Είναι φέτος η χρονιά της Ferrari;.

O Charles Leclerc βελτιώνεται αγώνα τον αγώνα και μοιάζει να οδεύει προς δική του οδηγική κορυφή, που δε γνωρίζουμε πόσο ψηλά μπορεί να φτάνει. Είναι λοιπόν φέτος η χρονιά που περιμένουν 15 χρόνια οι φίλοι της Ferrari;

 

Με 2 νίκες και 5 συνολικά πόντιουμ στους 3 πρώτους αγώνες, η Ferrari απέδειξε πως έχει φέτος το αυτοκίνητο που συνδυάζει την ταχύτητα με την αξιοπιστία και την ευκολία ρύθμισης. Προηγείται ήδη στη βαθμολογία των κατασκευαστών, με 104 βαθμούς έναντι 65 της Mercedes και 55 της Red Bull.

Ταυτόχρονα, ο Charles Leclerc, γέννημα –θρέμμα της Ferrari, ξεδιπλώνει αγώνα τον αγώνα ένα ταλέντο που έχουμε δει σε οδηγούς-θρύλους, το οποίο μάλιστα συνδυάζει με γλυκύτητα χαρακτήρα και μια ασυνήθιστη ωριμότητα για τα 24 χρόνια του. Προηγείται λοιπόν στη βαθμολογία των οδηγών με 71 βαθμούς έναντι 37 του δεύτερου, George Russell. Για την ακρίβεια, ο Leclerc έχει μόνος του περισσότερους βαθμούς από όσους έχουν μαζί ο 2ος και ο 3ος της βαθμολογίας, που είναι ο άλλος οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz.

Είναι λοιπόν φέτος η χρονιά που περιμένουν 15 χρόνια οι φίλοι της Ferrari; Γιατί, έχουν περάσει τόσα πολλά από το 2007 και το Πρωτάθλημα που τους έφερε ο Kimi Raikonnen.

«Όπως οι φίλοι μας οι tifosi σε όλο τον κόσμο, είμαι ασφαλώς ενθουσιασμένος που φέτος αγωνιζόμαστε σε τόσο υψηλό επίπεδο», δήλωσε ο John Elkann της Stellantis, κληρονόμος του Agnelli και κάτοχος του μερίσματος που ελέγχει τη Ferrari. «Πέρα όμως από αυτό, γνωρίζουμε ότι η σεζόν έχει μόλις αρχίσει, και στη Formula 1 περιβάλλεσαι από σκληρούς ανταγωνιστές. Πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε ακούραστα ως ομάδα, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα πλεονεκτήματά μας».

Η αλήθεια είναι πως ο ανταγωνισμός προς το παρόν τα έχει βρει δύσκολαΗ Mercedes είναι μεν αξιόπιστη, υπολείπεται όμως σε ισχύ (περίπου 13 ίππους υπολογίζει τη διαφορά ο Toto Wolff, επικεφαλής της Mercedes) και προπαντός επείγεται να λύσει τα προβλήματα που προκαλεί το αεροδυναμικό φαινόμενο του δελφινισμού (porpoising).

Οι Red Bull είναι γρήγορες, υπό ειδικές συνθήκες μάλιστα έχουν φανεί ταχύτερες από τις Ferrari, έχουν όμως ποσοστό εγκατάλειψης από μηχανική βλάβη 50%. Στο μεταξύ, έφεραν από την Αυστραλία το αυτοκίνητο του Max Verstappen πίσω στο εργοστάσιο στην Αγγλία, όπου το έλυσαν και εντόπισαν επακριβώς το σημείο της διαρροής καυσίμου -μια τσιμούχα κόστους 2 ευρώ. Το θέμα είναι ότι πρόκειται για τελείως άλλη βλάβη από εκείνη του Μπαχρέιν. Έτσι μετράνε ήδη δύο διαφορετικές βλάβες σε τρεις αγώνες, και δύο χαμένες δεύτερες θέσεις, με συνολικό κόστος 36 βαθμούς για τον Max.

Βέβαια, ο μάνατζερ της Red Bull, Christian Horner, παρουσιάστηκε αισιόδοξος δηλώνοντας, «προτιμώ να λύσω τα ζητήματα αξιοπιστίας ενός γρήγορου αυτοκινήτου παρά να προσπαθήσω να κάνω γρήγορο ένα αξιόπιστο αργό», ο Verstappen όμως δε συμμερίζεται την ίδια οπτική: «Δε διεκδικούμε πρωτάθλημα έτσι», ξεκαθάρισε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Ακόμα πιο απαισιόδοξος παρουσιάστηκε στη Γερμανική τηλεόραση ο Dr Helmut Marko, που έχει την υψηλή εποπτεία της ομάδας ως σύμβουλος: «Η αξιοπιστία είναι μόνο ένα από τα τρία προβλήματα που καλούμαστε να επιλύσουμε. Στην Αυστραλία αποτέλεσε αρνητική έκπληξη για εμάς η ταχύτητα της Ferrari. Ύστερα από λίγους γύρους ήταν αδύνατο για τον Max να ακολουθεί τον Leclerc, εξ αιτίας του graining των ελαστικών. Κάθε φορά που επιχειρούσαμε να πιέσουμε, ο Leclerc πίεζε ακόμα περισσότερο, καθώς η Ferrari ήταν πιο φιλική στα ελαστικά της. Και τέλος, το βάρος. Είμαστε 10 κιλά βαρύτεροι από την Ferrari. Αν κάνουμε ένα εξάρτημα πιο ελαφρύ, υπάρχει κίνδυνος να το κάνουμε πιο εύθραυστο. Καινοτόμες ιδέες μπορεί να ελαφρύνουν το αυτοκίνητο, αλλά απαιτούν κόστος και εμπεριέχουν κίνδυνο βλάβης».

«Οι φετινές Ferrari είναι πολύ γρήγορες, στην ουσία είναι οι ‘νέες Mercedes’», σχολίασε ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jacques Villeneuve. «Παρ’ όλα αυτά, στην Ιταλία λένε, είναι άραγε αλήθεια φέτος η χρονιά μας; Βλέπεις πολλούς tifosi να αναρωτιούνται, πότε θα στραβώσει πάλι», συμπλήρωσε αναφερόμενος στις σεζόν που έχασαν Πρωταθλήματα οι Fernando Alonso και Sebastian Vettel.

Ωστόσο, υπάρχουν δύο βασικές διαφορές: Ούτε ο Alonso, ούτε ο Vettel κινητοποίησαν την ομάδα της Ferrari γύρω τους με τον τρόπο που το επιτυγχάνει ο Charles Leclerc, ενώ επιπλέον, οι δύο πρώην Παγκόσμιοι Πρωταθλητές πήγαν στη Ferrari όταν είχαν ήδη περάσει την κορυφή της καριέρας και της απόδοσής τους –αν και ο Alonso μοιάζει να έχει ξανανιώσει τα χρόνια που έτρεξε στους αγώνες αντοχής. O Leclerc, αντιθέτως, βελτιώνεται αγώνα τον αγώνα και μοιάζει να οδεύει προς δική του οδηγική κορυφή, που δε γνωρίζουμε πόσο ψηλά μπορεί να φτάνει.

Αν όμως ξεσπάσει «εμφύλιος σπαραγμός» στη Ferrari; Ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει ρόλους πρώτου και δεύτερου οδηγού, δηλώνοντας ότι Leclerc και Sainz είναι ελεύθεροι να μονομαχήσουν στην Ίμολα.

Για το θέαμα οι εμφύλιες μάχες είναι καλές, όμως η ιστορία του αθλήματος σπάνια δικαιώνει τέτοιες επιλογές. Το 1973 οι Lotus ήταν πιο γρήγορες από τις Tyrrell, έχασαν όμως το Πρωτάθλημα Οδηγών από τον Sir Jackie Stewart, αφού ο Emerson Fittipaldi μοιραζόταν τις νίκες με τον ομόσταυλό του, Ronnie Peterson. Ομοίως η Williams έχασε το Πρωτάθλημα Οδηγών του 1981 (από τον Nelson Piquet, καθώς Alan Jones και Carlos Reutmann πολεμούσαν μεταξύ τους) και του 1986 (από τον Alain Prost, λόγω εσωτερικών διαφορών Nelson Piquet και Nigel Mansell) ενώ και η McLaren το έχασε το 2007 (από τον Kimi Raikonnen, λόγω διαμάχης Fernando Alonso με Lewis Hamilton).

Ο μέγιστος εφιάλτης κάθε ομάδας που διεκδικεί Πρωτάθλημα, είναι ο ένας οδηγός να βγάζει τον άλλον. Το είδαμε στα πρόσφατα χρόνια από τους Sabastian Vettel και Mark Webber στη Red Bull αλλά και από τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg στη Mercedes.

«Στην Αυστραλία ο Charles Leclerc έκανε εντυπωσιακή επίδειξη κυριαρχίας», σχολίασε ο David Coulthard, «όμως ο Sainz οδηγούσε θυμωμένος, και έτσι έκανε διαρκώς το ένα λάθος πίσω από το άλλο». Από τον θυμό ως το ατύχημα είναι μικρός ο δρόμος.

Οπωσδήποτε, ο Binotto γνωρίζει τις ισορροπίες της ομάδας καλύτερα, και έχει αποδειχτεί ψύχραιμος στη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων, στα χρόνια που δεχόταν επιθέσεις από τα ΜΜΕ, τα οποία ξεχνούσαν ότι κι ο Jean Todt χρειάστηκε 7 χρόνια για να φέρει στη Ferrari το Πρωτάθλημα.

Τελικά, είναι φέτος της Ferrari το Πρωτάθλημα; Λοιπόν, το φετινό Πρωτάθλημα, όπως κάθε χρόνο, είναι της Formula 1. Στο τέλος της χρονιάς, θα το πάρει όποιος έχει συγκεντρώσει τους πιο πολλούς βαθμούς. Ως εδώ οι ενδείξεις ευνοούν τη Ferrari όσο ποτέ τα πρόσφατα χρόνια. Όμως, η ιστορία του 2022 θέλει ακόμα άλλους 20 αγώνες για να γραφτεί. Ευχόμαστε να είναι όλοι τους τόσο συναρπαστικοί όσο ήταν οι τρεις πρώτοι, και ας νικήσει ο καλύτερος._ Β. Γ.

Tags: