Μικρά μυστικά για να απολαύσει ένα πλήρωμα μια εκδήλωση Regularity

Με λιγότερο από τέσσερις ημέρες να μας χωρίζουν από την έναρξη του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, προσπαθούμε να μάθουμε τα μυστικά της κατηγορίας Regularity και πως μπορεί ένα πλήρωμα με μικρή εμπειρία να απολαύσει τις συγκεκριμένες εκδηλώσεις.

Οι εκδηλώσεις ακριβείας με ιστορικά-κλασικά οχήματα κερδίζουν ολοένα και περισσότερους οπαδούς καθώς προσφέρουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να απολαύσουν τα οχήματά τους σε ιδιαίτερες διαδρομές αλλά και να νιώσουν ταυτόχρονα την ένταση του ανταγωνισμού.

Στο Regularity το πλήρωμα πρέπει να έχει τον απόλυτο συντονισμό καθώς ένα μικρό λάθος ενδέχεται να επιφέρει αρκετούς βαθμούς ποινής αλλά και «πολεμικό» κλίμα εντός του οχήματος. Καλή η θεωρία, στην πράξη όμως τι γίνεται;

Με την ανακοίνωση των συμμετοχών του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις προσπαθούμε να λύσουμε τις περισσότερες απορίες σχετικά με τους τρόπους υπολογισμού της Μ.Ω.Τ. στην κατηγορία Regularity αλλά και ποια είναι τα βήματα τα οποία θα πρέπει να ακολουθήσει ένα πλήρωμα χωρίς μεγάλη εμπειρία ώστε να απολαύσει τον αγώνα αλλά και το αν μπορεί να πρωταγωνιστήσει με το “καλημέρα” σε τέτοιες εκδηλώσεις.

Μην χαθείς!

Μία τόσο κοινότυπη φράση μπορεί να κάνει τη διαφορά στις εκδηλώσεις ακριβείας, πολλές φορές το να δίνετε σημασία στις πινακίδες του δρόμου μπορεί να σας βγάλει από τη δύσκολη θέση και να σας βοηθήσει στο να διαβάσετε καλύτερα το δρόμο, με αποτέλεσμα να νιώσετε μεγαλύτερη σιγουριά τόσο για τον ρυθμό με τον οποίο κινείστε όσο και για το τι επρόκειτο να συναντήσετε μπροστά σας.

Επιπρόσθετα συνήθως οι εκδηλώσεις ακριβείας έχουν Μ.Ω.Τ. τα 50 χιλιόμετρα οπότε τις περισσότερες φορές οι πινακίδες ταχύτητας του δρόμου ενδέχεται να συμβαδίζουν με τον ρυθμό με τον οποίο κινείται το όχημα, καθόλου άσχημα λοιπόν καθώς έχετε έναν νέο σύμμαχο στις εκδηλώσεις Regularity.

Από υπολογισμούς πώς πάμε;

Στις εκδηλώσεις Regularity με σταθερή M.Ω.Τ. έχουμε διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να την υπολογίσουμε (M.Ω.Τ.). Οι ρομαντικοί (μαζί τους και εμείς) χρησιμοποιούν το οδόμετρο του αυτοκινήτου ή ένα ακριβές οδόμετρο τύπου halda, terratrip, retrotrip που μετρά (την απόσταση που διανύει το όχημα) από τον τροχό ή την ντίζα του σασμάν, ένα χρονόμετρο και ένα απλό πινακάκι στο οποίο είναι γραμμένες οι ιδανικές αποστάσεις που πρέπει να έχει διανύσει το όχημα ανά δευτερόλεπτο ανάλογα με την Μ.Ω.Τ. που ακολουθούμε.

Υπάρχουν πληρώματα τα οποία χρησιμοποιούν ένα οδόμετρο και ένα χρονόμετρο όπως στο προηγούμενο παράδειγμα και ένα μηχάνημα υπολογιστή (πχ Brantz) το οποίο υπολογίζει ένα πάσα στιγμή την ιδανική απόσταση που πρέπει να έχει διανύσει το όχημα ανάλογα με την Μ.Ω.Τ. και τις αλλαγές που υπάρχουν σε αυτή.

Αν μη τι άλλο υπάρχουν πληρώματα που έχουν μεγάλη εμπειρία και κυνηγούν το “απόλυτο μηδέν” και τα οποία ολοκληρώνουν εκδηλώσεις ακριβείας χωρίς να έχουν λάβει κανένα βαθμό ποινής. Άλλωστε για αυτό και χρησιμοποιούν πιο εξελιγμένα μηχανήματα-υπολογιστές (π.χ. regularity master, motvolution, blunik, etrip και αλλά). Ο συνοδηγός αφού περάσει όλα τα δεδομένα στον συγκεκριμένο υπολογιστή, έχει το οδόμετρο, το χρονόμετρο και τον υπολογιστή ιδανικής απόστασης ενσωματωμένο. Ο συγκεκριμένος υπολογιστής ενημερώνει ανά πάσα στιγμή οδηγό και συνοδηγό για το πόσο μπροστά η πίσω από την ιδανική θέση βρίσκονται.

Και πάμε τώρα στην αγαπημένη λύση του νέου πληρώματος, το κινητό τηλέφωνο. Φυσικά μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο ως μέσο μέτρησης. Υπάρχουν πολλές εφαρμογές (π.χ. Rabbit, Speedpilot-Pro, 3p-rally κ.α.) τόσο για Android όσο και για iPhone, οι οποίες μοιάζουν σε λειτουργία όπως τα εξελιγμένα μηχανήματα που αναφέραμε πριν. Ωστόσο δεν έχουν οδόμετρο με αισθητήρες καθώς δεν είναι τοποθετημένο στο όχημα. Το σήμα έρχεται μέσο GPS και για αυτό υπάρχει η πιθανότητα ανακρίβειας ειδικά σε ορεινές διαδρομές. Από τις εφαρμογές που αναφέραμε οι περισσότεροι αρχάριοι χρησιμοποιούν την εφαρμογή Rabbit, καθώς μπορεί να συνδεθεί και με αισθητήρες στο όχημα. Έχοντας κάνει αναφορά σε όλα τα όργανα με τα οποία υπολογίζουμε τη M.Ω.Τ., το τι θα διαλέξετε είναι δική σας επιλογή και φυσικά το τι θέλετε να πετύχεται στις εκδηλώσεις ακριβείας.

Calibration

Υπάρχει ένας όρος στις εκδηλώσεις Regularity που λέγεται Calibration. Στην ουσία είναι μία μικρή διαδρομή που ορίζει ο διοργανωτής και στην οποία τα πληρώματα καταγράφουν την απόκλιση του ταχυμέτρου και του οδομετρητή του οχήματός τους. Έχοντας καταφέρει να κάνετε σωστό Calibration, θα μπορέσετε να έχετε και ακρίβεια στα μέτρα που διανύεται κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Τα νέα πληρώματα αμελούν την εν λόγω διαδικασία και προσπαθούν να το βρουν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να “φορτώνονται” αρκετούς πόντους ποινής οι οποίοι συνεχώς αυξάνονται. Με γνώμονα αυτό μην ξεχάσετε το Calibration θα σας βοηθήσει.

Ο νέος είναι ωραίος, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς

Ο τίτλος του συγκεκριμένου τραγουδιού αναμφίβολα ταιριάζει γάντι στις εκδηλώσεις ακριβείας Regularity, ωστόσο στις εν λόγω εκδηλώσεις το ζητούμενο είναι να υπάρχουν τόσο πληρώματα έμπειρα όσο και νέα, τα οποία θα φέρουν μια νέα αύρα στον χώρο του ιστορικού-κλασικού αυτοκινήτου.

Αν μη τι άλλο το Σάββατο 4 Ιουνίου στην ράμπα της αφετηρίας του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις 2022, στη σκιά του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης, θα δούμε 62 πληρώματα τα οποία ανήκουν και στις δύο κατηγορίες όσον αφορά την εμπειρία. Ωστόσο υπάρχει κάτι κοινό σε όλες τις συμμετοχές, η αγάπη για το κλασικό-ιστορικό αυτοκίνητο και η παρουσία σε έναν αγώνα που ξεχωρίζει σε σχέση με τους υπόλοιπους._ Γ. Τ.