Αποκάλυψη: η νέα BMW Σειρά 7 είναι ένα ηλεκτρονικό γκάτζετ
Η νέα BMW Σειρά 7, η ναυαρχίδα της βαυαρικής εταιρείας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις ψηφιακές ευκολίες που προσφέρει στους επιβάτες της.
Η νέα BMW Σειρά 7 αποκαλύφθηκε στο Μόναχο σε μια ειδική εκδήλωση για τους εκπροσώπους του Τύπου. Η BMW Σειρά 7, μαζί με την αντίστοιχη εκδοχή της, την BMW X7 που παρουσιάστηκε μόλις τις προηγούμενες μέρες, διεκδικούν την αφρόκρεμα των αγοραστών αυτοκινήτων πολυτελείας. Πρόκειται για ένα κοινό με υψηλές και απαιτήσεις που διαφοροποιούνται από ήπειρο σε ήπειρο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΣ SPEEDZONE PODCAST ΓΙΑ ΤΗ FORMULA 1
Η BMW Σειρά 7 ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της το 1977 ως αντίπαλο δέος της καθιερωμένης Mercedes S-Class. Βέβαια, παρότι εν προκειμένω αναφερόμαστε σε μια 5μετρη κατασκευή δεν παύει να χαρακτηρίζεται από το οδηγοκεντρικό DNΑ της BMW. Πέρασαν κιόλας 20 χρόνια από τότε που είχαμε βρεθεί στη Ν. Γαλλία προκειμένου να οδηγήσουμε την 4η γενιά του μοντέλου, που είχε ξενίσει όλους με τον σχεδιασμό της που υπέγραφε ο Κρις Μπάνγκλ, ενώ στο εσωτερικό της η μεγάλη καινοτομία ήταν ο περιστροφικός επιλογέας του infotainment, το γνωστό πλέον iDrive.
Ούτε η εμφάνιση, ούτε τα ψηφιακά γκατζετάκια ήταν ικανά να κλέψουν τις εντυπώσεις από τη συνολική εμπειρία μας πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, στους στενούς και στριφτερούς δρόμους που είχε επιλέξει η BMW για τη δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου. Η BMW Σειρά 7 συμπεριφερόταν περισσότερο σαν GTI παρά σαν μια λιμουζίνα που θα ερχόταν να σταθμεύσει στην πιάτσα της Βουκουρεστίου.
BMW Σειρά 7: πολυτελής, digital και οικολογική
Σήμερα, στην 7η γενιά της, η παρουσίαση δεν αφορούσε τόσο τις μηχανολογικές περγαμηνές όσο την οθόνη 31 ιντσών σε διάταξη 32:9 με ανάλυση 8Κ(!) που κρύβεται στην οροφή και με την κατάλληλη επιλογή στις οθόνες αφής που συναντάμε στις πίσω πόρτες κατεβαίνει για μια ξεχωριστή κινηματογραφική εμπειρία…
Οι καιροί αλλάζουν αναμφίβολα και στη σημερινή εποχή η τεχνολογική υπεροχή ενός μοντέλου μετριέται με τον αριθμό και τη διαγώνιο των οθονών που εγκιβωτίζονται σε ένα αυτοκίνητο. Εν προκειμένω και μέχρι να οδηγήσουμε τη νέα BMW Σειρά 7, το βάρος της παρουσίασης δόθηκε στην εμπειρία των πίσω επιβατών.
Η οθόνη, λοιπόν, BMW Theatre Screen, το BMW iDrive με την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος BMW Operating System 8, η κυρτή οθόνη BMW Curved Display στο ταμπλό και η λειτουργία Manoeuvre Assistant για αυτοματοποιημένη στάθμευση και ελιγμούς, υπογραμμίζουν τον hi-tech χαρακτήρα του πολυτελούς sedan.
Επιπλέον, η επιλογή Executive Lounge για τους πίσω επιβάτες με τη βελτιστοποιημένη θέση ανάκλησης του καθίσματος και τη νέα επένδυση εσωτερικού από δέρμα Merino/κασμιρένιο μαλλί της BMW Individual, συμβάλλει ουσιαστικά στη μεγιστοποίηση της ευεξίας μέσα στο αυτοκίνητο.
Αντίθετα με τις προκατόχους της, η νέα BMW Σειρά 7 θα διατίθεται σε όλο τον κόσμο αποκλειστικά με μακρύ μεταξόνιο που μεγιστοποιεί τον εσωτερικό χώρο της καμπίνας.
BMW Σειρά 7: οι εκδόσεις
Η BMW υπόσχεται να οδηγήσει την πολυτελή κατηγορία σε μία νέα εποχή που θα διαμορφωθεί από καινοτομίες στους τομείς της βιωσιμότητας και της ψηφιοποίησης. Πέρα από τα τεχνολογικά καλούδια ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ηλεκτρική εκδοχή της την BMW i7. Σε αντίθεση με τη Mercedes, η Βαυαρική εταιρεία θα διαθέτει το ίδιο μοντέλο σε συμβατική εκδοχή (48βολτη mild hybrid, για την ακρίβεια), plug-in και την αμιγώς ηλεκτρική BMW i7.
Η συμβατική έκδοση του μοντέλου στην Ευρώπη θα είναι η 740d xDrive με 300 ίππους και 670 Nm (σε άλλες περιοχές του κόσμου θα διατίθεται η BMW Σειρά 7 με διαφερετικά κινητήρια σύνολα), οι plug-in εκδόσεις οι 750e xDrive (490 PS/700 Nm) ; M760e xDrive (571 PS / 800 Nm) ενώ αρχικά η i7 θα προσφέρεται στην έκδοση xDrive 60 (544 PS / 745 Nm).
Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί παγκοσμίως τον ερχόμενο Νοέμβριο. Στην Ευρώπη, αρχικά θα διατίθεται μόνο η BMW i7 και αμέσως μετά θα ακολουθήσει η πετρελαιοκίνητη εκδοχή της καινούργιας 7άρας, ενώ στις ΗΠΑ, στην Κίνα και σε άλλες επιλεγμένες περιοχές, πέραν της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, θα προσφέρονται δύο μοντέλα κατά το λανσάρισμα, το καθένα εξοπλισμένο με βενζινοκινητήρα και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.
Οι plug–in υβριδικές εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 7 αναμένεται να ακολουθήσουν από τις αρχές του 2023. Περισσότερες εκδοχές της BMW i7, συμπεριλαμβανομένης της μελλοντικής κορυφαίας έκδοσης BMW i7 M70 xDrive, θα είναι διαθέσιμες σε δεύτερο στάδιο.
Δύο, λοιπόν τα μοντέλα BMW M βασισμένα στη νέα BMW Σειρά 7, η προαναφερθείσα plug-in M760e xDrive (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 1,2 – 1,1 λίτρα/100 χλμ., συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας: 26,9 – 25,8 kWh/100 χλμ., εκπομπές CO2: 28 – 25 γρ./χλμ. στον κύκλο μέτρησης WLTP) και η κορυφαία εκδοχή του νέου μοντέλου, που δεν θα είναι πλέον μια V12 εκδοχή, αλλά η νέα BMW i7 M70 xDrive (συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας στον κύκλο μέτρησης WLTP: 26,4 – 21,2 kWh/100 χλμ., εκπομπές CO2 : 0 γρ./χλμ.) με 660 PS και μέγιστη ροπή περισσότερο από 1.000 Nm. Τα δύο μοτέρ υπόσχονται εντυπωσιακές επιδόσεις με το “0-100” να επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα!
Αξίζει να επισημάνουμε πως το “soundtrack” των i7, με τους διάφορους ήχους που συνοδεύουν τη λειτουργία της, από την εκκίνηση ως τον ήχο που συνοδεύει την κίνηση, ο οποίος μάλιστα διαφοροποιείται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, έχει συνθέσει ο βραβευμένος με Όσκαρ, Hans Zimmer.
Τέλος, να επισημάνουμε πως, όπως και οι προκάτοχοί της, η νέα BMW Σειρά 7 θα παράγεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ, όπου μάλιστα θα κατασκευάζεται το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και η μπαταρία υψηλής τάσης της BMW i7. Αξίζει να επισημάνουμε πως στο ίδιο εργοστάσιο κατασκευάζεται επίσης η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX, η Σειρά 8 και εκδόσεις της Σειράς 5.