Αυτό είναι το ηλεκτρικό Lexus RZ 450e
Το νέο Lexus RZ 450e είναι ηλεκτρικό και σηματοδοτεί την απρόσκοπτη πλέον εστίαση του πολυτελούς βραχίονα της Toyota στην ηλεκτροκίνηση και στο «δόγμα» των μηδενικών εκπομπών.
Το νέο Lexus RZ 450e είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που είναι «αφιερωμένο» πλήρως στην αμιγή ηλεκτροκίνηση. Συνάμα, πρόκειται για ένα όχημα που δίνει το έναυσμα για την ηλεκτρική επέλαση του πολυτελούς «παρακλαδιού» της Toyota που οδηγεί – που αλλού; – στην πρίζα και στις μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το νέο EV αξιοποιεί όλες τις τεχνολογικές δυνατότητες και ευελιξίες της πλατφόρμας e-TNGA, την οποία μοιράζονται το ομογάλακτο Toyota bZ4X αλλά και το ξαδελφάκι του, το Subaru Solterra. Με τη διαφορά βέβαια ότι… πάνω από αυτή το νέο RZ 450e υιοθετεί μια πιο έντονη και premium σχεδιαστική προσέγγιση σε σχέση με αυτά. Ειδικά στο εμπρός μέρος, όπου η χαρακτηριστική «spindle» μάσκα της Lexus δίνει τη θέση της σε μια πιο μινιμαλιστικές γραμμές με έντονες ωστόσο ακμές.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΣ SPEEDZONE PODCAST ΓΙΑ ΤΗ FORMULA 1
Συνολικά, η παρουσία αεραγωγών είναι μειωμένη στο ελάχιστο, καθώς το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης δεν έχει υψηλές ανάγκες ψύξης. Χαρακτηριστικό επίσης είναι το πολύ χαμηλό εμπρός καπό και η «ρέουσα» μορφή των πλευρικών επιφανειών, που προσδίδουν στην όλη κατασκευή τον δέοντα δυναμισμό. Από πλευράς μεγέθους, το Lexus RZ 450e προστάσει σεβαστά μεγέθη, με το μήκος να υπερβαίνει οριακά τα 4,8 μ. και το μεταξόνιό του να περιορίζεται κάτω από τα 2,9 μ.
Lexus RZ 450e: Τεχνικά και άλλα
Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση του Lexus RZ 450e παρέχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 71,4 kWh. Εκτός από την 10ετή εγγύηση που την συνοδεύει, ο συγκεκριμένος συσσωρευτής υπόσχεται ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η απόδοση του δεν θα πέσει κάτω από το 90% της μέγιστης χωρητικότητάς του. Προς το παρόν, η ιαπωνική εταιρεία δεν επιβεβαιώνει ποια είναι η μέγιστη ισχύς φόρτισης της εν λόγω μπαταρίας – ωστόσο, στο αδελφό μοντέλο της Toyota η τιμή φτάνει τα 150 kW. Σε αντίθεση, η Lexus δηλώνει ότι η μέγιστη αυτονομία που θα εξασφαλίζει θα υπερβαίνει το άτυπο φράγμα των 400 χλμ.
Την κίνηση στο νέο Lexus RZ 450e προσφέρει ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων που «συνθέτουν» ένα σύστημα τετρακίνησης – χωρίς φυσικά μηχανική σύνδεση ανάμεσα στις δύο μονάδες – το οποίο φέρει την ονομασία Direct4. Το τελευταίο έχει την ικανότητα, για βέλτιστη απόδοση και συμπεριφορά στα εκάστοτε οδηγικά σενάρια, να κατανέμει την ισχύ σε ποσοστό έως και 100% στον έναν από τους δύο άξονες, και φυσικά να μεταβάλλει την αναλογία της στους τελευταίους σύμφωνα με τις απαιτήσεις.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν σε συνδυασμό 230 kW, ήτοι 313 ίππους, με τον εμπρός να «προσφέρει» ως ανεξάρτητη μονάδα 150 kW και τον πίσω 80 kW. H μέγιστη αποδιδόμενη ροπή του συστήματος μετάδοσης κίνησης του νέου Lexus RZ 450e φτάνει τα 430 Nm. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία των Ιαπώνων, το τυπικό «0-100» θα ολοκληρώνεται σε χρόνο 5,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Η Lexus, όπως και η Toyota, σχεδιάζει να φέρει στην αγορά το πρώτο της EV με ένα ασυνήθιστο τιμόνι τύπου yoke με σύστημα steer-by-wire, το οποίο εξαλείφει τη μηχανική σύνδεση μεταξύ των μπροστινών τροχών και του οδηγού. Σύμφωνα με την εταιρεία το εν λόγω πηδάλιο – που προαιρετική επιλογή – εξασφαλίζει όχι μόνο καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός αλλά και ταχύτητα, καθώς για μια πλήρη περιστροφή του από άκρη σε άκρη είναι μόλις 300 μοίρες. Επιπρόσθετα, η Lexus ισχυρίζεται ότι τα One Motion Grip steer-by-wire σύστημα του νέου RZ 450e «βελτιώνει την απόκριση και τον έλεγχο, ενώ ελαχιστοποιεί την κίνηση του τροχού σε ανώμαλες επιφάνειες διατηρώντας την αίσθηση σύνδεσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου».
Τέλος, στο εσωτερικό του νέου EV των Ιαπώνων πρωτοστατεί η απλότητα. Η οθόνη του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 14 ίντσες, ενώ το head-up display και ο πίνακας οργάνων είναι προσεκτικά τοποθετημένοι για βελτίωση της ορατότητας προς τα εμπρός και ελαχιστοποίηση της απόσπασης προσοχής. Εν ολίγοις, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια μινιμαλιστική καμπίνα, με τις περισσότερες λειτουργίες να ελέγχονται μέσω αφής, αντί για με την αρωγή φυσικών χειριστηρίων και διακοπτών.