Αυτή είναι η νέα BMW M4 CSL

Η νέα BMW M4 CSL, το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής των Βαυαρών στο Nurburgring, προτάσσει έναν «old school» χαρακτήρα σε επίπεδο απόδοσης και συμπεριφοράς, διαθέτοντας ταυτόχρονα 2θέσια διάταξη στο εσωτερικό, μικρότερο βάρος, 550 ίππους και αναβαθμίσεις ουσίας που «κεντρίζουν» τους παραδοσιακούς petroheads.

Competition, Sport, Lightweight. Αυτή είναι η νέα BMW M4 CSL, ένα σπορ κουπέ μοντέλο με τη σφραγίδα του Μ Division, το οποίο δίνει περισσή έμφαση στην απόδοση και το περιορισμένο βάρος. Ακριβώς όπως συνέβη και με τους προκατόχους της, η πιο «συγγενική» με τη σύγχρονη M4 GT3 πολιτική εκδοχή του Βαυαρικού κουπέ θέτει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος την οδική συμπεριφορά, αλλά και την «επικοινωνία» της με τον οδηγό.

Σύμφωνα με την BMW, η σύγχρονη Μ4 CSL, η οποία θα παραχθεί από τον Ιούλιο στο Dingolfing σε μόλις 1.000 αντίτυπα, βαδίζει στα χνάρια της 3.0 CSL που κέρδισε με το καλημέρα το στέμμα στο European Touring Car Championship το 1973, της πολιτικής M3 του 2003, αλλά και την M4 GTS που είδε το φως της δημοσιότητας το 2016.

BMW M4 CSL

Χάρη σε επιλεκτικές επεμβάσεις, το συνολικό βάρος της νέας Μ4 CSL είναι 1.625 κιλά, τιμή που της εξασφαλίζει μια αναλογία κιλών ανά ίππο της τάξης του 2,95. Τα M Carbon καθίσματα με τα οποία εξοπλίζεται εξοικονομούν 24 κιλά σε σχέση με την Μ4 Competition, ενώ επιπλέον 21 κιλά «εξαφανίζονται» χάρη στην απεγκατάσταση των πίσω καθισμάτων και των αντίστοιχων φυσικά ζωνών ασφαλείας. Από εκεί και πέρα, η ένδειξη της ζυγαριάς έχει κατέβει κατά 21 επιπλέον κιλά χάρη στα κεραμικά φρένα, τους ειδικά σχεδιασμένους τροχούς και τα διαφορετικά ελατήρια και γόνατα της ανάρτησης.

BMW M4 CSL

Η ελαχιστοποίηση της ποσότητας ηχομόνωσης έχει επιφέρουν επιπλέον μείωση του βάρους, της τάξης των 15 κιλών, ενώ η χρήση εξαρτημάτων κατασκευασμένων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) αφαίρεσε περίπου 11 κιλά. Για παράδειγμα, εκτός από την οροφή, το καπό και τα κάλυμμα του πορτμπαγκάζ της νέας BMW M4 CSL είναι επίσης κατασκευασμένα από το ελαφρύ αυτό υλικό. Επιπρόσθετα, ο σιγαστήρας από τιτάνιο του συστήματος εξαγωγής έρχεται να «ψαλιδίσει» ακόμα 4 κιλά. Τέλος, επεμβάσεις στη μάσκα, τα πίσω φώτα, τα πατάκια και τον κλιματισμό «κλέβουν» άλλα 4 κιλά.

BMW M4 CSL

Η νέα BMW M4 CSL διατίθεται στάνταρ στον χρωματισμό Frozen Brooklyn Grey και εναλλακτικά στους Alpine White και Sapphire Black. Οι εξωτερικές αυτές αποχρώσεις συνδυάζονται με εκτεθειμένες επιφάνειες από ανθρακονήματα και κόκκινες πινελιές. Το «παρών» δίνουν επίσης και οι προβολείς BMW Laser, οι οποίοι παρέχουν μια χαρακτηριστική στιλιστική – και όχι μόνο – υπογραφή.

BMW M4 CSL

Στα ενδότερα της νέας BMW MCSL

Στην καμπίνα του αυτοκινήτου το βλέμμα μαγνητίζεται από τα carbon καθίσματα. Που σημειωτέων έχουν «σταθερή» πλάτη, με τους αποκλειστικά δύο επιβάτες να ρυθμίζουν μηχανικά τη θέση τους ως προς τον διαμήκη άξονα. Η ρύθμιση ύψους μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στο… συνεργείο χρησιμοποιώντας έναν βιδωτό σύνδεσμο τριών σταδίων. Τα δε προσκέφαλά τους είναι αποσπώμενα, ενώ εφικτή είναι η εγκατάσταση ζωνών ασφαλείας τριών σημείων.

BMW M4 CSL

Στο πίσω μέρος, και με δεδομένη την απουσία καθισμάτων, οι εμπρός επιβάτες μπορούν να αποθηκεύσουν τα κράνη τους, ενώ χαρακτηριστική είναι η Alcantara M επένδυση στο τιμόνι, τα σήματα «CSL» στα καθίσματα, καθώς και οι λωρίδες από carbon. Από εκεί και πέρα, μέσω του… μαγικού κουμπιού Μ Setup o οδηγός έχει άμεση πρόσβαση σε πολλές ρυθμίσεις του οχήματος, ενώ τα δύο κουμπιά M στο τιμόνι επιτρέπουν  την αποθήκευση των προτιμώμενων διαμορφώσεων.

ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝEO SPEEDZONE PODCAST ΓΙΑ ΤΗ FORMULA 1 

BMW M4 CSL

Από εκεί και πέρα, το σύστημα M Drive Professional περιλαμβάνει το M Drift Analyzer και το M Laptimer, καθώς και το κουμπί M Mode που δίνει τη δυνατότητα ενεργοποίησης των ρυθμίσεων Road, Sport και Track. Επίσης, το «παρών» δίνει μία η ενιαία οθόνη, η οποία αποτελείται από δύο τμήματα (12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη 10,25 ιντσών λίγο πιο δεξιά).

BMW M4 CSL

Παρά τη… δίαιτα που έχει υποστεί, η νέα M4 CSL δεν υπολείπεται σε ανέσεις και στοιχεία ασφάλειας. Έτσι, κάθε αντίτυπό της διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, συναγερμό, καθώς και τα συστήματα Park Distance Control, Front Collision Warning, Lane Departure Warning και Speed Limit Info – τα Driving Assistant και  Parking Assistant αποτελούν έξτρα στοιχεία.

BMW M4 CSL

Η μηχανολογική πανδαισία της νέας BMW MCSL

Η καρδιά της νέας M4 CSL δεν είναι άλλη από μια αναβαθμισμένη εκδοχή του 6κύλιδρου εν σειρά 3λιτρου κινητήρα της BMW M. Εν προκειμένω, η μονάδα διαθέτει αυξημένη στα 2,1 bar (από 1,7 bar) πίεση υπερπλήρωσης για τους δύο mono-scroll υπερσυμπιεστές της, με αποτέλεσμα να αποδίδει πλέον 550 ίππους σbις 6.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 650 Nm σταθερά από τις 2.750 έως και τις 5.950 σ.α.λ. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, η νέα Μ4 CSL είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα  πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,7 και 10,7 δλ.

BMW M4 CSL

Από εκεί και πέρα, ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής είναι κατασκευασμένος μέσω τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης, ενώ ο στροφαλοθάλαμος παρουσιάζει αυξημένη ακαμψία σε σχέση με τον αντίστοιχο των «απλών» Μ4. Την ίδια στιγμή, ο σφυρήλατος και ελαφρύς στροφαλοφόρος άξονας επιτρέπει τη διαχείριση ακόμα πιο υψηλών επιπέδων ροπής. Τόσο το σύστημα ψύξης όσο και το σύστημα παροχής λαδιού έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αντιμετωπίζουν τις ιδιαίτερες προκλήσεις που παρουσιάζει η οδήγηση της νέας Μ4 CSL στην πίστα.

BMW M4 CSL

Ταυτόχρονα, το σύστημα εξαγωγής – με ηλεκτρικά ελεγχόμενα flaps – αντλεί την έμπνευση του από καθαρόαιμες κατασκευές. Όπως είναι αναμενόμενο, η ροπή περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου M Steptronic κιβωτίου με Drivelogic και 8 σχέσεις.

BMW M4 CSL

Εκτός από το… σύμπλεγμα των αλουμινένιων δοκών που φιλοξενούνται, για λόγους αυξημένης ακαμψίας, κάτω από το εμπρός καπό συνδέοντας τα top mounts της ανάρτησης με το εμπρός άκρο, οι μηχανικοί της BMW διαφοροποίησαν την κινηματική του κάθε άξονα εξοπλίζοντας ταυτόχρονα κάθε έναν με αντιστρεπτικές δοκούς, ελατήρια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με ειδικές για τις περιστάσεις ρυθμίσεις. Μάλιστα, σε σχέση με την M4 Competition, η M4 CSL «κάθεται» χαμηλότερα κατά 8 χλστ., ενώ διαφορετικό είναι και το set-up του ηλεκτρο-μηχανικού συστήματος διεύθυνσης M Servotronic.

BMW M4 CSL

Αξιοσημείωτο είναι και το σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών, M Traction Control. Εν προκειμένω και σε στεγνές συνθήκες, διαθέσιμες είναι 5 διαφορετικές διαβαθμίσεις που επιτρέπουν μέχρι και ελεγχόμενα drifts. Επιλέγοντας τις διαβαθμίσεις 6 έως 10 , το M Traction Control λαμβάνει υπόψη του τις εκάστοτε συνθήκες, όπως η επιφάνεια και τη θερμοκρασία των ελαστικών, με στόχο τη μεγιστοποίηση της πρόσφυσης και της σταθερότητας. Αξίζει να σηειωθεί εδώ ότι η νέα BMW M4 CSL πατά σε τροχούς με διαστάσεις 275/35 ZR19 και 285/30 ZR20.

BMW M4 CSL

H BMW M4 στο Nurburgring

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα «πολιτικό» αυτοκίνητο, τα αγωνιστικά γονίδια της νέας Μ4 CSL δεν κρύβονται. Όπως αναφέρει η BMW, στη διάσημη «Πράσινη Κόλαση» του Nurburgring Nordschleife, το νέο «όπλο» των Βαυαρών κατάφερε να σημείωσε τους ταχύτερους χρόνους σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής του BMW Group.

BMW M4 CSL

Πο συγκεκριμένα, στην «παραλλαγή» της πίστας που χρησιμοποιείται παραδοσιακά για λόγους σύγκρισης – η οποία έχει μήκος 20,6 χιλιόμετρα και δεν περιλαμβάνει την ευθεία στο τμήμα T13 – η νέα M4 CSL σταμάτησε το χρονόμετρο για έναν πλήρη γύρο σε 7 λεπτά και 15.677 δλ. Ο επίσημος και επικυρωμένος χρόνος για την εκδοχή της γερμανικής πίστας μήκους 20,832 ήταν 7 λεπτά και 20,207 δλ.

BMW M4 CSL

ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝEO SPEEDZONE PODCAST ΓΙΑ ΤΗ FORMULA 1