Mercedes και VW Group λένε «ναι» στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2035
Το VW Group και η Mercedes υποστηρίζουν το στόχο για απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτου με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά. Ιδού το γιατί.
Τόσο το VW Group όσο και η Mercedes δήλωσαν ότι θεωρούν εφικτό το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει την καθολική μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα το 2035.
Όπως είναι προφανές, η απόφαση αυτή, η οποία μένει να επικυρωθεί από τα κοινοβούλια κάθε χώρας, θα έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από την ημερομηνία αυτά και μετά – συμπεριλαμβανομένων και των plug-in υβριδικών, τα οποία από το 2025 και μετά αναμένεται να δεχτούν ένα ακόμα πλήγμα.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε το σχέδιο την περασμένη Τετάρτη παρά τις προσπάθειες των βιομηχανικών λόμπι, συμπεριλαμβανομένης της πανίσχυρης γερμανικής ένωσης VDA, να αποδυναμώσουν τον στόχο μείωσης στο 90%.
Το VW Group χαρακτήρισε το σχέδιο της ΕΕ «φιλόδοξο αλλά εφικτό» ξεκαθαρίζοντας ταυτόχρονα ότι η στροφή του κλάδου στην ηλεκτροκίνηση είναι «μη αναστρέψιμη».
«Είναι ο μόνος οικολογικά, τεχνολογικά και οικονομικά εύλογος τρόπος αντικατάστασης των κινητήρων εσωτερικής καύσης όσο το δυνατόν γρηγορότερα», δήλωσε η VW.
Η VW προσέθετε ότι η υποστήριξη του κοινοβουλίου βοηθά στην παροχή ασφάλειας προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αυτή τη στιγμή σχεδιάζουν τις μελλοντικές τους κινήσεις.
Η Mercedes, από τη μεριά της, χαιρέτισε επίσης την απαγόρευση.
«Μέχρι το 2030, είμαστε έτοιμοι να είμαστε πλήρως ηλεκτρικοί όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς», δήλωσε ο επικεφαλής εξωτερικών σχέσεων του ομίλου, Eckart von Klaeden, στο Γερμανικό Πρακτορείο Τύπου (DPA).
«Η απόφαση επιβαρύνει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να πράξουν τα δέοντα ώστε να διασφαλίσουν ότι υπάρχει η απαραίτητη υποδομή», δήλωσε ο von Klaeden.
Το σχέδιο για την εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τα οχήματα αποτελεί μέρος του πακέτου «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέφρασε τη γενική υποστήριξή της όσον αφορά τον στόχο του 2035, αλλά ζήτησε μια έκθεση προόδου στα μισά του δρόμου για τον καθορισμό των στόχων μετά το 2030.