Vision AMG: Αυτό είναι το ηλεκτρικό μέλλον της Mercedes-AMG
Η Mercedes-AMG αποκαλύπτει με το Vision AMG το ηλεκτρικό μέλλον του σπορτίφ παρακλαδιού της γερμανικής εταιρείας. Και συνάμα μία πρώτη γεύση από ένα νέο, 4θυρο EV, στα χνάρια της Porsche Taycan, που θα δούμε στην παραγωγή το 2025.
Η Mercedes-AMG πραγματοποιεί σήμερα ένα σημαντικό βήμα για το ηλεκτρικό της μέλλον αποκαλύπτοντας πλήρως το Vision AMG, ένα πρωτότυπο το οποίο «φωτογραφίζει» τόσο τη μορφή όσο και ένα μεγάλο τμήμα των τεχνολογιών που θα διαθέτουν τα μελλοντικά, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της AMG.
«Η AMG επανεφευρίσκει τον εαυτό της. Η πορεία έχει οριστεί για ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον, και έχουμε θέσει τον πήχη ψηλά. Αυτό συμβαίνει επειδή οι πελάτες μας περιμένουν κάτι πολύ ιδιαίτερο από τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχουμε ήδη αποδείξει την τεχνογνωσία μας σε αυτό το θέμα με την SLS AMG Electric Drive, τη δική μας υβριδική τεχνολογία E Performance και τα πρώτα μοντέλα της οικογένειας Mercedes-EQ. Με αυτήν τη μελέτη, προσφέρουμε τώρα μια πρώτη ματιά για το πώς μεταφέρουμε το DNA της AMG στο πλήρως ηλεκτρικό μέλλον, ξεκινώντας από το 2025. Αυτό είναι το πρώτο μας BEV που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου στο Affalterbach. Τα πάντα είναι από το μηδέν, από την αποκλειστική πλατφόρμα AMG.EA έως την επαναστατική τεχνολογία του συστήματος μετάδοσης κίνησης με την οποία θα μεταφέρουμε την ηλεκτρική κινητικότητα σε ένα εντελώς νέο επίπεδο», δηλώνουν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας.
Πίστα Montjuic: Όταν η ομορφιά συναντά τον τρόμο
Η έκδοση παραγωγής του Vision AMG, που αναμένεται το 2025, θα είναι το πρώτο μοντέλο AMG που θα βασίζεται σε μια εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας, η οποία φέρε την χαρακτηριστική ονομασία AMG.EA. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της, πρόκειται για μια δομή που σχεδιάστηκε γύρω από μια συμπαγή μπαταρία και είναι σχεδιασμένη προκειμένου να επιτυγχάνεται χαμηλότερο κέντρο βάρος και πιο σπορτίφ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα EVs που «πατούν» σήμερα στο δάπεδο EVA, όπως οι Mercedes EQS και EQE.
Αν μη τι άλλο, οι σχεδιαστικές αναφορές στο Vision EQXX που πρόσφατα κατάφερε να υπερβεί τα 1.000 χλμ. πραγματικής αυτονομίας με μία φόρτιση της μπαταρίας του, είναι άμεσα διακριτές. Βασικό στοιχείο της εξωτερικής περιβολής του Vision AMG, το οποίο διαθέτει χρωματικό συνδυασμό παρόμοιο με τα μονοθέσια της Mercedes στην F1, είναι μια νέα εκδοχή της χαρακτηριστικής μάσκας Panamericana της AMG που για την περίσταση διαθέτει ένα φωτιζόμενο πλαίσιο και 10 κάθετες ράβδους.
Παρά το γεγονός ότι δεν γίνεται ορατό στο πρωτότυπο μοντέλο, η έκδοση παραγωγής της Vision AMG θα έχει τέσσερις πόρτες χωρίς πλαίσιο, καθώς και μια οπίσθια που θα παραπέμπει σε liftback μοντέλο. Όπως και στην περίπτωση του Vision EQXX, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα θα διαδραματίσουν ρόλο, με μια πίσω αεροτομή να αναπτύσσεται για να αυξήσει την κάθετη δύναμη κατά την κίηση του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες. Με μήκος 5.100 χλστ., το νέο EV είναι οριακά μακρύτερο από την 4θυρη Mercedes-AMG GT 4Matic και κατά 147 χλστ. από την Porsche Taycan – το μεταξόνιο θα υπερβαίνει σε κάθε περίπτωση το άτυπο φράγμα των 3 μέτρων.
Η Mercedes δεν δημοσιοποίησε σήμερα συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το σύστημα μετάδοσης κίνησης του πρωτοτύπου. Που φυσικά είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο Γερμανός κατασκευαστής, οι ηλεκτροκινητήρες της βρετανικής εταιρείας Yasa πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά στην πλατφόρμα AMG.EA. και στο μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει με βάση την Vision AMG. Η Yasa, η οποία αποτελεί πλέον θυγατρική εταιρεία της Mercedes, ειδικεύεται στην κατασκευή συμπαγών κινητήρων αξονικής ροής, προσφέροντας μονάδες με μεγαλύτερη απόδοση και ισχύ σε μια «συσκευασία» χαμηλότερου βάρους σε σχέση με τους ακτινικούς ηλεκτροκινητήρες που χρησιμοποιούνται σήμερα από τα τρέχοντα EVs της Mercedes-Benz EVs.
Το νέο EV της Mercedes-AMG προορίζεται επίσης να διαθέτει μια νέα γενιά μπαταριών με κυψέλες που προορίζονται αποκλειστικά για τα μοντέλα της AMG. Πρόσφατα μάλιστα το γερμανικό εργοστάσιο επιβεβαίωσε ότι θα χρησιμοποιήσει σε μοντέλα παραγωγής από το 2025 και μετά, όπως η ηλεκτρική G-Class, ένα υλικό ανόδου από πυρίτιο που κατασκευάζει η αμερικανική εταιρεία Sila, προσφέροντας αυξημένη έως και 40% ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις υπάρχουσες μπαταρίες με ανόδους από γραφίτη – κάτι που αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την αυτονομία κίνησης με μία φόρτιση.
ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝEO SPEEDZONE PODCAST ΓΙΑ ΤΗ FORMULA 1