνας και ανάπτυξης για τα μελλοντικά της αυτοκίνητα.
“Η αλλαγή αυτοκινήτου στο Zolder θα είναι πολύ διασκεδαστική για μένα και τον Norbi ως οδηγούς – αλλά και για τους θεατές στο Σαββατοκύριακο της FIA ETCR”, δήλωσε ο Thierry Neuville. “Η οδήγηση αυτοκινήτων από άλλες μορφές αγώνων είναι πάντα ενδιαφέρουσα και μπορείς πάντα να μάθεις πολλά από τους οδηγούς.
“Το Hyundai Veloster N ETCR θα είναι πολύ ενδιαφέρον. Με 500 kW – πέντε φορές περισσότερα από το υβριδικό κιτ στο αυτοκίνητό μου στο Rally1 – είναι πολύ ισχυρό, αλλά είναι επίσης πολύ βαρύτερο, οπότε ανυπομονώ να μάθω πώς επιταχύνει και πώς λειτουργεί στην πίστα.
“Φυσικά, θα είναι επίσης διασκεδαστικό να βάλουμε τον Norbi στο αυτοκίνητο Rally1 – όπως και για μένα, έτσι και γι’ αυτόν θα είναι ένα άλμα σε κάτι εντελώς διαφορετικό.
“Θα είναι ωραίο να φέρω κάποιον καινούργιο στο “γραφείο μου” και να δω την αντίδρασή του στην τελευταία γενιά αυτοκινήτων WRC, ενώ θα προσφέρουμε θέαμα για τους Βέλγους οπαδούς”.
“Η οδήγηση του Hyundai i20 N Rally1 θα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία”, πρόσθεσε ο Νorbert Michelisz. “Τα αυτοκίνητα του WRC είναι πάντα εντυπωσιακά και τα νέα αυτοκίνητα για το 2022 δεν αποτελούν εξαίρεση.
“Ελπίζω ότι ο Thierry θα μου δώσει μερικές συμβουλές για να αξιοποιήσω το αυτοκίνητο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ότι θα μπορέσουμε και οι δύο να διασκεδάσουμε και να προσφέρουμε θέαμα σε όλους.
“Η σεζόν στο FIA ETCR φέτος είναι η πρώτη μου με ηλεκτρική ενέργεια, οπότε σε αυτή την αλλαγή, θα οδηγήσω για πρώτη φορά ένα υβριδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο.
“Θα είναι πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αισθανόμαστε με την επιπλέον ώθηση – ειδικά με ένα υβριδικό σύστημα στον ορίζοντα για τα αυτοκίνητα TCR στο εγγύς μέλλον.
“Ίσως κάνω κρυφά μερικές επιπλέον δοκιμές, για να έχω ένα προβάδισμα! Ο Thierry είναι ένας σπουδαίος οδηγός – είναι αστέρι στο WRC, αλλά έχει κερδίσει και στο TCR στο παρελθόν, οπότε είμαι σίγουρος ότι θα αισθανθεί αμέσως σαν στο σπίτι του στο Hyundai Veloster N ETCR.
Ανυπομονώ να δω τι σκέφτεται για το αυτοκίνητο”.
“Η ηλεκτρική ενέργεια στους αγώνες είναι ένας νέος, αλλά σημαντικός πυλώνας της δουλειάς μας στη Hyundai Motorsport, οπότε να παρουσιάζουμε ταυτόχρονα τα Hyundai i20 N Rally1 και Hyundai Veloster N ETCR, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία”, ανέφερε ο εκτελών χρέη επικεφαλής της Hyundai Motorsport, Julien Moncet. “Παρόλο που και τα δύο διαθέτουν στοιχεία ηλεκτρικής ενέργειας, είναι πολύ διαφορετικά, όχι μόνο επειδή αντιμετωπίζουν πολύ διαφορετικές προκλήσεις στον ανταγωνισμό, αλλά και επειδή ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείται η ηλεκτρική τεχνολογία σε αυτά εφαρμόζεται με διαφορετικούς τρόπους – υβριδικό στο Rally1, ενώ το αυτοκίνητο ETCR τροφοδοτείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
“Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε τα σχόλια του Thierry και του Norbi για το αυτοκίνητο του άλλου. Το να έχουμε μαζί τα δύο ηλεκτροκίνητα σχέδια που παράγονται από την Hyundai Motorsport δείχνει επίσης το εύρος της τεχνογνωσίας που αναπτύσσουμε μέσω των έργων μας – γνώση που μοιράζεται με το ευρύτερο δίκτυο Έρευνας ; Ανάπτυξης για να βοηθήσει στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δρόμου για την Hyundai”.
Photos: Hyundai Motorsport