WRC: Το καλοκαίρι οι πρώτες δοκιμές για το Toyota Rally1
Η εξέλιξη του υβριδικού αυτοκινήτου προδιαγραφών Rally1 με το οποίο θα συμμετάσχει η Toyota στο WRC από το 2022 έχει ξεκινήσει και οι πρώτες του δοκιμές, υπολογίζονται για το καλοκαίρι.
Παράλληλα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2021, οι ομάδες του WRC συμμετέχουν σε ακόμη ένα, άτυπο πρωτάθλημα, που αφορά στην εξέλιξη των νέων υβριδικών αγωνιστικών προδιαγραφών Rally1, που θα αποτελέσουν την κορυφαία κατηγορία του θεσμού από το 2022.
Καθεμιά από τις 3 ομάδες βρίσκεται σε διαφορετικό στάδιο προετοιμασίας, καθώς η M-Sport Ford έχει ξεκινήσει δουλειά εδώ και αρκετό καιρό, όπως παραδέχθηκε σε συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Richard Millener. Από την άλλη πλευρά, η Hyundai Motorsport έχει αρχίσει να εργάζεται προκαταρκτικά, χωρίς όμως να έχει λάβει ακόμη το πράσινο φως από τα κεντρικά της εταιρείαςστην Κορέα.
Όσον αφορά στην Toyota, η εργασία για το νέο αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally1 έχει ξεκινήσει, με την αρχιτεκτονική του εντυπωσιακού GR Yaris να αποτελεί τη βάση για το νέο αγωνιστικό. Επικεφαλής του εγχειρήματος είναι ο τεχνικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing WRT, Tom Fowler, ο οποίος μίλησε στο Autosport για την προετοιμασία του νέου αυτοκινήτου, δίνοντας και το χρονοδιάγραμμα για τις πρώτες δοκιμές.
Το αυτοκίνητο Rally1 του 2022 βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού κατά κύριο λόγο, δήλωσε ο Fowler. Αρχικά θα κάνουμε δοκιμές σε mule test cars, που θα διαθέτουν ορισμένα εξαρτήματα για το 2022, όμως όχι όλα μαζί και όχι πάνω στο σωστό αμάξωμα. Μετά από αυτό, αναμένουμε ένα πλήρες αυτοκίνητο για δοκιμές, κατά το καλοκαίρι.
Όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής της Toyota στο WRC, Jari Matti Latvala, το πρώτο αυτοκίνητο δοκιμών (mule) θα οδηγήσει αποκλειστικά ο δοκιμαστής της ομάδας, Juho Hanninen, προτού αναλάβουν οι επίσημοι εργοστασιακοί οδηγοί Sebastien Ogier, Elfyn Evans και Kalle Rovanpera.
Αν και ο Ogier έχει ανακοινώσει πως θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση στα τέλη της χρονιάς, σύμφωνα με τον Latvala θα λάβει μέρος στις δοκιμές. Παράλληλα, ο Φινλανδός ανέφερε πως θεωρεί καλή ιδέα, την είσοδο της υβριδικής τεχνολογίας στο WRC.
Έχουμε τον Juho Hanninen ως δοκιμαστή και τρεις εξαιρετικούς οδηγούς στην ομάδα, δήλωσε ο Latvala. Ο Sebastien έχει κερδίσει τίτλους με διαφορετικούς κατασκευαστές και είναι 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Διαθέτει γνώση, πληροφορία και δεξιότητες. Ασφαλώς αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για εμάς, ώστε να χρησιμοποιήσουμε τις δεξιότητές του και να πάρουμε την γνώμη του για το αυτοκίνητο. Θα είναι συναρπαστικό να δούμε αυτό το νέο κεφάλαιο στο WRC. Νομίζω, ότι συνολικά τα υβριδικά αποτελούν μια καλή ιδέα.
Αν και δε σκοπεύει να κάνει πολλές δοκιμές, ο Latvala δήλωσε πως θέλει να οδηγήσει κάποια στιγμή το νέο αυτοκίνητο, ώστε να έχει ιδίαν άποψη: Δε νομίζω ότι θα κάνω τόσες δοκιμές, όμως θα ήθελα να δοκιμάσω το αυτοκίνητο κάποια στιγμή για να κατανοήσω και να έχω αίσθηση πού βρίσκονται οι νέοι κανονισμοί, σε σύγκριση με το παρελθόν. Έχω οδηγήσει όλα τα αυτοκίνητα των περασμένων 20 ετών και θα ήθελα να ξέρω πώς θα είναι τα αυτοκίνητα στο μέλλον.