Juha Kankkunen-Miki Biasion: Οι δυο Πρωταθλητές της Lancia μαζί στη Σαρδηνία
Οι Juha Kankkunen και Miki Biasion, που έχουν κατακτήσει Πρωτάθλημα με την Lancia, ήταν επίσημοι προσκεκλημένοι στο πρόσφατο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας.
Δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, οι οποίοι έχουν το κοινό χαρακτηριστικό να είναι οι μοναδικοί που κατέκτησαν τον τίτλο Οδηγών για την Lancia, οι Juha Kankkunen και Miki Biasion, βρέθηκαν στο πρόσφατο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας.
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαντάζει παράξενο, αφού η Lancia παραμένει πολυνίκης Κατασκευαστής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ με 10 κατακτήσεις (1974 1975, 1976, 1983, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992), ωστόσο για διαφορετικούς λόγους, μόνο σε 4 περιπτώσεις οι οδηγοί της κατέκτησαν τον αντίστοιχο τίτλο.
Κατά την τριετία 1974, 1975 και 1976, όταν η Lancia στέφθηκε 3 συνεχόμενες χρονιές Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών με την Stratos HF, δεν είχε προκηρυχθεί ακόμη Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό αυτή την ονομασία, το 1979.
Το 1977, ο Sandro Munari αναδείχθηκε Κυπελλούχος Οδηγών FIA, κερδίζοντας το θεσμό που μετονομάστηκε σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών δύο χρόνια αργότερα, οδηγώντας Lancia Stratos HF με συνοδηγούς τους Silvio Maiga και Piero Sodano.
Το 1983, όταν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κυριαρχούσαν τα αυτοκίνητα του Group B, η Lancia αναδείχθηκε Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών με την 037 Rally, όμως ο τίτλος Οδηγών κατέληξε στον Hannu Mikkola, με Audi Quattro
Juha Kankkunen-Miki Biasion: Οι “δράστες” των νταμπλ της Lancia
Έπειτα από μια άγονη τριετία για την Lancia, που επέφερε και την κατάργηση των αυτοκινήτων του Group B, ανέτειλε η εποχή του Group A, όπου οι Ιταλοί κυριάρχησαν.
Το 1987, η Lancia επέστρεψε στους τίτλους Κατασκευαστών, με τον Juha Kankkunen (διαβάστε το αφιέρωμα) να γίνεται ο πρώτος οδηγός της ιταλικής φίρμας, που κατακτά τον αντίστοιχο τίτλο, έχοντας ως συνοδηγό τον Juha Piironen.
Η ιταλική παντοδυναμία διευρύνθηκε το 1988 και 1989, αφού συντελέστηκε το ιδανικότερο σενάριο για κάθε Ιταλό, με την Lancia να κατακτά ακόμη δύο Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και τον Ιταλό Miki Biasion -παραπλεύρως ο Tiziano Siviero- να στέφεται δύο συνεχόμενες φορές, Πρωταθλητής (διαβάστε το αφιέρωμα).
Το 4ο “νταμπλ” ήρθε το 1991, όταν ο Kankkunen κατέκτησε επίσης τον δεύτερο τίτλο του με την Lancia, η οποία αναδείχθηκε για προτελευταία φορά, Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών.
Το 1990 και 1992, χρονιές κατά τις οποίες η Lancia παρέμεινε στην κορυφή των Κατασκευαστών, στους Οδηγούς είχε επικρατήσει ο Carlos Sainz, που μοιραζόταν την Toyota Celica GT- Four (ST 165 και ST 185) με τον Luis Moya.
Το 1993, η Lancia αποχώρησε από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αφήνοντας βαριά κληρονομιά, αφού ακόμη και σήμερα, κάθε είδηση-ευσεβής πόθος για επιστροφή της στο θεσμό, δημιουργεί ενθουσιασμό στους φίλους του σπορ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κοινή παρουσία των δύο οδηγών που έχουν αναδειχθεί Πρωταθλητές με την ομάδα-θρύλο του WRC, επί ιταλικού μάλιστα εδάφους, είχε μεγάλη σημειολογική σημασία.
Ο Juha Kankkunen, βρέθηκε στη Σαρδηνία ως καλεσμένος της Pirelli, φορώντας ένα μπλουζάκι με τυπωμένη την χαρακτηριστική φράση “Black Round Pirelli“, που είχε πει στο Ράλλυ Φινλανδίας 1999, όταν ερωτήθηκε τι ελαστικά χρησιμοποίησε.
Θυμηθείτε τη δήλωση του Kankkunen
Αν και αποχώρησε από τα ράλλυ στα τέλη του 2002, ο 4 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής παραμένει κοντά στο σπορ, ενώ διαθέτει και δική του σχολή οδήγησης, στη Βόρεια Φινλανδία.
Έχοντας οδηγήσει και το Toyota Yaris WRC 2017, ο 63χρονος πια Φινλανδός, που κατέκτησε 4 τίτλους (1986, 1987, 1991, 1993) με 3 ομάδες (Peugeot, Lancia, Toyota) επισήμανε πως θα τον ενδιέφερε να δοκιμάσει και ένα υβριδικό αγωνιστικό προδιαγραφών Rally1, προφανώς όχι σε αγώνα, αλλά απλά για την εμπειρία.
“Ελπίζω να δοκιμάσω ένα υβριδικό το καλοκαίρι”, δήλωσε ο Kankkunen, που διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με την Toyota, η οποία έχει ως βάση τη Φινλανδία, στο Motorsport.com. “Θέλω απλά να το δοκιμάσω και να δω τη διαφορά από το αυτοκίνητο της προηγούμενης χρονιάς.
“Έχω οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα. Είναι ενδιαφέρον γιατί είναι λίγο διαφορετικά από τα περσινά, λίγο πιο βαριά, αλλά έχουν περισσότερη δύναμη όταν χρησιμοποιήσεις το υβριδικό σύστημα. Πλησιάζουν τους 500 ίππους για λίγο”.
Έχοντας εμπειρία από την οδήγηση αυτοκινήτων Group B, Group A, WRC και WRC 2017, ο Kankkunen διαθέτει πλήρη γνώμη για την εξέλιξη των αυτοκινήτων.
“Τα πρόσφατα αυτοκίνητα είναι καλά, είναι πολύ πιο εύκολα στην οδήγηση”, πρόσθεσε ο Φινλανδός. “Ας πούμε πως ένας ηλικιωμένος άνθρωπος μπορεί να τα οδηγήσει στο 90%, αλλά το τελευταίο 10% είναι για τους νέους.
“Είναι ωραία αυτοκίνητα, η αεροδυναμική και η ανάρτηση είναι εξαιρετικά, αλλά έτσι πάει η τεχνολογία”.
Από την πλευρά του, ο 64χρονος Miki Biasion ήταν παρών στον αγώνα της χώρας του και όπως ήταν λογικό, προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών θαυμαστών του.
Ο μοναδικός Ιταλός Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα του, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η εμπειρία του αποδεικνύεται χρήσιμη για τους νεότερους.
Συγκεκριμένα, πέρυσι ο Biasion συνεργάστηκε με την Hyundai, προσφέροντας τις γνώσεις του σχετικά με το Ράλλυ Safari, που επέστρεψε στο θεσμό μετά από 19 χρόνια, ενώ θα αποτελέσει και τον επόμενο γύρο της χρονιάς στις 23-26 Ιουνίου .
Προς το παρόν, δεν έχει υπάρξει σχετική κρούση για φέτος, ωστόσο ο Biasion έθεσε εαυτόν στη διάθεση όποιου αναζητήσει τις γνώσεις και την εμπειρία του.
Ο ιδιαίτερα επικοινωνιακός Ιταλός, ανέφερε χαρακτηριστικά στο WRC+ All Live, πως “οι βαλίτσες μου είναι πάντα έτοιμες”, ειδικά για έναν τόσο ιδιαίτερο αγώνα όπου αναδείχθηκε νικητής δύο φορές, το 1988 και 1989, πάντα με συνοδηγό σε μια Lancia Delta HF Integrale, τον Tiziano Siviero.
Photos: WRC, Aρχείο 4T, Miki Biasion Social Media