Lamborghini Huracan Tecnica: Πολεμική μηχανή
Η νέα Lamborghini Huracan Tecnica φιλοδοξεί να στριμώξει την Porsche 911 GT3. Δείτε με τι όπλα.
Η νέα Lamborghini Huracan Tecnica αποτελεί μια ακόμα εκδοχή του 10κύλινδου super-car της εταιρείας από τη Sant’Agata της Ιταλίας που έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο προσγειωμένη Huracan Evo RWD και την σκληροπυρηνική, πλην όμως street legal, Huracan STO.
Μπορεί, όπως πολλάκις έχουν επισημάνει οι ιθύνοντες της Lamborghini, η τετρακίνηση να αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του κατασκευαστικού DNA των συγχρόνων δημιουργιών της εταιρείας, εντούτοις οι εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς εξακολουθούν να «απασχολούν» τους ανθρώπους της. Και φυσικά, τους παραδοσιακούς λάτρεις της σπορ οδήγησης. Αυτή είναι και η περίπτωση της νέας Lamborghini Huracan Tecnica, στην οποία η κίνηση μεταδίδεται εκεί… που πρέπει: στους πίσω τροχούς.
Κοινός παρανομαστής ανάμεσα σε αυτή την έκδοση και την STO είναι ο ατμοσφαιρικός και 10κύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας χωρητικότητας 5,2 λίτρων της Lamborghini, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 30 επιπλέον ίππους από εκείνον της EVO – και συγκεκριμένα 640 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., σε συνδυασμό με 565 Nm ροπής που κάνουν αισθητή την παρουσία τους στις 6.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με την Lamborghini, το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 3,2 δλ., το «0-200» σε 9,1 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σκαρφαλώνει στα 325 χλμ./ώρα.
Με βάρος 1.379 κιλά, η νέα Lamborghini Huracan Tecnica προσφέρει μια αναλογία κιλών ανά ίππο της τάξης του 2,15, με τον V10 κινητήρα να συνοδεύεται από ένα 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κι έναν βελτιωμένο, πιο «αγωνιστικό» ήχο σε υψηλότερες στροφές, χάρη στο τροποποιημένο σύστημα εξαγωγής. Σε κάθε περίπτωση, στην «καρδιά» του αυτοκινήτου βρίσκεται το σύστημα LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), το οποίο ελέγχει κάθε πτυχή της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
Η πισωκίνητη Huracan Tecnica ενσωματώνει, συν τοις άλλοις, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό κι ένα προσαρμοσμένο στις περιστάσεις Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης (P-TCS) καθώς και νέο set-up στην ανάρτηση. Άξια αναφοράς είναι επίσης και τα αναθεωρημένα drive modes με την ονομασία Strada, Sport και Corsa. Στο πρώτο, το σύστημα διεύθυνσης πίσω τροχού παρέχει σταθερότητα και ευελιξία, που συμπληρώνονται από την πιο… χαλαρή λειτουργία του… torque vectoring – που βασίζεται στο σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου – και το πιο παρεμβατικό P-TCS. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι και τα δύο ρυθμισμένα για άνετη, καθημερινή οδήγηση.
Στο Sport, η μέγιστη οδηγική απόλαυση εξασφαλίζεται από την ικανότητα του αυτοκινήτου να πλαγιολισθαίνει, όταν την ίδια στιγμή το σύστημα μετάδοσης κίνησης προσφέρει «αιχμηρή» απόκριση σε συνδυασμό με ακόμα ταχύτερες αλλαγές των σχέσεων του κιβωτίου. Στη προφίλ Corsa, τέλος, το… αγωνιστικό πνεύμα του αυτοκινήτου και του αφυπνίζεται με τον οδηγό να έχει στα χέρια του μια «πολεμική μηχανή» έτοιμη για drack-days.
Οι εξαιρετικές επιδόσεις συνοδεύονται από ένα νέο σύστημα διαχείρισης για την ψύξη των φρένων, εμπνευσμένο από την εμπειρία της Lamborghini στους αγώνες. Τα κεραμικά φρένα της Huracan Tecnica υιοθετούν ειδικά σχεδιασμένους εκτροπείς ψύξης και αγωγούς στις 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες, κατευθύνοντας τη ροή αέρα στους δίσκους των 380 και 356 χλστ. για να μεγιστοποιήσουν τη διάχυση θερμότητας και να μειώσουν τις θερμοκρασίες των υγρών των φρένων.
Το Huracan Tecnica διαθέτει μικρές πλην όμως σημαντικές αλλαγές στον τομέα του ντιζάιν με γνώμονα το… στιλ, αλλά και την αεροδυναμική απόδοση, χωρίς ωστόσο να καταφεύγει στις εμφανώς πιο extreme λύσεις της STO. Σχεδιαστικά, το εμπρός καπό είναι κατά 100% κατασκευασμένο από carbon, ενώ ο νέος προφυλακτήρας με το μαύρο σχέδιο Ypsilon του Terzo Millennio, ενσωματώνει αεροκουρτίνα για πρώτη φορά. Ένα νέο εμπρός splitter κατευθύνει εδώ τον αέρα μέσα από τους τροχούς, συμβάλλοντας στη βελτιωμένη κάθετη δύναμη και ψύξη.
Η Huracan Tecnica είναι κατά 61 χλστ. μακρύτερη από την EVO χωρίς όμως διαφοροποιήσεις στο ύψος και το πλάτος. Από εκεί και πέρα, διαθέτει ένα αναμορφωμένο πίσω μέρος, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου κάθετου γυάλινου παραθύρου, που προσφέρει βελτιωμένη ορατότητα, ενώ το «παρών» δίνει επίσης ένα επανασχεδιασμένο κάλυμμα για τον V10 κινητήρα. Νέος είναι και ο αντίστοιχος προφυλακτήρας, ενώ χαρακτηριστική είναι και η σταθερή πίσω πτέρυγα που προσφέρει βελτιωμένη κατά 35% κάθετη δύναμη σε σύγκριση με την πισωκίνητη Huracan EVO, αλλά και μειωμένη κατά 20% αντίσταση.