Τα άγνωστα CSL μοντέλα της BMW Μ

Η BMW μας αποκαλύπτει τρία άγνωστα CLS μοντέλα που δεν είδαν ποτέ το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής του M Division που φέτος γιορτάζει μισό αιώνα ζωής.

Με ιστορία 50 πλέον ετών, η BMW M έχει αποδείξει τις δυνατότητες της, και μάλιστα με το παραπάνω, έχοντας παρουσιάζει μια πλειάδα μοντέλων που όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταφέρει να κερδίσουν την καρδιά και το νου των απανταχού petrolheads. Πολλώ δε μάλλον εκείνα που «κουβαλούν» πάνω τους τα εμβληματικά αρχικά «CSL» – τα οποία αντιστοιχούν  στις λέξεις Competition, Sports και Lightweight .

Για την περίσταση, τα μοντέλα αυτά ήταν μόλις τρία στην 50ετή ιστορία του M Division: η 3.0 CSL, που είδε το φως της δημοσιότητας το 1973, λίγο μετά τη γέννηση της BMW M, η M3 CSL Ε46 του 2003 και η νέα M4 CSL που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Ωστόσο, η BMW M είχε στο «δυναμικό» της τέσσερις ακόμα CSL εκδόσεις οι οποίες στα… χαρτιά παραμένοντας ως πρωτότυπα οχήματα ερμητικά κλειστές στα μυστικά γκαράζ  του Βαυαρού κατασκευαστή. Ας τα γνωρίσουμε εν τάχει.

Μ3 CSL E46 V8

Χωρίς να έχει καμία απολύτως σχέση με την BMW M3 GTR, η πρωτότυπη M3 CSL E46 V8 παρέμεινε πραγματικά μοναδική. «Φορώντας» έναν κινητήρα 4,0 λίτρων με την κωδική ονομασία S65VB40, ο οποίος απέδιδε 430 ίππους. η συγκεκριμένη κατασκευή δημιουργήθηκε από τη BMW προκειμένου να δοκιμάσει τις δυνατότητες του νέου την εποχή εκείνη V8 των Γερμανών. Οι γνώσεις δε που αποκτήθηκαν από το συγκεκριμένο «μουλάρι» υιοθετήθηκαν τα μετέπειτα χρόνια από τις νέα γενιά κινητήρων της BMW M, όπως η S85 (V10) και η S65 (V8).

BMW M3 CSL

Μ5 CSL E60 V10

Ακριβώς όπως συνέβη με την M3 CSL V8, η M5 CSL E60 V10 «κουβαλούσε» για λόγους δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες έναν 10κύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα 5,5 λίτρων που απέδιδε 630 ίππους «στροφάροντας» για την περίσταση έως και τις 8.750 σ.α.λ. Η πρωτότυπη M5 CSL με διέθετε οροφή από carbon, εμπρός σπορ καθίσματα της Recaro, με τα πίσω να λάμπουν δια της απουσίας τους – με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 150 στο σύνολο κιλών. Το αυτοκίνητο, το οποίο παρουσιάστηκε ως one-off μοντέλο στα 25α γενέθλια της BMW M «γύρισε» στην Πράσινη Κόλαση του Nurburgring σε χρόνο 7 λεπτών και 50 δευτερολέπτων.

BMW M5 CSL

M6 CSL E63 V10

Σε αντίθεση με τις M3 CSL V8 και M5 CSL, η M6 CSL Ε63 V10 αποτέλεσε το ιδανικό πεδίο δοκιμών για την BMW για την εξέλιξη νέων, ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων. Εκτός από το μειωμένο βάρος, διέθετε μια αυτόματα αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή και αναδιπλούμενο εμπρός σπόιλερ. Η BMW M6 CSL «φορούσε» επίσης τους εξωτερικούς καθρέπτες M με διπλά μπράτσα, που συναντάμε στα πιο σπορ μοντέλα BMW αυτές τις μέρες.

BMW M6 CSL

Μ2 CSL F87

Η πιο σκληροπυρηνική έκδοση της M2 ήταν η M2 CS των 450 ίππων. Ωστόσο, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, η BMW κατασκεύασε μια μοναδική, στην κυριολεξία, M2 με τα χαρακτηριστικά διακριτικά CSL; Κατασκευασμένη για να ενισχύσει περαιτέρω την απόδοση της M2 Competition, η  M2 CSL είχε ίδια ισχύ και ροπή, διαθέτοντας ωστόσο ένα ελαφρύ διθέσιο εσωτερικό με bucket καθίσματα, κεντρική κονσόλα από CFRP, πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα και φρένα με κεραμικούς δίσκους. Αρχικά, τόσο η M2 CS όσο και το M2 CSL παρουσιάστηκαν «εσωτερικά», αλλά τελικά το πράσινο φως πήρε η M2 CS.

BMW M2 CSL