Το πρωτότυπο Scenic Vision προαναγγέλει το «ηλεκτρικό μέλλον» της Renault

Η Renault με το πρωτότυπο Scenic Vision, το οποίο χρησιμοποιεί ένα υβριδικό κινητήρα υδρογόνου, προτείνει έναν εναλλακτικό δρόμο για τις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων.

Η Renault με το νέο της πρωτότυπο Scenic Vision θέλει να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Το πρωτότυπο Scenic Vision δείχνει το δρόμο ενώ ζωντανεύει ένα διαφορετικό όραμα στον χώρο της αυτοκίνησης χρησιμοποιώντας έναν υβριδικό κινητήρα υδρογόνου, προτείνοντας ταυτόχρονα έναν εναλλακτικό δρόμο για τις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων. Εξωτερικά, προαναγγέλλει το μελλοντικό αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο της γκάμας της Renault ενώ στο εσωτερικό, προσκαλεί τους ταξιδιώτες σε μια νέα εποχή, σε ένα μέλλον όπου η τεχνολογία και η καινοτομία θα κάνουν τον κόσμο πιο βιώσιμο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

Το πρωτότυπο Scenic Vision ανοίγει ένα νέο μονοπάτι προς μια πιο βιώσιμη, ασφαλέστερη και χωρίς αποκλεισμούς κινητικότητα. Είναι ένα μοντέλο με όραμα το οποίο φέρνει σήμερα στη ζωή τις πιο φουτουριστικές τεχνολογίες απαλλαγής από τον άνθρακα και ενσαρκώνει τους τρεις πυλώνες της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης του Ομίλου Renault: ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα, ασφάλεια και ενσωμάτωση.

Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο πρωτότυπο Scenic Vision στο Παρίσι, ύστερα από πρόσκληση της Renault και να γνωρίσουμε περισσότερα για το «ηλεκτρικό μέλλον» της γαλλικής εταρείας.

Με σύνθημα «ας αλλάξουμε τα αυτοκίνητα»

Στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του 2021, η Renault παρουσίασε λεπτομερώς την πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης που αναπτύσσει μέσα από το στρατηγικό σχέδιο Renaulution. Αυτή η τολμηρή πολιτική θα εστίαζει σε τρεις βασικούς πυλώνες: Περιβάλλον, Ασφάλεια των χρηστών των οχημάτων και Ένταξη σε νέες συνήθειες κινητικότητας.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Renault στοχεύει, σε μια εξ ολοκλήρου ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Η γαλλική εταιρεία, η οποία ήταν από τους πρώτους που τόλμησε να εισέλθει στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων πριν από μια δεκαετία, θα κάνει πολύ περισσότερα για να προωθήσει την απαλλαγή από τον άνθρακα και τη μείωση των εκπομπών κατά τη χρήση. Το πρωτότυπο Scenic Vision πέρα από την ελκυστική του εμφάνιση, ενσωματώνει τις δεσμεύσεις της Renault για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Το Scenic Vision έρχεται να συνεχίσει την ιστορία που έχει γράψει το δημοφιλέστερο MPV της ευρωπαϊκής αγοράς βάζοντας μια άνω τελεία στην πορεία του ως πολυχρηστικό όχημα αλλάζοντας χαρακτήρα και κατηγορία, υποκύπτοντας ταυτόχρονα στην ανάγκη των κατασκευαστών για τη δημιουργία όλο και περισσότερων SUV στην γκάμα τους.

Το μηδενικών εκπομπών ρύπων πρωτότυπο της Renault, διερευνά μια εναλλακτική λύση για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, χρησιμοποιώντας έναν υβριδικό κινητήρα υδρογόνου που χρησιμοποιεί μπαταρίες που ζυγίζουν το μισό βάρος σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα υλικά του Scenic Vision είναι 70% ανακυκλωμένα και 95% ανακυκλώσιμα, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας. Οι τεχνολογίες που ενσωματώνονται στο εν λόγω μοντέλο μπορούν να μειώσουν τα ατυχήματα στους δρόμους έως και 70%. Ως εκ τούτου το Scenic Vision ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στο σχεδιασμό οχημάτων της Renault, έχοντας μια οικοσυστημική προσέγγιση.

Scenic Vision

Με το βλέμμα στο αύριο

Μια πρόσκληση για ταξίδια. Αυτή ήταν η υπόσχεση του πρώτου πρωτότυπου αυτοκινήτου Scenic, πριν από 30 και πλέον χρόνια, το 1991. Μια υπόσχεση που σημάδεψε την εποχή της. Η Renault εφηύρε το συμπαγές μίνι βαν το οποίο επεφύλασσε σε όλους μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία. Αυτό το “αυτοκίνητο του μέλλοντος” ενέπνευσε και το σημερινό μοντέλο.

Το αρχικό DNA του Scenic εξακολουθεί να υπάρχει και στο νέο πρωτότυπο Renault Scenic Vision. Ο εξωτερικός του σχεδιασμός προαναγγέλει την έλευση ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που θα παρουσιαστεί το 2024. Αυτό το όχημα της κατηγορίας C-Segment, σχεδιασμένο για μακρινά οικογενειακά ταξίδια, θα διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας CMF-EV.


Με τη στροφή προς την πράσινη ενέργεια η Renault στοχεύει στην ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα σε όλες τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη έως το 2040 και παγκοσμίως έως το 2050. Το Scenic Vision αποτυπώνει αυτή την άποψη για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές με ένα σύστημα ενέργειας μηδενικών εκπομπών, υλικά χαμηλών εκπομπών άνθρακα και υπεύθυνες διαδικασίες κατασκευής σε εργοστάσια με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Το Scenic Vision στοχεύει σε 75% μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα.

Με τις μεταφορές να ευθύνονται για το 23% των εκπομπών CO2 παγκοσμίως και το 45% αυτών των εκπομπών προέρχεται από τις μετακινήσεις επιβατών στους δρόμους η Renault, η οποία πρωτοστατεί στην ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη για περισσότερα από 10 χρόνια, εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για να καλύψει όλο το φάσμα των απαιτήσεων κινητικότητας. Με δεδομένο αυτό, το πρωτότυπο Scenic Vision κινείται με ένα μοναδικό στο είδος του υβριδικό – ηλεκτρικό και υδρογόνο – σύστημα κίνησης. Με απλά λόγια διαθέτει έναν κινητήρα νέας γενιάς, μια μικρότερη μπαταρία και μια κυψέλη καυσίμου που λειτουργεί με πράσινο υδρογόνο, βάζοντας την κινητικότητα σε μια εντελώς νέα εποχή, η οποία κατά την γαλλική εταιρεία είναι βιώσιμη για την επόμενη δεκαετία.

Ένα εξατομικευμένο σύστημα κίνησης

Ο ηλεκτροκίνητος σύγχρονος κινητήρας 160 kW του Scenic Vision προέρχεται απευθείας από τον κινητήρα του νέου Renault Megane E-TECH Electric και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Cléon. Δεν χρησιμοποιεί στοιχεία σπάνιων γαιών, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στη δημιουργία ενός υπεύθυνου και βιώσιμου οικοσυστήματος.

Η μπαταρία των 40 kWh είναι ανακυκλώσιμη και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία μέχρι το 2024 στο Gigafactory της Renault ElectriCity. Είναι ελαφρύτερη, μικρότερη και στην πραγματικότητα κοστίζει λιγότερο από μια μπαταρία για ένα παρόμοιο ηλεκτρικό όχημα. Διαθέτει μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου 15 kW για την επαναφόρτιση της κατά τη διάρκεια μεγάλων διαδρομών και έτσι την θα αυξάνεται η αυτονομία. Το 2030 και μετά, όταν το δίκτυο σταθμών υδρογόνου θα είναι αρκετά μεγάλο, σύμφωνα με την Renault θα μπορεί ο χρήστης του οχήματος να οδηγεί έως και 800 χιλιόμετρα χωρίς να σταματά για να φορτίσει την μπαταρία. Ο οδηγός θα χρειάζεται να σταματά μόνο για 5 λεπτά ή λιγότερο για να γεμίσει τη δεξαμενή υδρογόνου.

Η υβριδική ηλεκτρική τεχνολογία και η τεχνολογία υδρογόνου συμπληρώνουν την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, με το πλεονέκτημα των μικρότερων στάσεων και του μικρότερου αποτυπώματος άνθρακα, καθιστώντας το ιδανικό για μεγάλα ταξίδια με την οικογένειά σας. Καθώς το Scenic Vision λειτουργεί με πράσινο υδρογόνο, αυτό το αυτοκίνητο ταιριάζει απόλυτα με τους στόχους της Renault για την πράσινη κινητικότητα.

Ενδιαφέροντα στοιχεία

Η ειδική πλατφόρμα του Scenic Vision η οποία θα περιλαμβάνει υδρογόνο βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη φάση κατασκευής στα εργαστήρια της Renault. Η πλατφόρμα είναι ειδικά σχεδιασμένη για να “χωρέσει” όλα τα εξαρτήματα: τον ηλεκτροκινητήρα, τον κινητήρα υδρογόνου, τη μπαταρία, την κυψέλη καυσίμου και τη δεξαμενή υδρογόνου. Ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος, ώστε να υπάρχει αρκετός χώρος για τη δεξαμενή υδρογόνου βάρους 2,5 κιλών στο μπροστινό μέρος- η κυψέλη καυσίμου βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, στο πίσω μέρος της πλατφόρμας, πίσω από την μπαταρία.

Η λειτουργία αυτού του συστήματος πρόωσης είναι απλή και αποτελεσματική. Το αυτοκίνητο θα μπορεί να οδηγηθεί ως συμβατικό ηλεκτρικό όχημα, χωρίς να χρησιμοποιεί την κυψέλη καυσίμου, κατά τις καθημερινές διαδρομές. Αν χρειαστεί ο οδηγός να διανύσει μεγαλύτερες αποστάσεις, ένας σχεδιαστής διαδρομής υπολογίζει την ισχύ που πρέπει να παρέχει η κυψέλη καυσίμου για να διατηρείται η μπαταρία φορτισμένη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ώστε να μην χρειάζεται να τη φορτίζετε καθ’ οδόν. Το νόημα της χρήσης της κυψέλης καυσίμου σε μακρινά ταξίδια είναι ότι είναι πιο γρήγορο να γεμίσει η δεξαμενή υδρογόνου παρά να φορτίσει ο χρήστης του οχήματος την μπαταρία. Επιπρόσθετα όταν ο καιρός είναι κρύος, η τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας υδρογόνου διατηρεί επίσης την μπαταρία στη σωστή θερμοκρασία για βέλτιστη λειτουργία και επιπλέον αυτονομία.

Το υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και υδρογόνου του Renault Scenic Vision διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκινητήρων: άμεση επιτάχυνση, λιγότερο θόρυβο καθόλου κραδασμούς και καμία ρύπανση, επειδή το αυτοκίνητο δεν εκπέμπει παρά μόνο νερό όταν χρησιμοποιείται. Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα αυτής της πλατφόρμας και αυτού του νέου είδους συστήματος κίνησης: ο οδηγός μπορεί να οδηγήσει μεγάλες αποστάσεις σταματώντας μόνο για λίγο για να γεμίσει τη δεξαμενή υδρογόνου (περίπου κάθε τρεις ώρες) αποτελώντας μια ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών κινητήρων αν και βρίσκονται ακόμη σε φάση εξερεύνησης.

Η Renault εργάζεται πάνω σε αυτή την τεχνολογία στα επαγγελματικά οχήματα με την Hyvia, και την Plug Power για την προώθηση της κινητικότητας με υδρογόνο. Η γαλλική εταιρεία εξετάζει επίσης τη δυνατότητα χρήσης αυτής της τεχνολογίας στα επιβατικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας τα δίκτυα σταθμών υδρογόνου που θα δημιουργηθούν.
Στόχος της παροχής αυτού του ευέλικτου συνδυασμού ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου είναι η συρρίκνωση του ανθρακικού αποτυπώματος του οχήματος, καλύπτοντας παράλληλα όλο το φάσμα των απαιτήσεων. Καθώς η παραγωγή πράσινου υδρογόνου είναι βιώσιμη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή καθαρής ενέργειας για διάφορους σκοπούς, ιδίως για την κινητικότητα.

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο Renault Scenic Vision αξιοποιεί όλες τις επιλογές που έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα μέσω των στρατηγικών συνεργασιών που έχει θέσει σε κίνηση η γαλλική εταιρεία κατά το παρελθόν. Ο στόχος είναι να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα και των μπαταριών κατά 60%, τόσο με την απεξάρτηση από τον άνθρακα της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη συναρμολόγησή τους όσο και με μια πιο υπεύθυνη αλυσίδα εφοδιασμού.

Οικολογική συνείδηση

Η έξυπνη διαχείριση των πόρων και ο τρόπος με τον οποίο αυτοί οι πόροι επεξεργάζονται και ενσωματώνονται στον κύκλο ζωής ενός οχήματος είναι δύο σημαντικές πτυχές της βιώσιμης κινητικότητας. H Renault μέσα από το Scenic Vision προχωρά ένα βήμα παραπέρα.

Το πρωτότυπο μοντέλο χρησιμοποιεί ανανεώσιμα ή και ανακυκλωμένα υλικά σε ποσοστό πάνω από 70% ενώ στην κατασκευή του μοντέλου χρησιμοποιούνται υλικά από την αεροπορική βιομηχανία ή τη βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων. To Scenic Vision χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο χάλυβα με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, ίνες άνθρακα που προέρχονται από την αεροπορική βιομηχανία και τη χαρτοβιομηχανία, 100% ανακυκλωμένο χαλκό, ενώ η κυψέλη καυσίμου είναι από 100% ανακυκλωμένη μεμβράνη λευκόχρυσου.

Τα εσωτερικά και εξωτερικά πλαστικά του πρωτότυπου μοντέλου είναι 70% ανακυκλωμένα, ενώ δεν γίνεται σε κανένα σημείο του αυτοκινήτου χρήση δέρματος. Το δάπεδο είναι κατασκευασμένο από μπουκάλια γάλακτος και πλαστικούς σωλήνες ενώ οι καινοτόμες χρωστικές ουσίες που ανακυκλώνονται από υποπροϊόντα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας έχουν βρεί την χρήση στη βαφή του Scenic Vision.

Φουτουριστική σχεδίαση και εντυπωσιακό περιβάλλον

Ο σχεδιασμός του Scenic Vision μας δίνει μια εικόνα της μελλοντικής γκάμας οχημάτων της Renault. Η εξωτερική σιλουέτα αντικατοπτρίζει το σχήμα και το στυλ ενός νέου οικογενειακού μοντέλου που θα βγει στην αγορά το 2024. Ο εσωτερικός του σχεδιασμός αποτελεί ένα άλμα στο μέλλον για το πώς μπορεί να μοιάζουν κάποτε οι εσωτερικοί χώροι της Renault. Αυτός ο σχεδιασμός ανοίγει το δρόμο για νέες προοπτικές, αυτή ενός κόσμου όπου τα αυτοκίνητα και οι άνθρωποι υπερασπίζονται τις ίδιες αξίες.

Με μήκος 4,49 μέτρα (1,9 μέτρα πλάτος και 1,59 μέτρα ύψος), το Renault Scenic Vision είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, οι διαστάσεις του οποίου είναι αυτές ενός οχήματος της κατηγορίας C-Segment. Τα χαρακτηριστικά του διαθέτουν μοντέρνα σχεδίαση με άφθονο χαρακτήρα και βιώσιμο υπογάστριο. Ένας συνδυασμός φουτουριστικής τεχνολογίας και στυλ, με μια συνολική σχεδίαση βασισμένη στο περιβάλλον, την ασφάλεια και την ενσωμάτωση.

Καθώς πλησιάζει κανείς το όχημα, ένας ολόκληρος κόσμος ανοίγεται. Οι γενναιόδωρες καμπύλες, οι ισχυρές γραμμές στηρίζουν μια φουτουριστική σχεδίαση υψηλής τεχνολογίας, όπου η κομψότητα και η προσωπικότητα ενώνονται. Το όχημα διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου: εκτεταμένο μεταξόνιο, χαμηλή γραμμή ζώνης, μεγάλοι τροχοί, προστατευτικές λωρίδες στα πλαϊνά και στους θόλους των τροχών, οριζόντια ευθυγραμμισμένο καπό με τις αναλογίες του είναι ιδανικές για βελτιστοποιημένη εσωτερική ευρυχωρία.

Το εξαιρετικά λεπτομερές μπροστινό μέρος του πρωτότυπου Scenic Vision διαθέτει σμιλευμένες επιφάνειες που συγκλίνουν σε μια δυναμική ροή ευδιάκριτων γραμμών κατά την οποία το μπροστινό καπό δίνει τη θέση του σε μια αναλαμπή διαμαντένιων κινήσεων που ζωντανεύουν στη μάσκα, πριν ανέβουν γύρω από το νέο λογότυπο “Nouvel’R” της Renault. Η σιλουέτα του αμαξώματος εκφράζει τη δυναμική κίνηση και υποστηρίζει τις διαρκώς μεταβαλλόμενες επιφάνειες του οχήματος. Η μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται στις ζάντες, στις εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, στα εξαρτήματα της μπροστινής μάσκας και σε πολλά άλλα στοιχεία του αυτοκινήτου. Το λογότυπο είναι επίσης μέρος του εξαιρετικά γραφικού στυλ του σχεδιαστηκού τμήματος.



Τα φώτα του αυτοκινήτου αξιοποιούν τους ίδιους γραφικούς κώδικες με τον υπόλοιπο σχεδιασμό, προκαλώντας ένα σύγχρονο, εμπνευσμένο από την τεχνολογία πνεύμα. Οι προβολείς και τα φώτα ημέρας διαθέτουν τις ίδιες στιλιστικές γραμμές με το λογότυπο, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την αίσθηση ενότητας με τη σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος.

Το Renault Scenic Vision είναι εξοπλισμένο με μεγάλους τροχούς 21 ιντσών, οι ζάντες του είναι εξοπλισμένες με πτερύγια για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση και, συνεπώς, μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση (≥ 10km/h), τα πτερύγια κλείνουν για να βελτιώσουν την αεροδυναμική τους μόλις το αυτοκίνητο επιβραδύνει και η ταχύτητά του πέσει κάτω από τα 10km/h, τα πτερύγια ανοίγουν για καλύτερη ψύξη, καθώς η θερμότητα που παράγεται από τα φρένα μπορεί να διαφύγει ευκολότερα. Ένας ειδικός μηχανισμός έχει προστεθεί για να διατηρεί τα λογότυπα που είναι τοποθετημένα στους τροχούς σε όρθια θέση όταν το Scenic Vision βρίσκεται σε κίνηση.

Οι “πόρτες αυτοκτονίας” σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη κολόνα B δημιουργούν ένα ευρύχωρο περιβάλλον για τους χρήστες του οχήματος το οποίο εκμπέμπει μία αίσθηση ασφάλειας. Το εσωτερικό του αποτελεί την τέλεια υλοποίηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η Renault. Οι σχεδιαστικές ομάδες επινόησαν μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική για να δημιουργήσουν εξοπλισμό που είναι προσβάσιμος σε όλους. Το εσωτερικό του Scenic Vision προσαρμόζεται σε κάθε επιβαίνον πρόσωπο, χαρίζοντας μία ξεχωριστή εμπειρία.

Έτσι, κατά την επιβίβαση, το κόκπιτ και τα καθίσματα μετακινούνται προς τα πίσω, ώστε οι επιβάτες και ο οδηγός να έχουν τον μέγιστο δυνατό χώρο για να κινηθούν. Το κάθισμα του οδηγού είναι πιο σπορ από τα υπόλοιπα, διευκολύνοντας την εστίαση στο δρόμο κατά την οδήγηση, ενώ οι επιβάτες επωφελούνται από καθίσματα που έχουν σχεδιαστεί για να είναι πιο άνετα, για να ταξιδεύουν στην “Πρώτη θέση”.

Το τιμόνι έχει το σχήμα ενός χειριστηρίου παιχνιδιού, υπογραμμίζοντας τη σύγχρονη “τεχνολογική” αίσθηση του εσωτερικού. Η μεγάλη γυάλινη οροφή του οχήματος αφήνει το φως να εισχωρήσει, προσκαλώντας τους επιβάτες να αφήσουν το μυαλό τους να περιπλανηθεί, και συγχωνεύεται με τα άλλα γυάλινα πάνελ για να δώσει μια αυξημένη αίσθηση χώρου και φωτεινότητας. Αυτό ενισχύεται από την επιλογή ανοιχτόχρωμων, ανακλαστικών υλικών.

Εστιασμένο στην πρακτικότητα

Το Scenic Vision, έχει σχεδιαστεί με μια νέα αρχιτεκτονική ώστε να προσφέρει στους χρήστες την ασφάλεια και την πρακτικότητα που χρειάζονται σε συδυασμό με την εργονομία και την ενσωμάτωση. Η σχεδιαστική ομάδα δούλεψε πάνω στο σχεδιασμό του Scenic Vision με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου προσαρμοσμένου σε όλους, όπου η προσβασιμότητα, η άνεση και η ασφάλεια είναι οι κατευθυντήριες αρχές του.

Οι χρήστες του οχήματος έχουν αυξημένη προσβασιμότητα, ενώ το εργονομικό και προσαρμοστικό κόκπιτ κάνει τη “διαμονή” εντός του αυτοκινήτου μια όμορφη διαδικασία. Με 24% μεγαλύτερη ορατότητα, ο οδηγός έχει μεγαλύτερο οπτικό πεδίο κάνοντας τις μετακινήσεις ασφαλέστερες. Η αναγνώριση προσώπου δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο Scenic Vision, καθιστώντας την μια πραγματικά προσαρμοσμένη εμπειρία οδήγησης. Οι 10 διαμορφώσιμες οθόνες widget είναι αφιερωμένες σε διαφορετικές λειτουργίες και βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία του οχήματος χαρίζοντας μεγαλύτερη εργονομία και προσβασιμότητα ενώ ο καθαριστής αέρα HEPA (υψηλής απόδοσης σωματιδιακός αέρας) που βρίσκεται στην μπροστινή πόρτα στην πλευρά του οδηγού παρέχει βέλτιστη ποιότητα αέρα, ενώ παράλληλα φιλτράρει τα αλλεργιογόνα που συχνά βρίσκονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου

Τα νέα ηχεία τα οποία βρίσκονται στο κάθισμα προσαρμόζονται στον οδηγό, δίνοντας τη δυνατότητα να μην χρειάζεται να γυρίσετε το κεφάλι σας ή να γυρίσετε για να συνομιλήσετε με άλλους επιβάτες, ενώ μια οθόνη που βρίσκεται στο τιμόνι δείχνει τους πίσω επιβάτες. Το Renault Vision πρωτοπορεί και στους αερόσακους, ο αερόσακος Cocoon βρίσκεται στα καθίσματα και σε περίπτωση ατυχήματος τυλίγεται γύρω από τους επιβάτες ενώ παράλληλα απελευθερώνει χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Ο προσωπικός σας «φύλακας άγγελος»

Το Scenic Vision, είναι σχεδιασμένο για μακρινά οικογενειακά ταξίδια, είναι η ενσάρκωση ενός ασφαλούς, χωρίς αποκλεισμούς και προσβάσιμου αυτοκινήτου, όπου υπάρχει χώρος για όλους. Η εργονομία και η προσβασιμότητα αποτελούν μέρος του DNA της Renault. Η φροντίδα για όλους τους επιβαίνοντες, η καθοδήγησή τους, προσφέροντας ταυτόχρονα πλήρη άνεση και ελευθερία, είναι ακριβώς αυτό που προσπαθεί να προσφέρει η Renault.

Οι σύγχρονες κοινωνίες αναζητούν πιο βιώσιμες, ασφαλέστερες μορφές κινητικότητας. Ένα πραγματικά “υπεύθυνο” αυτοκίνητο είναι αυτό που προστατεύει από όλους τους κινδύνους, είτε πρόκειται για περιβαλλοντικούς, είτε για γενικής ασφάλειας, είτε ακόμη και για τον τρόπο οδήγησης. Στις μέρες μας, εκτός από τα τυπικά ADAS, υπάρχει ένα νέο σύστημα προστασίας των επιβατών: η ενίσχυση της επίγνωσης των κινδύνων των οδηγών, ενθαρρύνοντάς τους και δείχνοντάς τους πώς να οδηγούν πιο υπεύθυνα. Η Renault υπόσχεται πως με το νέο πρωτότυπο Scenic Vision, θα μειώσει τον αριθμό των ατυχημάτων έως και 70%.

Το ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με εξωτερικούς παράγοντες – κυκλοφορία, καιρός, υποδομές – ευθύνεται για το 90% όλων των τροχαίων ατυχημάτων. Ένα στα δύο οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο λάθος (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ξαφνική εμφάνιση ασθένειας, απόσπαση προσοχής ή άγχος). Χάρη στο “Safety Coach”, κάθε ένα από αυτά τα λάθη καλύπτεται.

Tα πολλαπλά συστήματα ασφαλείας ADAS και τα τρία ενσωματωμένα συστήματα “Safety Score”, “Safety Coach” και “Safe Guardian”, εξασφαλίζουν επιπλέον ασφάλεια για όλους, παρέχοντας ένα μοναδικό επίπεδο σωματικής και ψυχολογικής άνεσης. Το αυτοκίνητο ανιχνεύει επικίνδυνες συμπεριφορές και ενθαρρύνει αμυντικές πρακτικές οδήγησης.

Το Safety Score αφορά την υπεύθυνη οδήγηση: Χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες τοποθετημένους στο όχημα, αναλύει το στυλ οδήγησης του οδηγού – επιτάχυνση, ομαλότητα, απροσεξία, διαχείριση της ταχύτητας και απόσπαση της προσοχής του οδηγού, το σύστημα δίνει εξατομικευμένες συμβουλές οδήγησης σε κάθε οδηγό με βάση τη βαθμολογία ασφαλείας που υπολογίζεται στο τέλος κάθε διαδρομής. Με αυτόν τον τρόπο βοηθά τους οδηγούς να βελτιώσουν τον τρόπο οδήγησής τους και παρέχει εξατομικευμένες συμβουλές σχετικά με τους διάφορους κινδύνους που σχετίζονται με το μοναδικό στυλ οδήγησής τους. Οι οδηγοί γίνονται έτσι φορείς της δικής τους ασφάλειας, ενώ παράλληλα αξιοποιούν τα πολλά συστήματα ασφαλείας του οχήματος.

Το Safety Coach αφορά τους εντοπισμένου κινδύνους.  Μια επικίνδυνη στροφή, ένας δρόμος με μεγάλη πιθανότητα ατυχημάτων, ένας κίνδυνος που εμφανίζεται… ο “Safety Coach” χρησιμοποιεί δεδομένα που λαμβάνονται από το περιβάλλον και το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να ενημερώνει τους χρήστες για τους κινδύνους που βρίσκονται στη διαδρομή τους. Σε αντίθεση με τον εξοπλισμό που συμβάλλει στην αποτροπή των κινδύνων που μετατρέπονται σε ατυχήματα ή που μειώνει τη σοβαρότητα ενός αποδεδειγμένου ατυχήματος, ο “Safety Coach” δίνει στους οδηγούς περισσότερα περιθώρια να σχεδιάσουν εκ των προτέρων, να αποφύγουν τον κίνδυνο, να αλλάξουν ταχύτητα ανάλογα με τη συγκεκριμένη κατάσταση και να λάβουν υπόψη τους τις διάφορες οπτικές, ακουστικές ή απτικές προειδοποιήσεις. Το Safety Coach συμβάλλει στη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων – συμπεριλαμβανομένων των θανατηφόρων ατυχημάτων – κατά 30%.

Το Safe Guardian αφορά την ανίχνευση και αντιμετώπιση άγχους κατά την οδήγηση. Η εκπαίδευση και η καθοδήγηση των οδηγών για την υιοθέτηση καλύτερων οδηγικών πρακτικών συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου και του άγχους και στην αποφυγή ατυχημάτων. Ωστόσο, σε περίπτωση πραγματικού και υπαρκτού κινδύνου, αναλαμβάνουν τα συνδεδεμένα συστήματα επί του οχήματος. Αυτός είναι ο ρόλος του “Safe Guardian” που ενεργοποιείται όταν υπάρχει αποδεδειγμένος κίνδυνος (επικίνδυνη στροφή, μη ελεγχόμενο τιμόνι για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, υπνηλία κ.λπ.) Σε τέτοιες περιπτώσεις, το όχημα επιβραδύνει και επανέρχεται αυτόματα στον έλεγχο. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μια σειρά συστημάτων παρακολούθησης της υγείας. Ένας αισθητήρας καρδιακών παλμών τοποθετημένος στο τιμόνι και μια κάμερα χρησιμεύουν για την ανίχνευση ενδείξεων κόπωσης ή αδράνειας του

Το μέλλον του Scenic Vision

Μπορεί πολλά από αυτά που είδαμε στο πρωτότυπο που παρουσίασε η Renault στο Παρίσι να αργήσουν να έρθουν, ωστόσο ένα είναι το γεγονός, το Scenic Vision θα παρουσιαστεί το 2024 και θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, συμβάλλοντας ταυτόχρονα τα μέγιστα στην προσπάθεια της γαλλικής φίρμας να περάσει στη νέα-ηλεκτρική εποχή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας ως ατού το εξαιρετικά δημοφιλές brand name που λέγεται Scenic._ Γ. Τ.