Το αφεντικό σχεδιασμού της BMW υπερασπίζεται τo design των μοντέλων της εταιρείας
Το αφεντικό σχεδιασμού της BMW υπερασπίζεται τo design των μοντέλων της εταιρείας δηλώνοντας πως ένα μεγάλο ποσοστό των αγοραστών ζητά τη διαφορετικότητα.
Καλή ή κακή σχεδίαση δεν υπάρχει σύμφωνα με τους σχεδιαστές αυτοκινήτων. Σχεδόν πάντα οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Το 2021 η BMW πούλησε 2.213.795 αυτοκίνητα καθιστώντας την συγκεκριμένη χρονιά την καλύτερη εμπορικά χρονιά στην ιστορία της Γερμανικής εταρείας.
Είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό αν συνυπολογίσουμε την έλλειψη μικροτσίπ και την πανδημία του κορονοϊού. Η BMW ξεπέρασε σε πωλήσεις τόσο τη Mercedes (2.093.476 μονάδες) όσο και την Audi (1.680.512), οπότε τελικά γιατί τα αυτοκίνητα της δέχονται κριτικές για την εμφάνιση τους;
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της BMW Domagoj Dukec, εξήγησε γιατί έχει υιοθετήσει αυτή τη ριζοσπαστική προσέγγιση στα οχήματα της εταιρείας. Αρχικά αναφέρει πως τα δύο τρίτα των πελατών θέλουν “μια κομψή και αρμονική αισθητική”, γι’ αυτό και ο σχεδιασμός στις Σειρές 3 και 5 είναι πιο συμβατικός.
Ίσως κάποιες πωλήσεις να χάθηκαν λόγω του τολμηρού σχεδιασμού που έχουν κάποια αυτοκίνητα, αλλά δεν θα το μάθουμε ποτέ. Αυτό που έχουμε είναι τα στοιχεία των πωλήσεων και αυτά δείχνουν ότι οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 9,1% σε σχέση με το 2020.
Εντάξει, αλλά τι γίνεται με το υπόλοιπο 33%; Ο Domagoj Dukec λέει ότι αυτοί οι άνθρωποι θέλουν να ξεχωρίζουν από το πλήθος. Γι’ αυτό η Σειρά 4 και η νέα Σειρά 7 απευθύνονται σε πελάτες που θέλουν πραγματικά να διαφέρουν. Στο παρελθόν, η Σειρά 4 ήταν απλώς μια σπορ Σειρά 3. Πλέον οι πελάτες μας είναι διαφορετικοί. Όσοι επιλέγουν αυτές τις Σειρές θέλουν ένα πιο ιδιαίτερο αυτοκίνητο και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για αυτή τη συναισθηματική έκφραση και για να κάνουν πραγματικά μια δήλωση διαφορετικότητας σε σχέση με τους υπόλοιπους αγοραστές.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του επικεφαλής σχεδιασμού του BMW Group Adrian van Hooydonk: “Δεν νομίζω ότι ο καλός σχεδιασμός πρέπει να ορίζεται κάπως, αλλά νομίζω ότι η έννοια της ομορφιάς μπορεί να διαφέρει. Αν ένα ποσοστό των πελατών μας αναζητά ένα όμορφο και διαχρονικό αυτοκίνητο, τότε φυσικά και θα το σχεδιάσουμε”.
“Υπάρχουν όμως και πελάτες που αναζητούν κάτι σαν το X6, το οποίο είναι σίγουρα διαφορετικό – είτε το μισείς είτε το λατρεύεις. Αυτή η προσέγγιση δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει για μια Σειρά 3 ή μια Σειρά 5, επειδή πωλούνται σε μεγαλύτερους όγκους, οπότε είναι σαφές ότι δεν μπορείς να καταλήξεις σε μια τέτοια λύση”.