Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα BMW M2
Η νέα BMW M2 – η τελευταία μη εξηλεκτρισμένη δημιουργία της BMW M GmbH – αποκαλύπτει τις τεχνικές περγαμηνές της λίγους μόλις μήνες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια της.
Η BMW M2 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο επιθυμητά σπορ κουπέ μοντέλα – και εν προκειμένω ένα από τα πλέον αναμενόμενα καθώς, όπως όλα μαρτυρούν, πρόκειται για την τελευταία μη εξηλεκτρισμένη δημιουργία των «μάγων» του M Division που διατηρεί για ύστατη φορά στην 50ετή ιστορία του σπορτίφ «παραρτήματος» των Βαυαρών την παραδοσιακή διάταξη στο σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματώνοντας για την περίσταση κάτω από τις ανανεωμένες εξωτερικές της επιφάνειες το… προφανές: έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης τοποθετημένο εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Σε αντίθεση με την πρώτη γενιά, η νέα M2, η οποία θα αποκαλυφθεί πλήρως τον ερχόμενο Οκτώβριο και θα είναι διαθέσιμη στις κατά τόπου αγορές από τον Απρίλιο του 2023 και μετά, βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα. Που για την περίσταση δεν είναι άλλη από την Cluster Architecture του BMW Group, την οποία συναντάμε ακόμα και σε πολύ… μεγάλα μοντέλα της BMW, όπως είναι για παράδειγμα η Σειρά 8 αλλά και η νέα Χ7.
Η επιλογή αυτή, πέρα από τα προφανή οφέλη που προσφέρει σε επίπεδο ενσωμάτωσης τεχνολογιών και λύσεων από τις Μ3/Μ4, αναμένεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στον τομέα του βάρους. Ως εκ τούτου, όπως παραδέχονται σήμερα οι δημιουργοί της νέας Μ2, το νέο σπορ κουπέ μοντέλο θα ζυγίζει κάπου… ανάμεσα στα 1.575 κιλά της σημερινής Μ2 CS και στα 1.725 κιλά της σύγχρονης Μ4.
Διαθέτοντας ένα αμάξωμα με μεταξόνιο μόλις κατά 110 χλστ. μικρότερο από εκείνο της Μ4, η νέα Μ2 θα φιλοξενεί κάτω από τις μεταλλικές της επιφάνειες το σύνολο σχεδόν των μηχανικών μερών της τελευταίας. Συμπεριλαμβανομένου του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 3,0 λίτρων, ο οποίος αναμένεται να αποδίδει τελικά μέγιστη ισχύ 450 ίππων και ροπή 550 Nm. Το σύστημα διεύθυνσης, το ενεργό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα αλλά και το ESP θα έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις σε σχέση με εκείνα της Μ4 προκειμένου η απόδοσή τους να συνάδει με τα νέα… μεγέθη.
Όπως επιβεβαίωσαν σήμερα οι ιθύνοντες της BMW M, η νέα Μ2 θα διατίθεται με δύο επιλογές όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων: για τους πιο παραδοσιακούς θα προσφέρεται ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων, ενώ για τους… υπόλοιπους θα προσφέρεται ένα 8τάχυτο αυτόματο της οικογένειας M Steptronic, με paddles πίσω από το τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση, τα φρένα θα προέρχονται… αυτούσια από τη μεγαλύτερη Μ4.
Η νέα M2 και η ήδη καταξιωμένη Μ4 θα μοιράζονται και την ίδια αρχιτεκτονική στην ανάρτηση. Ωστόσο, για τις ανάγκες της «μικρής» Μ2, τα εμπρός ελατήρια θα διαθέτουν πιο σκληρή ρύθμιση, για περισσότερη ακρίβεια στο turn-in, ενώ τα πίσω πιο ήπιο set-up, για περισσότερο «ανάλαφρη» αίσθηση στην κορυφή των στροφών. Το «παρών» στην αποκλειστικά πισωκίνητη νέα Μ2 θα δίνουν και τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Μ4, με διαφορετικές και εδώ ρυθμίσεις.
Παρά το «βαρύ» καμουφλάζ εντός και εκτός, από το νέο σετ φωτογραφιών της νέας Μ2, οι οποίες τραβήχτηκαν στην πίστα του Salzburg στην Αυστρία, μπορεί κανείς να διακρίνει σημαντικές λεπτομέρειες του γερμανικού αυτοκινήτου. Όπως είναι για παράδειγμα η carbon οροφή, και στο εσωτερικό τα σπορ καθίσματα από ανθρακονήματα (προαιρετικός εξοπλισμός) που γνωρίσαμε στις μεγαλύτερες Μ3 και Μ4.
Νέα BMW M2: Made in Mexico
Μέσα στη χρονιά, η BMW θα παρουσιάσει επίσης και τη νέα Μ3 Touring, που για πρώτη φορά θα «φορέσει» ένα estate κουστούμι, καθώς και τη νέα plug-in υβριδική ΧM των 750 ίππων, την οποία είδαμε ως πρωτότυπο στα τέλη του περασμένου Νοέμβρη.
Όπως είναι φυσικό, για τους απανταχού petrolheads, το «βάρος» ανάμεσα στα τέσσερα αυτά μοντέλα πέφτει στη νέα Μ2, η οποία, όπως επισήμως ανακοίνωσαν οι Βαυαροί, θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στη μονάδα του που βρίσκεται στο San Luis Potosi του Μεξικού, απ’ όπου το νέο σπορ κουπέ της εταιρείας θα «ταξιδεύει» για το σύνολο των παγκόσμιων αγορών στις οποίες θα διατίθεται.
Το εργοστάσιο του San Luis Potosí κατασκευάζει την Σειρά 3 από το 2019 και πρόσφατα πρόσθεσε στη δυναμική του τη Σειρά 2 Coupe, καθιστώντας έτσι την εν λόγω μονάδα μια στρατηγική εγκατάσταση για το δίκτυο παραγωγής του BMW Group. Το εργοστάσιο διατήρησε σταθερή ανάπτυξη σημειώνοντας αύξηση παραγωγής κοντά στο 25% το 2021, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ μέσα στο 2022 θα προσληφθούν σε αυτό επιπλέον 800 υπάλληλοι και θα ξεκινήσει μια δεύτερη βάρδια όσον αφορά την παραγωγή νέων οχημάτων.