Restart για το ελληνικό ελαφρύ όχημα πόλης, Go Light electric
Το Go Light electric του Ηλία Σελέκου πιο κοντά στην παραγωγή.
Πριν αναφερθούμε στο Go Light electric αξίζει να αναφερθούμε στον εμπνευστή του. Ο Ηλίας Σελέκος είναι γνώριμος από παλιά στους αναγνώστες των 4Τροχών, καθώς μαζί με τον Σωτήρη Κοβό και τον αδικοχαμένο Κώστα Μαλανδρίνο ήταν οι τρεις πρωτεύσαντες στο διαγωνισμό σχεδιασμού που είχε πραγματοποιηθεί το 1990 από το περιοδικό, σε συνεργασία με την ΤΕΟΚΑΡ.
Ο Ηλίας Σελέκος ασχολήθηκε με πάθος τα τελευταία χρόνια πάνω σε ένα ρεαλιστικό πρότζεκτ που αφορούσε τη δημιουργία ενός ελληνικού ηλεκτρικού μικροαυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, το 2014 συστάθηκε μια ομάδα εργασίας με σκοπό την ίδρυση start up εταιρείας με αντικείμενο μελέτης την κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος πόλης κατηγορίας Le (Light electric).
Η εταιρεία κατασκεύασε ένα λειτουργικό πρωτότυπο όχημα χωρίς αμάξωμα, κατηγορίας L6e και τα αμέσως επόμενα χρόνια μέχρι το lock-down του 2019, έλαβε μέρος σε 4 πανελλήνιους διαγωνισμούς με πολύ καλή υποδοχή. Το όλο πρότζεκτ, ενώ βρισκόταν στα τελικά στάδια διεργασιών χρηματοδότησης για την κατασκευή του πρωτοτύπου Νο2 σταμάτησε εξαιτίας της πανδημίας.
Σήμερα το project ξεκινά και πάλι, αναζητώντας συνεργάτες, τόσο σε επίπεδο ομάδας εργασίας, όσο και για την εύρεση χρηματοδότησης για την υλοποίηση κατασκευής του πρωτοτύπου ηλεκτρικού οχήματος, καθώς και την οργάνωση παραγωγής μικρού αριθμού οχημάτων σε επίπεδο βιοτεχνίας στην Ελλάδα.
Η ιδέα πίσω από το Go Light electric
Με τη μικροκινητικότητα να μπαίνει πλέον για τα καλά στη ζωή μας, ένα όχημα σαν το Go Light electric, που τα προηγούμενα χρόνια φάνταζε περιθωριακό, σήμερα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη δυναμική. Η ιδέα ενός ελαφρού οχήματος πόλης με ηλεκτροκίνηση αντί βενζινοκίνητης έκδοσης με τρεις και τέσσερις τροχούς δεν είναι καινούργια, αλλά νέος είναι ο τρόπος που υλοποιείται, όπως και η γκάμα των εκδόσεων προκειμένου να ανταποκρίνεται σε μία μεγάλη κατηγορία δυνητικών πελατών.
Το συγκεκριμένο όχημα, όπως και όλα της κατηγορίας Le μπορεί να εξασφαλίσει οικονομικές μετακινήσεις περιορίζοντας το χιλιομετρικό κόστος, αλλά και το κόστος συντήρησης. Ας σημειωθεί πως το κόστος φόρτισής του ποικίλει από 1, εως 1,5 ευρώ ανά 100χλμ, ενώ μπορεί να φορτίσει και σε απλή πρίζα μονοφασικού τύπου Scuko 16A σε 6 με 7 ώρες και σε ισχυρότερο φορτιστή σε σημαντικά μικρότερο διάστημα.
Από πλευράς διαστάσεων το Go Light electric δεν απέχει πολύ από μια μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει μηδενική όχληση στην πόλη καθώς και μηδενική επιβάρυνση στο περιβάλλον.
Επιπλέον η ανθεκτική δομή του αμαξώματος, με επιπρόσθετο roll-bar ασφαλείας εξασφαλίζει την απαιτούμενη ασφάλεια για τις ταχύτητες που κινείται.
Όσο αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, υπάρχει η δυνατότητα κίνησης στους δύο ή και στους 4 τροχούς (ένας ηλεκτροκινητήρας των 3KW ανά τροχό).
Παράλληλα, για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης θα υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό με υστερούντες και προηγούντες βραχίονες.
Το Go Light electric απευθύνεται σε ιδιώτες και μικροεπαγγελματίες, εταιρείες ενοικίασης και Leasing, τουριστικές εγκαταστάσεις και ξενοδοχειακές μονάδες, Δήμους και Κοινότητες.
Η παραγωγή του Go Light electric δεν είναι το ίδιο δαπανηρή, σε σχέση με τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πολύ μεγάλης παραγωγής, καθώς οι κωδικοί των εξαρτημάτων του δεν υπερβαίνουν τους 250-300, με τα 150 περίπου απο αυτά να είναι διπλής όψης, δηλαδή προσαρμόζονται το ίδιο αριστερά αλλά και δεξιά του οχήματος.
Αρκετά από τα μηχανικά του μέρη, όπως βραχίονες, βάσεις αναρτήσεων, τιμόνι, μπάρες και ακρόμπαρα, πλήμνες, σασί-πάτωμα, παρμπρίζ, ηλεκτρικό κύκλωμα καθώς και ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος, θα μπορούν να είναι εγχώριας κατασκευής και καλύπτουν σε πρώτη φάση περίπου το 70% της Ελληνικής προστιθέμενης αξίας.
Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν είναι αλουμίνιο για την κατασκευή του πλαισίου, ενώ το αμάξωμα αποτελείται απο ένα μίγμα από film βακελίτη και ψημένο πολτό από ανακυκλωμένο χαρτί μέσα και έξω καθώς και απο βιοδιασπώμενο πλαστικό π.χ. (PBAT), ειδικό για ορισμένα τμήματα του του οχήματος, όπως του εσωτερικού της καμπίνας των επιβατών και τέλος καουτσούκ για τα περιφερειακά εξωτερικά τμήματα του οχήματος για προστασία απο μικρογδαρσίματα και μικροσυγκρούσεις.
Σύντομα αναμένονται συγκεκριμένες ανακοινώσεις, οι οποίες σε πρώτη φάση θα αφορούν στην κατασκευή του πρωτότυπου.
Ποιος είναι ο Ηλίας Σελέκος;
Ο Ηλίας Σελέκος γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στον Α.Κ.Τ.Ο. γραφικές τέχνες, ενώ παρακολούθησε σεμινάρια βιομηχανικού σχεδιασμού απο τον ΕΟΜΜΕΧ και τον Καθ. Ανδρέα Βαρώτσο. Εχει βραβευτεί στην Ελλάδα με το 2ο Βραβείο Σχεδίασης Ελληνικού Αυτοκινήτου τύπου (N13 mod. Sunny Sedan 4×4) της ΤΕΟΚΑΡ ΑΒΕΕ-Αφοί Θεοχαράκη και το περιοδικό 4Τροχοί στις 26 Απριλίου 1990. Το 1994 Βραβεύεται από τόν Δήμο Αθηναίων στον πανελλήνιο διαγωνισμό μελέτης/σχεδίασης οχημάτων μηδενικής εκπομπής ρύπων, ενώ το 1989 παρουσίασε με τον ΕΟΜΜΕΧ στην 54η ΔΕΘ πρωτότυπο υβριδικό αυτοκίνητο υπό κλίμακα 1:5. Το 2004 συμμετείχε στην ομάδα του Δημήτρη Κορρέ για την εξωτερική σχεδίαση του πρωτοτύπου Νο P2 ενός οχήματος παντός εδάφους υψηλών επιδόσεων και προδιαγραφών. Σήμερα αποτελεί τον βασικό σχεδιαστή του Ελληνικού Project – Go Electric.