Τέλος εποχής για το Citroen Grand C4 SpaceTourer
Τo Citroen Grand C4 SpaceTourer παίρνει την άγουσα για τα αποδυτήρια ολοκληρώνοντας μια ιστορία τριών περίπου δεκαετιών στην κατηγορία των MPV μοντέλων για τον Γάλλο κατασκευαστή.
Η Citroen έχει αναπτύξει τα τελευταία τριάντα χρόνια υψηλή τεχνογνωσία σε ότι αφορά τα καινοτόμα, ευέλικτα και ευρύχωρα οικογενειακά αυτοκίνητα ικανοποιώντας τις σχετικές απαιτήσεις των αναγκών «μέσω» των MPV μοντέλων της, τα οποία τις τελευταίες τρεις δεκαετίες έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη 4,5 εκατομμυρίων αγοραστών ανά τον κόσμο.
Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν. Και μαζί τους, οι προσδοκίες των πελατών, αλλά και ο τρόπος που πλέον εκφράζονται οι παραπάνω… μεταφορικές αξίες σε επίπεδο σχεδιασμού. Υπό το πρίσμα αυτό, η Citroen αποφάσισε να σταματήσει τον προσεχή Ιούλιο την παραγωγή και διάθεση του Grand C4 SpaceTourer, το οποίο έως τότε θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο Vigo της Ισπανίας.
Τι όμως έχει «πράξει» η Citroen τα τελευταία τριάντα χρόνια στην κατηγορία των MPV μοντέλων;
Το 1994, η Citroen παρουσιάζει το Evasion, το οποίο προσέφερε χώρους για 7 επιβάτες και συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Το αυτοκίνητο ανανεώθηκε το 1998 και εν συνεχεία αποσύρθηκε από το προσκήνιο το 2002 ύστερα από περισσότερες από 120.000 πωλήσεις. Τη θέση του στην προϊοντική ατζέντα της εταιρείας πήρε το μεγαλύτερο C8, το οποίο ήταν διαθέσιμο μέχρι και τον Ιούνιο του 2014, καταγράφοντας συνολικά περισσότερες από 150.000 πωλήσεις.
Εντούτοις, το «φαινόμενο MPV» πραγματικά απογειώθηκε το 1998 με την παρουσίαση του Xsara Picasso που κατασκευάστηκε από το 1999 έως και το 2012. Η εντελώς νέα, εμφάνισή του και η εξαιρετική άνεση που προσέφερε με «άρμα» τα τρία εξίσου άνετα πίσω καθίσματα, τα οποία ήταν και συρόμενα, αποτέλεσαν μια μικρή επανάσταση σε αυτή την κατηγορία. Τουλάχιστον 180.000 οχήματα πουλήθηκαν τον πρώτο χρόνο των πωλήσεών του, ενώ συνολικά οι ιδιοκτήτες που το απόλαυσαν ξεπέρασαν τους 1.760.000.
Το 2006, το C4 Picasso έκανε την εμφάνισή του στη γκάμα της γαλλικής εταιρείας με μια «μακριά» έκδοση 7 θέσεων και στη συνέχεια με μία «κοντή» 5 θέσεων που παρουσιάστηκε το 2007 – η παραγωγή της οποίας σταμάτησε το 2020 – με το όνομα C4 SpaceTourer. Αυτό το όχημα πολλαπλών χρήσεων άφησε το στίγμα του στην κατηγορία με το πιο δυναμικό του στυλ που χαρακτηρίζονταν από ένα «έντονο» εμπρός μέρος, εμπνευσμένο από το ομώνυμο hatchback μοντέλο.
Το 2009, το C3 Picasso, το «Space Box» όχημα της Citroen, συμπλήρωσε τη γκάμα των Γάλλων, δίπλα στο C4 Picasso. Το μικρό αυτό MPV, γεμάτο νέες ιδέες, έκανε τα βλέμματα όλων να γυρνούν σε κάθε πέρασμά του. Ωστόσο, σταμάτησε να παράγεται το 2019, αφού 657.807 οχήματα είχαν βγει από τις γραμμές συναρμολόγησης του εργοστασίου Trnava της Citroen στη Σλοβακία.
Το Grand C4 SpaceTourer κυκλοφόρησε το 2014, και ανανεώθηκε αισθητικά το 2016, προσφέροντας έναν ελκυστικό και μοντέρνο σχεδιασμό. Σύμφωνα με τους Γάλλους, οι πωλήσεις του απερχόμενου μέσα στο καλοκαίρι Grand C4 SpaceTourer ξεπερνούν όλα αυτά τα χρόνια τις 350.000 μονάδες.