Αυτές είναι οι νέες BMW X1 και iX1

Η νέα γενιά της X1, καθώς και η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική της εκδοχή iX1, αποκαλύφθηκε από την BMW.

Όταν λανσαριστεί από την BMW τον Οκτώβριο του 2022, η νέα X1 θα διατίθεται αρχικά με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων diesel. Αυτοί θα συνεργάζονται με ένα κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη και η κινητήρια δύναμή τους θα διοχετεύεται στο δρόμο είτε μέσω των εμπρός τροχών, ή μέσω του συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive, ανάλογα με το μοντέλο.

Στις τέσσερις αυτές εκδόσεις θα προστεθεί η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30 καθώς και δύο plug-in υβριδικά μοντέλα και δύο ακόμα εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.

Οι σμιλευμένες επιφάνειες, οι σύγχρονες γραμμές και οι νέες σχεδιαστικές λεπτομέρειες της εξωτερικής σχεδίασης της BMW X1, καταδεικνύουν την “Sports Activity Vehicle” ταυτότητα πιο ξεκάθαρα από ποτέ, στην τρίτη γενιά του μοντέλου.

Το κάθετο εμπρός τμήμα της νέας BMW X1 ενισχύει την εικόνα της, με τους λεπτούς προβολείς LED, τη μεγάλη, σχεδόν τετράγωνη μάσκα “νεφρών” BMW, τις γραμμές σχήματος X που αναδύονται από τα πλαϊνά τμήματα και τις χρωμιωμένες λωρίδες στην κάτω εισαγωγή αέρα να αποτελούν στοιχεία κλειδιά στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Παρατηρώντας το μοντέλο από πίσω, το λεπτό παρμπρίζ της πίσω πόρτας, οι οριζόντιες γραμμές, τα εντυπωσιακά φώτα LED και τα προτεταμένα τόξα των θόλων των τροχών, δημιουργούν την κλασική SAV (Sports Activity Vehicle) εμφάνιση.

Στο εσωτερικό, η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων και η προοδευτική premium ατμόσφαιρα που συναντά κανείς στην BMW iX1, συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ξεχωριστής οδηγικής εμπειρίας στο εσωτερικό του compact SAV. Τα κύρια χαρακτηριστικά στην επανασχεδίαση της καμπίνας είναι ο πιο λεπτός πίνακας οργάνων, το BMW Curved Display, το “αιωρούμενο” υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πάνελ ελέγχου και η επιφάνεια του smartphone με έμμεσο φωτισμό στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Στο πίσω μέρος της νέας BMW X1 περιλαμβάνονται τρία καθίσματα πλήρους μεγέθους που προσφέρουν σημαντικά βελτιωμένη άνεση. Οι διαιρούμενες σε ποσοστό 40: 20: 40 πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλώνονται ή να ρυθμίζονται σε διαφορετική γωνία για αύξηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών η οποία μπορεί να φτάσει από 540 σε 1.600 λίτρα.

Το σύστημα πλοήγησης BMW Maps, ένα δερμάτινο τιμόνι Sport, ο ευφυής αυτόματος έλεγχος κλιματισμού δύο ζωνών και ένας αισθητήρας βροχής με αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, προσφέρονται ως στάνταρ στη νέα γενιά της BMW X1, όπως και οι τέσσερις θύρες USB-C, οι δύο πρίζες 12V και ο πολύ μεγαλύτερος αριθμός συστημάτων υποβοήθησης οδηγού συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο.

 

Η BMW iX1 xDrive30 είναι το πρώτο τετρακίνητο ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει η μάρκα στην πολυτελή compact κατηγορία. Δύο συνδυασμένες μονάδες κίνησης στον εμπρός και τον πίσω άξονα αποδίδουν συνολική ισχύ 313 ίππων, παράγοντας συνολική ροπή 494 Nm. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και ευστάθεια σε όλες τις καταστάσεις. Η BMW iX1 xDrive30 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5.7 δευτερόλεπτα.

Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, περιλαμβάνει επιπρόσθετα την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία φόρτισης του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου του βελτιωμένου λογισμικού φόρτισης που συναντάμε στην BMW i7, και μιας μπαταρίας υψηλής τάσης που τοποθετείται στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, της οποίας η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 413–438 χιλιόμετρα.

Η νέα BMW X1 θα λανσαριστεί με δυνατότητα επιλογής συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης με μία γκάμα που περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες και δύο κινητήρες diesel από τη νέα γενιά κινητήρων Efficient Dynamics του BMW Group. Η ήπια υβριδική τεχνολογία δεύτερης γενιάς 48V με τον ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων, συνεισφέρει στην ενίσχυση τόσο της αποδοτικότητας όσο και της απόδοσης ισχύος στους δύο ισχυρότερους κινητήρες.

Με αυτή την τεχνολογία, η τετρακύλινδρη BMW X1 xDrive23i μπορεί να αποδώσει μέγιστη ισχύ 218 ίππων. Επίσης, στη γκάμα εκδόσεων που θα διατίθενται κατά το λανσάρισμα θα είναι και η νέα BMW X1 sDrive18i με την ισχύ ενός τρικύλινδρου κινητήρα απόδοσης 156 ίππων.

Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας diesel θα συνδυάζεται με την ήπια υβριδική τεχνολογία στη νέα BMW X1 xDrive23d με το μοντέλο να αποδίδει 211 ίππους. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας diesel στη νέα BMW X1 sDrive18d θα παράγει 150 ίππους.

Ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης με το οποίο εφοδιάζονται όλες οι νέες εκδόσεις BMW X1, τα εν λόγω μοντέλα θέλουν να προσφέρουν μια ιδιαίτερη οδηγική εμπειρία στους χρήστες τους. Η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου του πολύπλευρου μοντέλου πετυχαίνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ του σπορ, ευέλικτου χειρισμού αφενός και της άνεσης σε μεγάλες αποστάσεις, αφετέρου. Τα απαραίτητα εργαλεία για το σκοπό αυτό, προσφέρει μία δομή αμαξώματος που μειώνει το βάρος, αυξάνοντας την ακαμψία. Το μακρύ μεταξόνιο, τα φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και οι στοχευμένες αναβαθμίσεις στον εμπρός άξονα ενός συνδέσμου με γόνατα ελατηρίων και στον πίσω άξονα τριών συνδέσμων βοηθούν το μοντέλο στο να προσφέρει μία ιδιαίτερη οδηγική εμπειρία.

Η τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης (near-actuator wheel slip limitation) βρίσκεται ως στάνταρ εξοπλισμός στη νέα BMW X1, προς όφελος της πρόσφυσης και της κατευθυντικής ευστάθειας. Άλλα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν, το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης και τα έξτρα αμορτισέρ στον εμπρός άξονα που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους, ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers). Η προαιρετική, προσαρμοζόμενη ανάρτηση M διαθέτει επιλεκτική απόσβεση βάσει της συχνότητας των κραδασμών (frequency-selective damping), σπορ σύστημα διεύθυνσης και μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ.

Η τεχνολογική πρόοδος που υπάρχει στη νέα BMW X1, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο είναι επίσης εμφανής στην πολύ μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης, που είναι διαθέσιμα. Τα στάνταρ πακέτα του εξοπλισμού περιλαμβάνουν το Cruise Control με λειτουργία πέδησης και το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (front-collision warning system), το οποίο είναι πλέον σε θέση να εντοπίζει επερχόμενα οχήματα όταν στρίβουν αριστερά (σε χώρες όπου τα οχήματα κινούνται στη δεξιά πλευρά) και πεζούς και δικυκλιστές όταν στρίβουν δεξιά. Το Parking Assistant συμπεριλαμβανομένου των Reversing Assist Camera και Reversing Assistant το αποτελεί επίσης μέρος της γκάμας του στάνταρ εξοπλισμού.

Η νέα BMW X1 προσφέρει επίσης στους επιβάτες της την τελευταίας γενιάς πολυαισθητηριακή εμπειρία οχήματος BMW iDrive με τη μορφή του BMW Live Cockpit Plus. Βασισμένο στο BMW Operating System 8, περιλαμβάνει την κυρτή οθόνη BMW Curved Display με τα προηγμένα γραφικά και δομή του μενού της, μαζί με τον προσωπικό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant που τώρα έχει αποκτήσει πρόσθετες δεξιότητες. Η πλήρως ψηφιακή οθόνη είναι ομαδοποιημένη και σχηματίζεται στην οθόνη πληροφοριών 10.25” και στην οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 10.7”. Το νέο BMW iDrive έχει στόχο να προσφέρει διαισθητικό έλεγχο μέσω αφής και φωνής. Η ευρεία ψηφιοποίηση του εσωτερικού επιτρέπει τη σημαντική μείωση του αριθμού των φυσικών κουμπιών, χειριστηρίων και διακοπτών που απαιτούνται για τη λειτουργία του οχήματος.

Η νέα BMW X1 θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο και πιο συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο και μετά, ενώ η iX1 θα ακολουθήσει το Νοέμβριο. Στη Γερμανία οι τιμές της τελευταίας ξεκινούν από τις 55.000 ευρώ προ επιδοτήσεων, ενώ η X1 sDrive18i  ξεκινά από τις 41.400 ευρώ.

ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST: ΠΙΛΟΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΚΟ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ