Η Renault πουλά μέρος του μεριδίου που κατέχει στη Nissan;
Μια κίνηση υψηλής στρατηγικής και οικονομικής σημασίας για τη Renault που εφόσον επαληθευτεί αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές και στους κόλπους της Nissan.
H Renault εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει μέρος του μεριδίου του στη Nissan πραγματοποιώντας μια στρατηγικής και οικονομικής σημασίας κίνηση που εφόσον πραγματοποιηθεί θα μπορούσε να προσφέρει στα ταμεία των Γάλλων πολλά δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία θα διοχετευτούν στη στροφή της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, μια τέτοια απόφαση είναι πιθανό να μειώσει τις μακροχρόνιες εντάσεις με τον βασικό Ιάπωνα συνεργάτη της στη συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi.
Η ίδια η Nissan φέρεται να είναι διατεθειμένη να αγοράσει μερικές από τις 1,83 δισεκατομμύρια μετοχές της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που κατέχει η Renault, σύμφωνα με έγκυρες πηγές οι οποίες ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή οι συζητήσεις λαμβάνουν χώρα αυτή τη στιγμή πίσω από κλειστές πόρτες.
Η Renault μπορεί επίσης να αναζητήσει άλλους αγοραστές για ένα μέρος του 43% των μετοχών που κατέχει σήμερα στη Nissan. Αν μη τι άλλο, με την ενδεχόμενη πώληση μέρους των μετοχών της στη Nissan συνολικής αξίας 7,1 δισεκατομμυρίων ευρώ, η Renault θα επιχειρήσει έτσι να εξισορροπήσει μια συμμαχία 23 ετών χωρίς να την διαλύσει.
Ως γνωστόν, η μονόπλευρη διαμετοχική δομή – θυμίζουμε ότι η Nissan κατέχει μόλις το 15% της Renault και στερείται δικαιωμάτων ψήφου στο ΔΣ της – αποτελεί εδώ και χρόνια ένα σημείο τριβής μεταξύ των δύο εταιρειών. Και ειδικότερα την εποχή που στο τιμόνι των Nissan και Renault βρίσκονταν ο φυγόδικος σήμερα Carlos Ghosn.
Που θα πάνε τα λεφτά από την πιθανή πώληση του μεριδίου της Renault στη Nissan;
Μια πιθανή πώληση μέρους της συμμετοχής της γαλλικής εταιρείας στη Nissan θα μπορούσε να βοηθήσει στη χρηματοδότηση μεγάλων διαρθρωτικών αλλαγών στο στρατόπεδο της Renault τις οποίες ο Διευθύνων Σύμβουλος της τελευταίας, Luca de Meo, άρχισε να σκιαγραφεί τον περασμένο Φεβρουάριο.
Όπως αναφέρουν έγκυροι κύκλοι, η Renault εξετάζει το ενδεχόμενο να χωρίσει την επιχειρηματική της οντότητα σε δύο μέρη, με τη δεύτερη να επικεντρώνεται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά.
Φήμες θέλουν το πρώτο «σκέλος» της διαιρεμένης Renault, η οποία θα επικεντρώνεται αποκλειστικά στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, να συνεργάζεται με την κινεζική Geely, πληροφορία ωστόσο η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη.
Ο παράγοντας Ρωσία για τη Renault
Ο Luca De Meo πραγματοποίησε σημαντικά βήματα για την «ανάταση» της Renault πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η οποία ανάγκασε του Γάλλους να βγουν (προσωρινά;) από τη δεύτερη μεγαλύτερη αγοράς τους.
Η απόσυρση αυτή αποδεικνύεται ιδιαίτερα δαπανηρή, με την ίδια τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να δηλώνει ότι η επιβάρυνση ανέρχεται στα 2,2 δις ευρώ σε περιουσιακά στοιχείων στη Ρωσία, τα οποία περιλαμβάνουν ένα εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων στη Μόσχα. Επίσης, η Renault αξιολογεί αυτή τη στιγμή τις επιλογές αναφορικά με το μέλλον του μεριδίου της στην κατασκευάστρια εταιρεία Lada AvtoVAZ και ενδέχεται να προσπαθήσει να μεταβιβάσει την ιδιοκτησία της σε τοπικό επενδυτή.
Τι μέλει γενέσθαι με τις Renault και Nissan
Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η Nissan θα βρεθεί σε καλύτερη θέση από ό,τι πριν από ένα χρόνο εφόσον αποφασίσει να αγοράσει ξανά τις μετοχές της, εάν η Renault προβεί τελικά στην πώλησή τους. Η εταιρεία με έδρα τη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας έχει 2 τρισεκατομμύρια γιεν (περίπου 15,6 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ρευστό και ισοδύναμα διαθέσιμα, ενώ την ίδια ώρα τα λειτουργικά κέρδη του οικονομικού έτους βρίσκονται σε καλό δρόμο προκειμένου να είναι θετικά για πρώτη φορά από το 2019.
Ο Ashwani Gupta, COO της Nissan και πρώην στέλεχος του Groupe Renault, θα ταξιδέψει στο Παρίσι την επόμενη εβδομάδα για συζητήσεις με τον Luca de Meo ενόψει μιας ευρύτερης συνάντησης μεταξύ των στελεχών της Renault και της Nissan στο Τόκιο τον επόμενο μήνα.
Η μείωση του μεριδίου της Renault στο 15%, στο ίδιο δηλαδή επίπεδο με την ιδιοκτησία της Renault από τη Nissan, θα μπορούσε να αποφέρει περίπου 4,65 δις ευρώ σε τρέχουσες τιμές για τους Γάλλους. Σε κάθε περίπτωση, απίθανο θεωρείται η Renault να πουλήσει ολόκληρο το μερίδιο της στη Nissan καθώς κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε τη συμμαχία.
Καθοριστικός αναμένεται να είναι εδώ και ο ρόλος του γαλλικού δημοσίου, το οποίο κατέχει το 15% της Renault και διπλά δικαιώματα ψήφου στο ΔΣ της.