Τι αυτοκίνητα αγόρασαν οι Ευρωπαίοι στο πρώτο τρίμηνο του 2022
Σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα ήταν ντίζελ και βενζίνης, 2 στα 10 ηλεκτρικά και PHEV, ενώ κάτι λιγότερο από 3 στα 10 υβριδικά.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει για μια ακόμα φορά το «μίγμα καυσίμου» των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑCEA, οι συνολικές ταξινομήσεις των ηλεκτρικά επαναφορτιζόενων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Πιο συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) διπλασίασαν σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι – καθώς τώρα καταλαμβάνουν το 10,0% του συνόλου των πωλήσεων – ξεπερνώντας τα plug–in υβριδικά (PHEV), που αντιπροσωπεύουν το 8,9% της αγοράς της ΕΕ.
Από την άλλη πλευρά, τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ και βενζίνη συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις των «παραδοσιακών αυτοκινήτων» που τροφοδοτούνται με ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο μερίδιο που φτάνει, στο πρώτο τρίμηνο του 2022, το 52,8%.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους τροχιά (-33,2%), φτάνοντας τις 378.009 μονάδες. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντικές απώλειες σε σχέση με τις εν λόγω πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών: Γαλλία (-44,1%), Ιταλία (-39,2%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-20,2%).
Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο – από 40,8% σε 36,0%. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή σε όγκο πωλήσεων (808.039 μονάδες).
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 53,4%, φτάνοντας συνολικά τα 224.145 αυτοκίνητα. Πολλές αγορές της ΕΕ κατέγραψαν τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, με τη Ρουμανία να σημειώνει την ισχυρότερη ανάπτυξη (+408,0%). Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+110,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+42,7%) και τη Γερμανία (+29,3%). Η Ιταλία ήταν η μόνη αγορά της ΕΕ που σημείωσε πτώση στις πωλήσεις BEV (-14,9%).
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) μειώθηκαν κατά 5,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Παρόλα αυτά, τα PHEV εξακολουθούν να διευρύνουν το συνολικό τους μερίδιο αγοράς λόγω της πτώσης των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Οι επιδόσεις των PHEV διέφεραν στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: στη Γερμανία και τη Γαλλία σημείωσαν πτώση (-13,2% και -6,1% αντίστοιχα), ενώ στην Ισπανία και την Ιταλία σημαντική αύξηση (+46,3% και +18,9% αντίστοιχα).
Με 563.030 πωλήσεις από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, τα υβριδικά οχήματα (HEV) ήταν ο πιο κοινός τύπος καυσίμου μετά τη βενζίνη στην ΕΕ, καταγράφοντας αύξηση της τάξη του 5,3%. Με εξαίρεση την Ιταλία (-6,3%), όλες οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν στη θετική απόδοση των συγκεκριμένων οχημάτων στην Ευρώπη.
Οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, σημειώνοντας νέα διψήφια πτώση (-56,0%). Αντίθετα, τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο σημείωσαν σημαντική αύξηση (+48,6%), μετρώντας 67.717 μονάδες στην ΕΕ. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στα διψήφια ή και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη και στις τέσσερις βασικές αγορές: Γερμανία (+287,7%), Γαλλία (+76,6%), Ισπανία (+41,5%) και Ιταλία (+17,3%).