Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Προβάδισμα Tanak μετά από 5 ειδικές διαδρομές

O Ott Tanak προηγείται στα μισά της πρώτης ημέρας του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, ενώ η πρώτη σημαντική εγκατάλειψη ήταν αυτή του Elfyn Evans.

Το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, 5ος γύρος της φετινής σεζόν, ξεκίνησε χθες με υπερειδική στην Olbia , όμως το “πραγματικό” σκέλος της πρώτης ημέρας, είναι το σημερινό.

Έπειτα από 5 ειδικές διαδρομές, επικεφαλής στην κατάταξη βρίσκονται οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1), έχοντας διαφορά 3,7” και 8,9” από τους Esapekka Lappi-Janne Ferm και Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Ford Puma Rally1), που διαμορφώνουν μια τριάδα, στην οποία βρίσκεται από ένα αυτοκίνητο κάθε κατασκευαστή.

Μεταξύ των πρωταγωνιστών, οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), εγκατέλειψαν λόγω διαρροής νερού μετά από την 3η ειδική διαδρομή, ενώ βρίσκονταν στην τρίτη θέση και αμέσως πριν, είχαν ξεκινήσει με ταχύτερο χρόνο που τους έφερε προσωρινά, στην κορυφή.

Ακόμη, άτυχοι στάθηκαν οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), που έχασαν σχεδόν 2 λεπτά με πρόβλημα στη μετάδοση 5η ειδική διαδρομή.

Η εξέλιξη του πρώτου πρωινού στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας

Το πρόγραμμα περιλάμβανε πολύ πρωινό ξύπνημα για τα πληρώματα, που αγωνίστηκαν σε δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Terranova – 14,19 χλμ. και Monti di Ala – 24,70 χλμ.), συνολικού μήκους 77,78 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Ένα στοιχείο που κατέστησε το συγκεκριμένο loop ξεχωριστό, ήταν πως οι επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές διεξήχθησαν σχεδόν διαδοχικά, έχοντας ενδιάμεσα μόνο μια μικρή ανασυγκρότηση.

Αυτό σήμαινε πως τα πληρώματα έπρεπε να αγωνιστούν σε αυτές με το σετ ελαστικών που ξεκίνησαν το πρωί, ενώ θα έπρεπε να κάνουν και οποιαδήποτε αλλαγή στο στήσιμο των αυτοκινήτων, χωρίς βοήθεια μηχανικών.

Πέραν της πρακτικής δυσκολίας που προαναφέραμε, το πολύ πρωινό ωράριο συνετέλεσε στην ύπαρξη σκόνης, ιδιαίτερα στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας.

Αυτό προκάλεσε τη δυσφορία σχεδόν όλων των οδηγών, που επέκριναν την επιλογή εκκίνησης ανά τρίλεπτο -όχι ανά τετράλεπτο όπως γινόταν στην Πορτογαλία- αφού η ορατότητα σε αρκετά σημεία ήταν μηδενική.

Rally Italia-Sardegna Tanak Portrait

Στον καθαρά αγωνιστικό τομέα, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης, χωρίς  να έχουν πετύχει κάποιον ταχύτερο χρόνο ως τώρα.

Ωστόσο, οι Εσθονοί διατήρησαν έναν σταθερά γρήγορο ρυθμό το πρωί, όντες διαρκώς μεταξύ των κορυφαίων πληρωμάτων μέχρι στιγμής.

Αν και ο Tanak δεν είναι απόλυτα ευχαριστημένος με τον κινητήρα, τονίζει διαρκώς πως το πλαίσιο του i20 N Rally1 είναι σαφώς βελτιωμένο σε σύγκριση με την Πορτογαλία.

Rally Italia-Sardegna Midday 1 Lappi

Στη δεύτερη θέση, με διαφορά 3,7” από την κορυφή, βρίσκονται οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota GR Yaris Rally1) που εκμεταλλεύθηκαν την καλή σειρά εκκίνησης (9η διέλευση), έχοντας πετύχει και έναν ταχύτερο χρόνο, που τους έφερε προσωρινά στην κορυφή μετά από την 3η ειδική διαδρομή.

Μάλιστα, το φινλανδικό δίδυμο θα μπορούσε να βρίσκεται επικεφαλής, όμως ένα κλατάρισμα λίγο πριν από τον τερματισμό της τελευταίας ειδικής διαδρομής του πρωινού loop, στοίχισε λίγα δευτερόλεπτα και τους κράτησε στη δεύτερη θέση, που νωρίτερα είχαν χάσει από τους Tanak-Jarveoja.

Rally Italia-Sardegna Midday 1 Loubet

Για πρώτη φορά στην καριέρα τους, οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Ford Puma Rally1) βρίσκονται στην πρώτη τριάδα ενός αγώνα WRC, απέχοντας 8,9” από την κορυφή.

Ο νεαρός Κορσικανός σημείωσε χρόνους από έναν δεύτερο και τρίτο χρόνο και θα μπορούσε να βρίσκεται ακόμη πιο ψηλά, αν δεν έχανε περίπου 10 δευτερόλεπτα,  όταν δεν κατάφερε να στρίψει σε διασταύρωση της 3ης ειδικής διαδρομής.

Στην τέταρτη θέση φιγουράρουν οι Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1), που επίσης ξεκίνησαν δυναμικά και θα μπορούσαν να βρίσκονται πιο ψηλά στην κατάταξη, αν δεν είχαν χάσει επίσης περίπου 10 δευτερόλεπτα για τον ίδιο λόγο.

Ακόμη και έτσι, οι Ιρλανδοί απέχουν 10,1” από τους πρωτοπόρους και 1,2” από τους Γάλλους teammates τους.

Rally Italia-Sardegna Midday 1 Sordo Portrait

Πέμπτοι γενικής, επιδεικνύοντας σαφή βελτίωση στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές, όπου σημείωσαν δύο ταχύτερους χρόνους, έχουν ανέβει οι Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1).

Ο Ισπανός δεν αισθανόταν αυτοπεποίθηση στο πρωινό πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές, κάτι που βρήκε στη συνέχεια όταν και τοποθέτησε 4 σκληρά ελαστικά στο αυτοκίνητό του, πλησιάζοντας στα 14,6” από την κορυφή.

Στην 6η θέση βρίσκονται οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), που έχασαν λίγο χρόνο από κλατάρισμα, ενώ τους Γάλλους ακολουθούν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1).

Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) βρίσκονται όγδοοι, έχοντας χάσει αρκετό χρόνο μετά από μικρή έξοδο, που προκάλεσε ζημιά στην πίσω αεροτομή.

Έτσι, το “καθάρισμα του δρόμου” ως πρώτη διέλευση, αποτέλεσε δευτερεύον πρόβλημα για τους Φινλανδούς, οι οποίοι ωφελήθηκαν από την μη ύπαρξη σκόνης για αυτούς, στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή.

Μετά από 5 ειδικές διαδρομές, η διαφορά τους από την κορυφή είναι 42,5”, ενώ οι Katsuta-Johnston βρίσκονται μόλις 1,3” εμπρός τους, στοιχείο που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό όσον αφορά στην τελική τους κατάταξη σήμερα και κατ’ επέκταση, στην αυριανή σειρά εκκίνησης.

Rally Italia-Sardegna Midday 1 Neuville Portrait

Όπως προαναφέραμε, οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) που ξεκινούσαν δεύτεροι σήμερα, έχασαν σχεδόν 2 λεπτά, όταν έμειναν μόνο με εμπρός κίνησης, πιθανώς εξαιτίας σπασμένου ημιαξονίου κατά τη διάρκεια της τελευταίας ειδικής διαδρομής του loop, ενώ μέχρι εκείνο το σημείο, βρίσκονταν εντός εξάδας.

Ακόμη, το πρωινό δεν κύλησε ιδανικά για τους Gus Greensmith-Jonas Andersson (Ford Puma Rally1), οι οποίοι είχαν τετ-α-κε και δυσκολεύτηκαν να επανεκκινήσουν, γεγονός που επίσης τους κόστισε περίπου 2 λεπτά και τους έριξε εκτός δεκάδας.

Rally Italia-Sardegna Midday 1 Top10

Αυτή τη στιγμή, τα πρώτα αγωνιστικά κατευθύνονται στο Alghero για το ενδιάμεσο σέρβις της πρώτης ημέρας του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας.

Για τη συνέχεια, το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμη δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Osilo – Tergu 14,63 χλμ.) και Sedini – Castelsardo 13,26 χλμ.), συνολικού μήκους 55,78 αγωνιστικών χιλιομέτρων, όπου η διαχείριση των ελαστικών θα παίξει καθοριστικό ρόλο, αφού η θερμοκρασία θα έχει αυξηθεί.

 

Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.

Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford

ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST: ΠΙΛΟΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΚΟ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ