Pierre-Louis Loubet: Τώρα ξεκινάει η καριέρα μου στο WRC
Μετά από δύο δύσκολες σεζόν, ο Pierre-Louis Loubet θεωρεί ότι η καριέρα του στην κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ ξεκινάει πρακτικά, φέτος.
Το πρόσφατο Ράλλυ Κροατίας, αποτέλεσε τον πρώτο φετινό αγώνα για τους Pierre Louis Loubet-Vincent Landais, οι οποίοι έκαναν ντεμπούτο στα πηδάλια ενός υβριδικού Ford Puma Rally1.
Ο αγώνας δεν ξεκίνησε ιδανικά για το γαλλικό δίδυμο, το οποίο εγκατάλειψε κατά την πρώτη ημέρα μετά από τρία κλαταρίσματα.
Ωστόσο, επανήλθε στη συνέχεια μέσω SupeRally, σημειώνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους και μπαίνοντας για πρώτη φορά, στην τριάδα επιμέρους ειδικών διαδρομών.
Οι επιδόσεις της δεύτερης και τρίτης ημέρας στην Κροατία έφεραν αισιοδοξία στον 25χρονο Κορσικανό, ο οποίος πέρασε δύο ιδιαίτερα δύσκολες σεζόν το 2020 και 2021, οδηγώντας Hyundai i20 Coupe WRC που προετοίμαζε η γαλλική 2C Competition.
Ο κύριος λόγος, σύμφωνα με τον Loubet, είναι πως αν και δεν προσφέρει βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, οδηγεί ένα αμιγώς εργοστασιακό Ford Puma Rally1, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε τις προηγούμενες χρονιές.
Ενόψει της φετινής σεζόν, κατά τη διάρκεια της οποίας θα συμμετάσχει σε ακόμη 6 αγώνες (Πορτογαλία, Σαρδηνία, Εσθονία, Φινλανδία ή Ypres, ΕΚΟ Ακρόπολις, Ισπανία), ο Loubet έχει επανενωθεί με τον μόνιμο συνοδηγό του Vincent Landais, η παύση της συνεργασίας με τον οποίο στα μέσα της περσινής χρονιάς ήταν, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, ένα λάθος.
O Loubet για τις διαφορές μεταξύ εργοστασιακών και ημιεργοστασιακών αυτοκινήτων
Η άποψη πως τα αμιγώς εργοστασιακά αυτοκίνητα απέχουν σημαντικά από εκείνα των ημι-εργοστασιακών, πολλώ δε μάλλον των ιδιωτικών συμμετοχών, είναι κοινώς αποδεκτή επί σειρά δεκαετιών.
Η εποχή των αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC 2017 δεν αποτέλεσε εξαίρεση, αφού ήδη κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής των νέων, τότε, κανονισμών, ο Mads Ostberg που συμμετείχε με Ford Fiesta WRC της δικής του ομάδας, είχε διαπιστώσει σημαντικές διαφορές στην εξέλιξη, αλλά και στα δεδομένα τεχνογνωσίας που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.
Κάτι αντίστοιχο επιβεβαίωσε και ο Pierre-Louis Loubet, ο οποίος αγωνίστηκε σε ορισμένους αγώνες του 2020 και του 2021, με Hyundai i20 Coupe WRC που όμως δεν προετοιμαζόταν από την Hyundai Motorsport, αλλά την “δορυφορική” 2C Competition.
Τα αποτελέσματα δεν ήταν ενθαρρυντικά, αφού μετά από 11 αγώνες ο νεαρός τερμάτισε μόλις δύο φορές εντός δεκάδας, όντας 7ος στα Ράλλυ Σαρδηνίας 2020 και Εσθονίας 2021.
Πότε μηχανικά προβλήματα και πότε δικά του λάθη, σε αρκετές περιπτώσεις απότοκο της επιπλέον πίεσης, έθεταν διαρκώς τον γιο του πρώην Πρωταθλητή Ευρώπης και εργοστασιακού οδηγού της Lancia, Yves Loubet, εκτός αγώνα.
Το αποκορύφωμα στις ατυχίες του νεαρού οδηγού ήρθε τον περασμένο Σεπτέμβριο μετά από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, όταν χτυπήθηκε από επιβατικό αυτοκίνητο στο Παρίσι, αποκομίζοντας έναν τραυματισμό που, ευτυχώς αφού η ζημιά θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, τον έθεσε εκτός των τελευταίων αγώνων της περσινής σεζόν.
Έπειτα από αυτό το δύσκολο χρονικό διάστημα και διαθέτοντας για ακόμη μια φορά σημαντικό προϋπολογισμό, ο Loubet φέτος επέστρεψε στην M-Sport Ford, με την οποία είχε συμμετάσχει στο WRC 2 το 2017.
Όπως φαίνεται από την πρώτη του επαφή, το Ford Puma Rally1 του ταιριάζει καλύτερα, οπότε οι επόμενοι αγώνες της σεζόν, αρχής γενομένης από το επερχόμενο Ράλλυ Πορτογαλίας, αναμένονται με ανυπομονησία για τον ίδιο.
“Χαίρομαι που μετά από δύο χρόνια κατά τα οποία πάλεψα πολύ, είναι καλό που έχω ξανά καλή αίσθηση”, δήλωσε στο DirtFish ο Loubet. “Μετά από 7 μήνες στο σπίτι με το πρόβλημα (σ.σ. τραυματισμό) είναι καλό που αισθάνομαι άνετα”.
Όπως προαναφέραμε, βασικός λόγος για αυτή την αίσθηση είναι το αμιγώς εργοστασιακό Ford Puma Rally1, που έχει μεγάλες διαφορές από το ημι-εργοστασιακό Hyundai i20 Coupe WRC.
“Όλοι γνωρίζουν πως το Hyundai δεν ήταν εργοστασιακό. Στο WRC αυτό είναι κάτι που καταλαβαίνω τώρα, αν δεν έχεις τα πάντα δε μπορείς να αγωνιστείς”, πρόσθεσε ο Loubet, που πάντως τόνισε πως αυτό δεν αποτελεί μομφή για την πρώην ομάδα του, όμως είναι μια δεδομένη πραγματικότητα.
“Πέρυσι, ορισμένες φορές ήμουν 2 δλ./χλμ. πιο πίσω και δεν καταλάβαινα γιατί. Πίεζα και φέτος δεν πίεσα περισσότερο. Ειλικρινά, δεν το λέω απλά για να το πω, αλλά δεν πίεζα παραπάνω.
“Δεν είναι λάθος της ομάδας 2C, είναι απλά έτσι. Τώρα είμαστε σε μια καλή κατάσταση και είμαι πολύ τυχερός για ότι έχω, (δηλαδή) ένα καλό πακέτο ώστε να ξεκινήσω επιτέλους την καριέρα μου στο WRC”.
Αν και προς το παρόν έχει οδηγήσει το Ford Puma Rally1 σε χώμα, μόνο σε δοκιμές διάρκειας μίας ημέρας πριν από το Ράλλυ Πορτογαλίας, είναι φανερό πως το ηθικό του Loubet, έχει αναπτερωθεί.
Φυσικά, ο Κορσικανός αναγνωρίζει πως για να οδηγήσει στο όριο απαιτούνται αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών και συνολικής εξοικείωσης, όμως αισθάνεται πως είναι πιο εύκολο να φτάσει σε ένα καλό σημείο, από πλευράς επιδόσεων.
“Όλοι εδώ λένε πως πρέπει να οδηγείς το αυτοκίνητο”, σχολίασε. Εντάξει, για να βρεθούν τα τελευταία στοιχεία (σ.σ. δέκατα/χλμ.) από τους κορυφαίους οδηγούς, πρέπει να οδηγείς το αυτοκίνητο.
“Όμως αν το αυτοκίνητο είναι δυνατό, λογικά αποκτάς αμέσως καλή αίσθηση. Έχουμε καλή σειρά εκκίνησης (11οι), πάντα ένιωθα καλά εκεί οπότε ελπίζω να καταφέρω να κάνω ορισμένα καλά πράγματα”.
Θυμίζουμε, πως στο Ράλλυ Πορτογαλίας η M-Sport Ford θα γίνει η πρώτη ομάδα που θα παραταχθεί με 5 αυτοκίνητα φέτος.
Πέραν των Loubet-Landais, στα εργοστασιακά Ford Puma Rally1 θα βρεθούν ακόμη οι Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche, Craig Breen-Paul Nagle, Adrien Fourmaux-Alexandre Coria και Gus Greensmith-Jonas Andersson, με τον νεαρό Άγγλο να μην προσφέρει βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Ο 25χρονος Loubet, Πρωταθλητής WRC 2 2019, έχει συμμετάσχει σε 48 αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με καλύτερα αποτελέσματα την 7η θέση στα Ράλλυ Σαρδηνίας 2020 και Εσθονίας 2021, σε κάθε περίπτωση οδηγώντας Hyundai i20 Coupe WRC.
Photos: M-Sport Ford