Νέο «χτύπημα» για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Ο Απρίλιος ήταν ο 10ος κατά σειρά μήνας που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη καταγράφουν αρνητικό πρόσημο εξαιτίας τόσο των ελλείψεων στην παραγωγή όσο και του υψηλού πληθωρισμού.
Οι πωλήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη συρρικνώθηκαν για 10ο συνεχόμενο μήνα, καθώς ο κλάδος παραμένει «εγκλωβισμένος» σε ένα σπιράλ κρίσεων που σχετίζονται τόσο με την εφοδιαστική αλυσίδα και με τον πληθωρισμό ρεκόρ που καταγράφουν όλες οι επιμέρους αγορές.
Πιο συγκεκριμένα, οι νέες εγγραφές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Μ. Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (EFTA) μειώθηκαν κατά 20% τον Απρίλιο φτάνοντας στα 830.447 οχήματα, τον σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του ACEA.
Η Stellantis, η αυτοκινητοβιομηχανία που δημιουργήθηκε πέρυσι από τη συγχώνευση των Groupe PSA και FCA, επλήγη περισσότερο μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών καταγράφοντας πτώση 31% λόγω των μεγάλων μειώσεων των πωλήσεων για τις μάρκες Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall και Jeep.
Το VW Group κατέγραψε πτώση 28%, με τις μάρκες VW και Skoda να υποχωρούν περισσότερο από 30% η καθεμία.
To Groupe Renault υποχώρησε κατά 16%, αντισταθμίζοντας την πτώση από την αύξηση των πωλήσεων, κατά 7,9%, από την μάρκα Dacia.
Ζητήματα που περιορίζουν την παραγωγή -το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών – οδήγησαν τους ιθύνοντες της LMC Automotive να μειώσουν τις εκτιμήσεις τους για τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι ετήσιες παραδόσεις νέων μοντέλων αναμένεται να συρρικνωθούν κατά 6%, σε λιγότερες από 10 εκατομμύρια μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιανουάριο, η LMC προέβλεπε άνοδο της αγοράς της τάξης του 9%…
«Τα νοικοκυριά θα αντιμετωπίσουν μια σοβαρή συμπίεση στο πραγματικό εισόδημα φέτος. Τα ζητήματα προμήθειας παραμένουν ο βασικός καθοριστικός παράγοντας για την πτώση των πωλήσεων», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η LMC.
Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, που άγγιξε το 30%, ενώ οι εγγραφές στη Γερμανία και τη Γαλλία μειώθηκαν περισσότερο από το ένα πέμπτο.
Ως γνωστόν, η έλλειψη ημαγωγών που κρατά πίσω τις αυτοκινητοβιομηχανίες διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο και αναγκάζει ορισμένους αγοραστές να περιμένουν έως και 18 μήνες για μοντέλα με υψηλή ζήτηση.
Οι νικητές της αγοράς
Μαζί με την Dacia, οι άλλες μάρκες που αντιστάθηκαν στην πτωτική τάση της αγοράς ήταν οι Hyundai, Kia και Honda.
Οι πωλήσεις της Hyundai αυξήθηκαν 14%, φτάνοντας στις 41.227, γεγονός που ενίσχυσε το μερίδιο αγοράς της μάρκας στο 5%, από 3,5% την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο όγκος πωλήσεων της Kia βελτιώθηκε τον περασμένο μήνα κατά 13%, στις 47.725 μονάδες, και το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε στο 5,7% σε σύγκριση με 4,1% τον Απρίλιο του 2020.
Η Honda με τη σειρά της κατέγραψε άνοδο που έφτασε το 30% τον περασμένο μήνα.