Latvala: Το υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει μελλοντική επιλογή για το WRC

Στο περιθώριο της συμμετοχής στον αγώνα αντοχής "Fuji 24 Hours" με μια Toyota Corolla που κινούνταν με υδρογόνο, ο Jari-Matti Latvala δήλωσε πως αυτή η λύση θα μπορούσε να εξετασθεί και για το μέλλον των ράλλυ.

O επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, Jari-Matti Latvala, δεν παραβρέθηκε στο πρόσφατο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, αφού ταξίδεψε στο Fuji της Ιαπωνίας για τη συμμετοχή σε 24ωρο αγώνα αντοχής, ως καλεσμένος και teammate του Προέδρου του ιαπωνικού κολοσσού, Akio Toyoda.

Ο Φινλανδός πρώην οδηγός ράλλυ, απέκτησε μια νέα εμπειρία καθώς οδήγησε για πρώτη φορά  στις 3 Ιουνίου, μια Toyota GR Corolla H2 Concept που κινούνταν με υδρογόνο, συμμετέχοντας στις 24 Ώρες του Fuji, στο πλαίσιο της κατηγορίας Super Taikyu.

Ο Latvala ταξίδεψε στην Ιαπωνία ως καλεσμένος του Προέδρου της Toyota, Akio Toyoda, το πάθος του οποίου για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι γνωστό, καθώς μεταξύ άλλων αγωνίζεται και ο ίδιος με το προσωνύμιο “Morizo“.

Οι Akio Toyoda και Jari-Matti Latvala αποτέλεσαν μέλη της ομάδας Rookie Racing, όπου εντάσσονταν ακόμη οι Masahiro Sasaki, Morizo, Hiroaki Ishiura, Yasuhiro Ogura και ο Πρωταθλητής Ράλλυ Ιαπωνίας, Norihiko Katsuta, πατέρας του οδηγού της Toyota Gazoo Racing Next Generation, Takamoto Katsuta.

Αν και το αποτέλεσμα έχει μικρότερη σημασία, κατά τη δεύτερη συμμετοχή του υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου σε αυτόν τον αγώνα, η ORC Rookie Racing κατετάγη στην 49η και τελευταία θέση Γενικής και την 6η της κλάσης, έχοντας συμπληρώσει 478 γύρους -120 περισσότερους από πέρυσι,- με 41 Pit Stops.

Η προσπάθεια της ομάδας έγινε πιο δύσκολη όταν χάθηκαν περίπου 2 ώρες, μετά από ατύχημα νωρίς το πρωί του αγώνα, ειδάλλως όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η συμπλήρωση 500 γύρων θα είχε επιτευχθεί.

Akio Toyoda-Jari Matti Latvala 02

Akio Toyoda και Jari-Matti Latvala

Οι σκέψεις του Latvala για τη χρήση υδρογόνου στους αγώνες

Πέραν της διασκέδασης που πάντοτε συνεπάγεται η συμμετοχή σε οποιονδήποτε αγώνα, οι 24 Ώρες του Fuji είχαν ιδιαίτερη σημασία για τον Jari-Matti Latvala και την Toyota, η οποία πραγματοποιεί εντατική εξέλιξη στην χρήση υδρογόνου.

Μάλιστα, ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing στο WRC, δε δίστασε να σχολιάσει πως το υδρογόνο θα μπορούσε χρησιμοποιηθεί και για τους αγώνες ράλλυ, σε μια περίοδο που αυτή η συζήτηση έχει ανάψει.

Jari-Matti Latvala Hydrogen 24h Fuji 01

“Ήταν πραγματικά τιμητική πρόσκληση, γιατί είναι πολύ ενδιαφέρον να οδηγείς αυτά τα αυτοκίνητα υδρογόνου”, δήλωσε ο Latvala στο Motorsport.com. “Νομίζω ότι στους αγώνες ράλλυ, τώρα βρισκόμαστε σε υβριδική τεχνολογία, όμως σε 10 χρόνια θα πρέπει να βρεθεί άλλη λύση.

“Ο υβριδισμός είναι (κατάλληλος) για αυτή την εποχή, αλλά νομίζω ότι  χρειαζόμαστε κάτι νέο και νομίζω το υδρογόνο θα μπορούσε να είναι μια επιλογή στον κόσμο των ράλλυ, όπου δε μπορούμε να πάμε σε πλήρη εξηλεκτρισμό, είναι αδύνατο.

“Χωρίς ήχο κανείς δεν θα πάει στο δάσος ή στα βουνά για να παρακολουθήσει τα αυτοκίνητα, πρέπει να έχουμε ήχο στα ράλλυ. Στους αγώνες πίστας δεν είναι τόσο σημαντικός, αλλά στα ράλλυ τον χρειαζόμαστε”.

Jari-Matti Latvala Hydrogen 24h Fuji 02

Ποια ήταν η αίσθηση για την πρώτη συμμετοχή του Latvala σε αγώνα πίστας, έπειτα από τις 24 Ώρες του Nurburgring 2010, όπου είχε συμμετάσχει με Ford Focus RS;

“Όταν ολοκλήρωσα την καριέρα μου στα ράλλυ, είχα πει ότι θα ήθελα να επιστρέψω (σε αγώνα πίστας). Γνώριζα την πίστα, καθώς βρεθήκαμε εκεί στα τέλη του 2018, όταν παρουσιάστηκε η Supra.

” Καταφέραμε να τη δοκιμάσουμε [τη Supra] στην πίστα, οπότε τουλάχιστον είχα μια μικρή αίσθηση για το τι ερχόταν”.

Jari-Matti Latvala Hydrogen 24h Fuji 04

Μετά από την ολοκλήρωση του αγώνα-εμπειρία, ο Latvala έγραψε στα προσωπικά του social media:

“Φανταστικό Σαββατοκύριακο στην Ιαπωνία! Ολοκληρώσαμε τις 24 Ώρες του Fuji στην 6η θέση της κλάσης μας. Διασκεδάσαμε τόσο πολύ!

“Ευχαριστώ την Toyota και την Rookie Racing Team για αυτή την εξαιρετική εμπειρία”.

Στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, τη θέση του Jari-Matti Latvala, ως επικεφαλής τηςToyota Gazoo Racing, είχε αναλάβει ο Αγωνιστικός Διευθυντής της ομάδας, Kaj Lindstrom.

Photos: Jari-Matti Latvala