Αποκαλυπτήρια για το νέο Skoda Fabia RS Rally2
H Skoda αποκάλυψε με κάθε επισημότητα το νέο της αγωνιστικό, Fabia RS Rally2, που αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στις ειδικές διαδρομές εντός της σεζόν - Δείτε το εκτενές φωτογραφικό υλικό.
Το νέο Skoda Fabia RS Rally2 παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τρίτης 14 Ιουνίου στη Mlada Boleslav της Τσεχίας.
Όπως σας είχαμε ενημερώσει, η τσεχική εταιρεία επέλεξε να προσθέσει τα αρχικά RS (Rally Sport) στο νέο της αγωνιστικό αυτοκίνητο, με διττό σκοπό.
Αφενός για να αποτίσει φόρο τιμής στο Skoda 130 RS, με το οποίο σημείωσε επιτυχίες στα ράλλυ κατά τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 και αφετέρου, ώστε να δείξει την ευθεία σύνδεση της τεχνογνωσίας από τους ράλλυ, με τις ισχυρές εκδόσεις RS των πολιτικών εκδόσεων σε μοντέλα της όπως τα Octavia, Kodiaq, Enyaq Coupe iV.
Επιπλέον, το Skoda Fabia RS υπήρξε η βάση, προκειμένου να λάβει αναγνώριση η αντίστοιχη έκδοση WRC του τσεχικού χάτσμπακ, που έκανε ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ το 2004.
Στα… ενδότερα του Skoda Fabia RS Rally2
Μετά από εκτεταμένες δοκιμές και πολλά αγωνιστικά χιλιόμετρα διάρκειας σχεδόν 12 μηνών σε χώμα, χιόνι και άσφαλτο με τους Andreas Mikkelsen, Kris Meeke, Jan Kopecky και Emil Lindholm πίσω από το τιμόνι, η στιγμή της παρουσίασης για το νέο Skoda Fabia RS Rally2, έφτασε.
Όπως συμβαίνει και με την 4η γενιά του μοντέλου παραγωγής, το Fabia RS Rally2 βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Group Volkswagen, οπότε οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Skoda δημιούργησαν τον διάδοχο του τρέχοντος Fabia Rally2 evo από λευκό χαρτί.
Σχεδιαστικά, τα φτερά εμπρός και πίσω είναι μεγαλύτερα, ενώ ο σχεδιασμός και η τοποθέτηση της πίσω αεροτομής, βοηθούν στην επίτευξη υψηλότερων τιμών κάθετης δύναμης.
Ένας αεραγωγός στο κέντρο της οροφής, βελτιώνει τη ροή αέρα πάνω από το αυτοκίνητο και παράλληλα, τροφοδοτεί πιο αποτελεσματικά το κόκπιτ.
Ακόμη, το εμπρός μέρος διαθέτει δύο μεγάλες εισαγωγές αέρα, οι οποίες εφοδιάζουν το ψυγείο και το intercooler του τούρμπο, καθώς και το σύστημα πέδησης.
Με βάση τους κανονισμούς της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), το νέο αγωνιστικό εφοδιάζεται με 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων με περιοριστή 32 χιλιοστών στο στόμιο, ο οποίος αποδίδει ισχύ 289 ίππων και ροπή 430 Nm, ενώ βασίζεται στον 2λιτρο TSI της σειράς ΕΑ888 που χρησιμοποιείται στα οχήματα παραγωγής με τα αρχικά RS.
Το Skoda Fabia RS Rally2 είναι τετρακίνητο (δύο μηχανικά διαφορικά χωρίς κεντρικό) και διαθέτει σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων.
Η εξάτμιση, το σύστημα εισαγωγής και το σύστημα λίπανσης έχουν ανασχεδιαστεί, ενώ νέο είναι το λογισμικό διαχείρισης του κινητήρα.
Αν και ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου είναι μηχανικός, η Skoda τονίζει πως αυτός χρησιμοποιείται μόνο κατά την εκκίνηση, τη διαδικασία στάθμευσης και την οδήγηση με λίγα χιλιόμετρα.
Για καλύτερη απόδοση έχουν προτιμηθεί σχετικά κοντές σχέσεις στο κιβώτιο, με την τελική ταχύτητα να υπολογίζεται περί τα 200 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά στην ανάρτηση, το τσεχικό αυτοκίνητο διαθέτει γόνατα McPherson και στους δύο άξονες, τα οποία έχουν σχεδιαστεί με βασικό σκοπό τη δυνατότητα διαχείρισης μεγάλων φορτίων.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το Skoda Fabia RS Rally2 διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο και είναι πιο φαρδύ, στοιχεία που συντελούν στην επίτευξη καλύτερης κατανομής βάρους και εντέλει, μεγαλύτερης σταθερότητας στο πίσω μέρος.
Όσον αφορά στο σύστημα πέδησης, σύμφωνα με την Skoda, οι δίσκοι των φρένων μπορούν να αντέξουν σε θερμοκρασίες άνω των 700 βαθμών Κελσίου, διαθέτουν εσωτερικό αερισμό ενώ τόσο για άσφαλτο όσο και για χώμα, θα διατίθεται στους πελάτες ένα βελτιωμένο σύστημα ψύξης των φρένων.
Στην άσφαλτο χρησιμοποιούνται τροχοί 18 ιντσών και ζάντες 8Χ18, που στεγάζουν δίσκους διαστάσεων 355 (εμπρός) Χ 300 (πίσω) χιλιοστών.
Αντίστοιχα στο χώμα, χρησιμοποιούνται τροχοί 18 ιντσών και ζάντες 7Χ15, με τους εμπρός και πίσω δίσκους να έχουν ίδιες διαστάσεις (300 χλστ.).
Σε επίπεδο ασφάλειας, το νέο αυτοκίνητο διαθέτει ατσάλινο κλωβό ασφαλείας μήκους 35,8 μέτρων, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην απορρόφηση των συγκρούσεων, ειδικά των πλευρικών.
Το ρεζερβουάρ του νέου Fabia RS Rally2 μπορεί να υποδεχθεί πλήρως βιώσιμη βενζίνη, όπως αυτή που χρησιμοποιείται από φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ή ορυκτό αγωνιστικό καύσιμο.
Για επιπλέον προστασία, ένας ειδικός αφρός εμποδίζει πιθανή διαρροή, την ώρα που επιπλέον προστασία παρέχεται από ένα σύνθετο κάλυμμα Carbon/Kevlar και ένα απορροφητικό στρώμα στην κάτω πλευρά.
Το Skoda Fabia RS Rally2 αναμένεται να λάβει Δελτίο Αναγνώρισης στο δεύτερο μισό της χρονιάς, με πιθανή ημερομηνία τους τελευταίους μήνες του καλοκαιριού.
Photos: Skoda Motorsport