Νέα Toyota GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο
Η Toyota άκουσε τις επιθυμίες των οπαδών της και τώρα διαθέτει την GR Supra, στην κορυφαία μάλιστα εκδοχή της, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η Toyota GR Supra με το χειροκίνητο για την περίσταση κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων αποτελεί το απαραίτητο, θα έλεγε κανείς, συμπλήρωμα στην γκάμα του ιαπωνικού κουπέ. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το χειροκίνητο κιβώτιο θα διατίθεται αποκλειστικά με την έκδοση των 3,0 λίτρων, η οποία εξακολουθεί να παίρνει κίνηση από έναν υπερτροφοδοτούμενο straight-six κινητήρα με απόδοση 340 ίππων.
«Πιστή στην καθαρόαιμη μηχανολογική ποιότητα της GR Supra, αυτή η εξέλιξη δεν έχει να κάνει με τη χρήση μιας έτοιμης λύσης. Ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με ένα νέο συμπλέκτη, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά ισχύος και ροπής του 3λιτρου κινητήρα», αναφέρει με έμφαση η Toyota.
Αφιέρωμα στον Ayrton Senna από τον Δημήτρη Γιόκκα και τους εκλεκτούς συνεργάτες του στο νέο SpeedZone podcast
Το κιβώτιο iMT της 3λιτρης Toyota GR Supra χρησιμοποιεί ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου προγραμματισμένο με νέο λογισμικό που δίνει προτεραιότητα στις σπορ επιδόσεις. Στο ανέβασμα σχέσεων, οι παράμετροι ρυθμίζονται για να βελτιστοποιούν τη ροπή του κινητήρα τη στιγμή της εμπλοκής και της απελευθέρωσης του συμπλέκτη, ενώ στα κατεβάσματα το λογισμικό έχει προσανατολισμό στη σταθερή απόδοση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το iMT αποτελεί την default επιλογή, ωστόσο μπορεί να απενεργοποιηθεί στη λειτουργία Sport εφόσον ο οδηγός το επιθυμεί. Την ίδια στιγμή, η τελική σχέση μετάδοσης εμφανίζεται μειωμένη, και συγκεκριμένα από 3,15 που είναι στην αυτόματη εκδοχή του μοντέλου σε 3,46.
Όλες οι εκδόσεις GR Supra επωφελούνται τώρα από μια ανάρτηση με διαφορετική ρύθμιση, που εισάγεται για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης με το νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Για την περίσταση, οι Ιάπωνες εισήγαγαν πιο άκαμπτα ελαστικά παρεμβύσματα στους εμπρός και πίσω δακτυλίους των αντιστρεπτικών δοκών καθώς και επαναρυθμισμένα αμορτισέρ. Επίσης, τα μηχανικά εξαρτήματα στο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και οι παράμετροι λειτουργίας του συστήματος έχουν επίσης ρυθμιστεί εκ νέου.
Επεμβάσεις έχουν γίνει και στο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών, στο οποίο οι Ιάπωνες ενσωμάτωσαν τη λειτουργία Hairpin+ που χαρίζει περισσότερη ελευθερία σπιναρίσματος στους πίσω τροχούς στις κλειστές ανηφορικές στροφές.
Η Toyota εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία εξοικονόμησης βάρους που επιτεύχθηκε με το νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για να προσθέσει ένα νέο μοντέλο στη γκάμα GR Supra. Η 3λιτρη GR Supra Lightweight επωφελείται από περαιτέρω μέτρα εξοικονόμησης βάρους για την επίτευξη μιας συνολικής μείωσης της τάξης των 38,3 κιλών, σε σύγκριση με το απόβαρο του τρέχοντος αυτόματου μοντέλου.
Πιο συγκεκριμένα, η τοποθέτηση του νέου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων και των νέων ζαντών αλουμινίου των 19 ιντσών εξοικονομεί 21,8 κιλά. Στην έκδοση Lightweight εξοικονομούνται επιπλέον 16,5 κιλά αντικαθιστώντας το ηχοσύστημα και αφαιρώντας τις δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις τους.
Η νέα οικογένεια της GR Supra της Toyota επωφελείται επίσης από νέες επιλογές βαφής με την προσθήκη των χρωματισμών Moareki Grey και Dawn Blue. Το «παρών» επίσης δίνει και ο εξωτερικός χρωματισμός Matte Moonstone White, αποκλειστικά για το νέο κορυφαίο χειροκίνητο μοντέλο των 3,0 λίτρων.