Le Mans «24 ώρες»: Πέμπτη νίκη για την Toyota
Τα πρωτότυπα της Toyota Gazoo Racing κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στη γενική κατάταξη του 24ωρου αγώνα, έχοντας την πρωτοβουλία από την εκκίνηση ως τον τερματισμό.
Πέμπτη συνεχόμενη νίκη για την Toyota στο Le Mans, αρχής γενομένης το 2018 με την TS 050. Ύστερα από τρεις τερματισμούς στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, η TS 050 παρέδωσε τα σκήπτρα στην GR010 Hybrid, η οποία αποδείχθηκε το ίδιο επιτυχής. Οι περιστάσεις και το μεταβατικό στάδιο στο οποίο βρίσκεται το WEC αδικούν την προσπάθεια της Τοyota Gazoo Racing, που θα μπορούσε να έχει τα ίδια αποτελέσματα στην θρυλική πίστα ακόμη και στον πιο σκληρό ανταγωνισμό. Είναι γεγονός πως απέναντί της δεν έχει αντιπάλους του ίδιου διαμετρήματος, κάτι που θα αλλάξει εν όψει 2023 με την είσοδο της Peugeot (από τον επόμενο αγώνα, στις 6 ώρες της Monza) και της Ferrari (μέσα στην επόμενη χρονιά).
Ο φετινός αγώνας εξελίχθηκε δίχως κανένα απρόοπτο για τις Toyota, από την εκκίνηση μέχρι το τέλος. Ούτως ή άλλως, τα δύο hypercars της Glickenhaus Racing δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό των πρωτοτύπων της Toyota Gazoo Racing. Αμφότερα τερμάτισαν τον 24ωρο αγώνα εντός του στόχου που είχε θέσει η ομάδα, στην τρίτη και τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, με διαφορά 5 και 11 γύρων αντίστοιχα από τον νικητή. Όσο για το πέμπτο hypercar που έλαβε μέρος στον αγώνα, η Alpine A480 Gibson της Alpine Elf Team, ατύχησε από πολύ νωρίς και κατάφερε να τερματίσει στην 23η θέση.
Μεγάλοι νικητές του 24ωρου αγώνα ήταν οι Buemi -Hartley -Hirakawa με την #8 Toyota GR010 Hybrid, ενώ στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν οι Conway -Kobayashi -López με την #7 Toyota GR010 Hybrid. Τα δύο πρωτότυπα της Toyota Gazoo Racing έμειναν κοντά σε απόδοση και χρόνους σε ολόκληρο τον αγώνα, αλλάζοντας θέσεις μεταξύ τους αρκετές φορές.
Νικητές στην κατηγορία LPM2 αναδείχθηκαν οι Gonzáles -da Costa -Stevens με το #38 Oreca 07-Gibson της JOTA, τερματίζοντας στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης ύστερα από εξαιρετικό αγώνα. Στη 13η θέση της γενικής κατάταξης είδαν την καρό σημαία οι Ogier -Wadoux -Milesi με το #1 Oreca 07-Gibson της Richard Mille Racing.
Στην κατηγορία LM GTE Pro, όπου έγινε η αναμενόμενη μάχη με τις Chevrolet Corvette στη διάρκεια της νύχτας, πρώτοι (και 28οι στη γενική κατάταξη) ολοκλήρωσαν τον 24ωρο αγώνα οι Bruni -Lietz -Makowiecki με την #91 Porsche 911 RSR-19 της Porsche GT Team.
Στην κατηγορία LM GTE Am, όπου έγινε επίσης σκληρή μάχη στη διάρκεια της νύχτας και νωρίς το πρωί, πρώτοι (και 34οι στη γενική κατάταξη) τερμάτισαν οι Kearting -Chaves -Sorensen με την #33 Aston Martin Vantage AMR της TF Sport.
To Le Mans του 2023 θα είναι πολύ διαφορετικό. Καταρχήν, θα είναι επετειακό, λόγω της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την πρώτη διεξαγωγή του (1923). Επίσης, θα είναι εκεί η Peugeot, πολύ πιθανά να το προλάβει και η Ferrari.