Tanak για υβριδικό κιτ: Εστιάζουμε στο λάθος σημείο
O Ott Tanak θεωρεί πως ο βέλτιστος έλεγχος των υβριδικών μονάδων στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 είναι πιο σημαντικός, από τη μείωση των ποινών χρόνου σε περίπτωση εγκατάλειψης από πρόβλημα του υβριδικού κιτ.
Λίγες ώρες πριν από την εκκίνηση του Ράλλυ Κροατίας, που αποτελεί τον τρίτο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ο Ott Tanak μίλησε για τη μείωση των ποινών χρόνου που προβλέπονται, σε περίπτωση εγκατάλειψης ενός πληρώματος από πρόβλημα στο υβριδικό κιτ του αυτοκινήτου του.
Ο Εσθονός έχει έναν παραπάνω λόγο να ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα, αφού τέθηκε εκτός αγώνα κατά την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας και ενώ βρισκόταν στη μάχη της κορυφής, λόγω προβλήματος με την φωτεινή ένδειξη του υβριδικού κιτ στο Hyundai i20 N Rally1.
Αυτή την εξέλιξη, καθώς και η εγκατάλειψη του Elfyn Evans, κατά την τελευταία ημέρα του Σουηδικού αγώνα, για παρόμοιο λόγο, έστω και αν ο Ουαλός είχε νωρίτερα έξοδο, προκάλεσε την αντίδραση οδηγών και ομάδων, οι οποίοι ζήτησαν αλλαγές.
Η αντίδραση της FIA ήταν άμεση, καθώς αρκετές εβδομάδες πριν από το Ράλλυ Κροατίας, ανακοίνωσε πως σε περίπτωση που ένα πλήρωμα εγκαταλείπει από πρόβλημα στο υβριδικό κιτ, που έχει εξελίξει για όλες τις ομάδες η Compact Dynamics, η ποινή για κάθε ειδική διαδρομή που δεν πραγματοποιείται, μειώνεται από τα 10 στα 2 λεπτά.
Η τοποθέτηση του Tanak για την αλλαγή στους κανονισμούς
Εφόσον αυτό ίσχυε στο Ράλλυ Σουηδίας, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja θα μάχονταν για την 6η θέση, ενώ με βάση τους τότε ισχύοντες κανονισμούς, βρέθηκαν εκτός δεκάδας.
Ακόμη και μετά από αυτό πάντως, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2019 συνεχίζει να μην είναι ικανοποιημένος, αφού μιλώντας στο περιθώριο του Ράλλυ Κροατίας, που ξεκινά αύριο το πρωί, άσκησε κριτική στην ύπαρξη του συστήματος και τόνισε πως άπαντες εστιάζουν στο λάθος πρόβλημα.
“Οι ποινές άλλαξαν, όμως είναι προφανές ότι το πρόβλημα βρίσκεται αλλού”, δήλωσε στο motorsport.com ο Tanak. “Τα υβριδικά συστήματα δεν προορίζονται για ράλλυ προς το παρόν και πιστεύω πως αυτό πρέπει να κοιτάξουμε και όχι τις ποινές.
“Αν πάρεις ποινή, οι κατασκευαστές και οι ομάδες δε μπορούν να κάνουν κάτι διαφορετικό, είναι εκτός του ελέγχου τους και βρίσκεται στο έλεγχο κάποιου άλλου. Οι ποινές δεν κάνουν διαφορά”.
Ταυτόχρονα, ο γνωστός για την ευθύτητά του, πολλές φορές σε βαθμό παρεξηγήσεως, Tanak, ανέφερε πως ακόμη δεν είναι γνωστός ο λόγος της εγκατάλειψής του στη Σουηδία, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως αστεία.
“Τα ράλλυ είναι ένα σκληρό σπορ. Αν τρέχουμε με αυτά τα υβριδικά κουτιά, πρέπει να προορίζονται για ράλλυ.
“Προς το παρόν, σίγουρα αυτό δε συμβαίνει. Πρέπει να εστιάσουν στη βελτίωση αυτών των κουτιών, ώστε να μπορούμε να συμμετέχουμε στα ράλλυ με αυτά.
“Η οπτική μου είναι πως εστιάζουμε σε πολύ λάθος σημείο. Τα παιδιά εστιάζουν στο τι θα συμβεί όταν πάρουμε κόκκινη σημαία, όμως η εστίαση έπρεπε να βρίσκεται στο να μην πάρουμε την κόκκινη σημαία.
“Είναι αστεία κατάσταση, καθώς εγκατέλειψα στη Σουηδία και ακόμη εκείνοι (Compact Dynamics) δε μπορούν να μας πουν τον λόγο της εγκατάλειψης”.
Την αναφορά του Tanak στο γεγονός ότι ακόμη δεν είναι γνωστός ο λόγος της εγκατάλειψης στη Σουηδία, επιβεβαίωσε και ο εκτελών χρέη Διευθυντή της Hyundai Motorsport, Julien Moncet.
“Ασφαλώς, έγιναν πολλές έρευνες από την Compact Dynamics όμως είναι ακόμη σχετικά ασαφές”, σχολίασε ο Moncet.
“Η Compact Dynamics έκανε πολλές έρευνες και εμείς έχουμε δουλέψει πολύ στο αυτοκίνητο για να βελτιώσουμε τα πάντα, αλλά η ρίζα των προβλημάτων παραμένει άγνωστη, οπότε δε μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να συμβεί ξανά.
“Είναι μια πηγή ανησυχίας, καθώς δε θέλουμε αυτό να συμβεί ξανά”.
Το Ράλλυ Κροατίας, ξεκινά αύριο, Παρασκευή 22 Απριλίου, με 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές.
Η εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα (Mali Lipovec – Grdanjci 1 μήκους 19,20 χλμ.), ξεκινά στις 09:33 ώρα Κύπρου.
Photos: Hyundai Motorsport