Οριστικό: Τέλος οι κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035

Ο κύβος ερρίφθη καθώς προ ολίγου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση για μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων κατά 100% το 2035, βάζοντας έτσι τέλος στις πωλήσεις βενζινοκίνητων, πετρελαιοκινήτων και υβριδικών οχημάτων.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε σήμερα την προτεινόμενη απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, επιδιώκοντας να ενισχύσει τον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής μέσω της ταχύτερης εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης.

Σε σχετική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Στρασβούργο της Γαλλίας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε να απαιτηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 100% μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας – απόφαση θα ισοδυναμεί προφανώς με απαγόρευση της πώλησης στην ΕΕ των 27 χωρών μελών νέων αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη, ντίζελ ή υβριδικό σύστημα κίνησης.

Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, 339 τάχθηκαν υπέρ της πρόταση και 249 κατά, ενώ οι αποχές έφτασαν τις 24.

Europe Sales - Fuel mix

Οι νομοθέτες της ΕΕ ενέκριναν επίσης μια μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων κατά 55% για το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Όπως είναι προφανές, αυτή είναι μια κίνηση που έρχεται να ενισχύει την υπάρχουσα υποχρέωση της αυτοκινητοβιομηχανίας να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 37,5% κατά μέσο όρο στο τέλος της δεκαετίας σε σύγκριση με πέρυσι.

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις χαιρέτησαν τις αποφάσεις του κοινοβουλίου, με την Transport ; Environment που έχει ως έδρα της τις Βρυξέλλες να δηλώνει ότι πρόκειται για μια ευκαιρία «για την αποτροπή της ανεξέλεγκτης κλιματικής αλλαγής».

EV

Θυμίζουμε ότι ο στόχος μείωσης του CO2 για το 2030 καθώς και η απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035 προτάθηκαν πέρυσι και υποστηρίχτηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το εκτελεστικό σκέλος της ΕΕ, τον περασμένο μήνα.

Τα αυτοκίνητα ευθύνονται για περίπου το 12% των ευρωπαϊκών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με μελέτες της ΕΕ.

Οι κυβερνήσεις των κρατών μελών της ΕΕ πρέπει τώρα να επισφραγίσουν τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες την τελική συμφωνία που σχετίζεται με τις αυστηρότερες απαιτήσεις εκπομπών ρύπων αυτοκινήτων.

Φορτιστές

ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST: ΠΙΛΟΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΚΟ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ