Τα νέα μικρά ηλεκτρικά των Cupra, Skoda και VW έρχονται το 2025
Οι Cupra, Skoda και VW θα προσφέρουν από το 2025 από ένα μικρό ηλεκτρικό μοντέλο που θα κατασκευάζεται στην Ισπανία.
Η ώθηση του VW Group στην ηλεκτροκίνηση εντείνεται με τον όμιλο να ρίχνει και επισήμως σήμερα το βάρος των προσπαθειών του στη μικρή κατηγορία στην οποία μάλιστα θα έχει… τριπλή παρουσία από το 2025, όπως αποκάλυψε χθες ο Herbert Diess σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε επί ισπανικού εδάφους με αφορμή την απόφαση των Γερμανών να επενδύσουν στη χώρα το γιγαντιαίο ποσό των 10 δις ευρώ για τη δημιουργία υποδομών που θα υποστηρίζουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών.
«Αυτή η επένδυση των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ θα “ηλεκτρίσει” την Ισπανία και τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, δημιουργώντας ένα Gigafactory παραγωγής μπαταριών στο Sagunto. Συγχρόνως, θα επιτρέψει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στα εργοστάσια Martorell και Pamplona και θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα προμηθευτών. Αυτή είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση που έγινε ποτέ στην Ισπανία», δήλωσε ο Herbert Diess, Διευθύνων Σύμβουλος του VW Group.
Το νέο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις αρχές του 2023 είναι το τρίτο από τα έξι που θα δημιουργήσει το VW Group στην Ευρώπη έως το 2030, με τα δύο που έχουν ήδη επιβεβαιωθεί να βρίσκονται στη Γερμανία και τη Σουηδία. Άλλες χώρες που θα διεκδικήσουν τις υπόλοιπες τρεις εγκαταστάσεις είναι η Τσεχία, η Σλοβακία, η Πολωνία και η Ουγγαρία.
Το εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών στην Ισπανία, που θα τροφοδοτείται από ένα συγκρότημα με ηλιακά πάνελ που θα βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 10 χιλιομέτρων, θα έχει ετήσια δυναμικότητα 40 GWh και θα καταλαμβάνει έκταση 200 εκταρίων. Οι πρώτες μπαταρίες θα αρχίσουν να παράγονται εκεί το 2026, σύμφωνα με τις εξαγγελίες των ιθυνόντων του VW Group.
Τα τρία νέα μικρά ηλεκτρικά των Cupra, Skoda και VW
Τα τρία EV του VW Group, τα οποία απεικονίζονται στα σκίτσα που σας παραθέτουμε, θα βασίζονται σε μια αποκλειστική πλατφόρμα που αναφέρεται αυτή τη στιγμή υπό τη σκέπη της ονομασίας MEB Entry και σε μεγάλο βαθμό βασίζεται σε αυτήν που χρησιμοποιείται για τα VW ID 3 και ID 4.
Επί της ουσίας, αν και μεγαλύτερα σε διαστάσεις, θα αποτελέσουν ουσιαστικά τους αντικαταστάτες των VW e-Up!, Skoda Citigo-e iV και Seat Mii Electric.
Η VW έδωσε μια σαφή νύξη των προθέσεών της στην κατηγορία των μικρών EV στο περσινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, όπου παρουσίασε το ID Life. Ωστόσο, σύμφωνα με αναφορές του διεθνούς Τύπου, η ομάδα σχεδιασμού του αυτοκινήτου έχει προβεί ήδη σε αρκετές αλλαγές σε μια προσπάθεια να αποδοθεί μια πιο φουτουριστική… εμφάνιση. Σίγουρα, το πιο πρόσφατο σκίτσο που παρουσιάστηκε από τον Herbert Diess υποδηλώνει τη διαφορετική σχεδιαστική κατεύθυνση του νέου EV της VW.
Το EV της Cupra, εν τω μεταξύ, θα αποτελεί από τη μεριά του μια εξέλιξη του πρωτοτύπου UrbanRebel του 2021, αν και, όπως δείχνει το σχετικό σκίτσο, με λιγότερο φανερά σχεδιαστικά στοιχεία που προέρχονται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οι συμπαγείς αναλογίες του αμαξώματος παραμένουν, αλλά το… τεράστιο πίσω αεροδυναμικό βοήθημα έχει αντικατασταθεί με ένα πιο συμβατικό, ενώ χαρακτηριστική είναι και η προσθήκη δύο επιπλέον θυρών.
Ενώ τα δύο αυτά αυτοκίνητα αναμένεται να αποτελέσουν την εξέλιξη των αντίστοιχων πρωτοτύπων, η πρόταση της Skoda θα ακολουθεί μια εντελώς νέα σχεδιαστική φόρμουλα που με τη σειρά της περιγράφεται με την ονομασία «Modern Solid».