Kalle Rovanpera στους 4T: Η περισσότερη πίεση προέρχεται από τον εαυτό μου
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας και νικητής του περσινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Kalle Rovanpera, μας μίλησε για την έναρξη της σεζόν, το Toyota GR Yaris Rally1, την πίεση του πρωταθλητισμού και πολλά ακόμη.
Όταν ξεκινούσε την καριέρα του, ο Kalle Rovanpera χαρακτηρίστηκε ως παιδί-θαύμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και προτού συμπληρώσει τα 22 του χρόνια, ενώ διανύει την τρίτη του σεζόν ως εργοστασιακός οδηγός της Toyota, έχει ήδη αρχίσει να δικαιώνει τους υποστηρικτές του.
Το 2021 υπήρξε η σεζόν κατά την οποία ο Rovanpera πέρασε από το στάδιο του ταλέντου, σε εκείνο του πρωταγωνιστή, αφού αρχικά έγινε ο νεότερος οδηγός που προηγείται στη βαθμολογία και αργότερα, στο Ράλλυ Εσθονίας, ο νεότερος νικητής αγώνα στην ιστορία του WRC.
Στη συνέχεια, η δεύτερη νίκη της καριέρας του, όταν μαζί με τον Jonne Halttunen επικράτησαν πειστικά στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με Toyota Yaris WRC, εκτόξευσε τη δημοτικότητα του νεαρού οδηγού, μεταξύ των Ελλήνων φίλων του σπορ.
Η φετινή σεζόν έχει ξεκινήσει με θετικό πρόσημο για τους Rovanpera-Halttunen, οι οποίοι μετά από την 4η θέση στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και τη νίκη στο πρόσφατο Ράλλυ Σουηδίας, βρίσκονται στην κορυφή της βαθμολογίας Οδηγών/Συνοδηγών.
Η συνέντευξη του Kalle Rovanpera στους 4Τ
Λίγες ημέρες πριν από τον τρίτο γύρο της χρονιάς, που είναι το ασφάλτινο Ράλλυ Κροατίας στις 21-24 Απριλίου, ο Kalle Rovanpera μας παραχώρησε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης.
Αρχικά μας μίλησε για την έναρξη της σεζόν και το υβριδικό Toyota GR Yaris Rally1, προτού αναφερθεί στις επιδιώξεις του σχετικά με το Ράλλυ Κροατίας, την πίεση του πρωταθλητισμού, τις συμβουλές του πατέρα του, Harri Rovanpera και φυσικά, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά όσα δήλωσε ο Kalle Rovanpera στους 4Τ:
Μετά από δύο αγώνες, βρίσκεστε στην κορυφή της βαθμολογίας. Πώς θα αξιολογούσες το ξεκίνημα της χρονιάς για εσένα και τον Jonne; > “Συνολικά ήταν ένα αρκετά καλό ξεκίνημα στη σεζόν για εμάς.
“Είχαμε μια δύσκολη αρχή στο Μόντε Κάρλο, αλλά μαζί με την ομάδα δουλέψαμε σκληρά για να βελτιώσουμε την αίσθηση και την οδήγησή μου και στο τέλος πήραμε μερικούς καλούς βαθμούς. Και φυσικά η νίκη στη Σουηδία ήταν πολύ καλή”.
Έπειτα από τις δοκιμές πριν από το Ράλλυ Σουηδίας, φαινόσουν επιφυλακτικός σχετικά με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο χιόνι. Επίσης, ήσασταν πρώτοι στο δρόμο την Παρασκευή, όμως καταφέρατε να κερδίσετε. Το περιμένατε; > “Γνωρίζαμε ότι δεν θα ήταν εύκολο να κερδίσουμε, αλλά ευελπιστούσα ότι θα τα καταφέρναμε καλά.
“Η αίσθηση με το αυτοκίνητο βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών και ήταν καλή στον αγώνα. Την Παρασκευή, το δεύτερο πέρασμα ήταν δύσκολο, καθώς ήμασταν πρώτοι στο δρόμο, αλλά φαίνεται ότι το διαχειριστήκαμε καλά και μπορέσαμε να παραμείνουμε στη μάχη”.
Όπως και πέρυσι, ταξιδεύετε στην Κροατία ως πρωτοπόροι στη βαθμολογία. Ποια θα είναι η προσέγγισή σας, ειδικά αν λάβουμε υπόψη την έλλειψη αγωνιστικής εμπειρίας σας σε αυτόν τον αγώνα, λόγω της περσινής, πρόωρης εγκατάλειψης; Ποιος θα είναι ο στόχος, όσον αφορά το αποτέλεσμα; > “Ασφαλώς, ελπίζουμε να έχουμε έναν καλύτερο αγώνα σε σύγκριση με πέρυσι.
“Δεν θα είναι εύκολο, καθώς οι περισσότερες από τις διαδρομές θα είναι ακόμα καινούργιες για εμάς, αλλά ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να φτάσουμε στον τερματισμό, έχοντας καλή συγκομιδή βαθμών”.
Ποιο ήταν το πιο απαιτητικό σημείο στην εξέλιξη και στην εξοικείωση με το νέο, υβριδικό Toyota GR Yaris Rally1; > “Νομίζω ότι το υβριδικό σύστημα ήταν το πιο δύσκολο πράγμα για την ομάδα και τους οδηγούς, επειδή είναι κάτι εντελώς νέο για εμάς και χρειάστηκε αρκετή δουλειά για να καταλάβουμε πώς θα το εκμεταλλευτούμε στο έπακρο”.
Ποια είναι η σημαντικότερη διαφορά, όσον αφορά την οδηγική προσέγγιση, μεταξύ του Toyota GR Yaris Rally1 και του Yaris WRC; > “Ξανά, θα έλεγα, πως το υβριδικό σύστημα κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά.
“Ο τρόπος με τον οποίο οδηγούμε το αυτοκίνητο έχει μεγάλο αντίκτυπο στο αν θα υπάρξει ώθηση ή όχι, οπότε αυτό σημαίνει ότι μερικές φορές, πρέπει να οδηγήσουμε λίγο διαφορετικά. Όμως το συνηθίζεις αρκετά γρήγορα”.
Έχεις ήδη ολοκληρώσει τις πρώτες σου δοκιμές στο χώμα (Σαρδηνία). Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις από το αυτοκίνητο σε αυτή την επιφάνεια; > “Μέχρι στιγμής η αίσθηση είναι αρκετά καλή.
“Είχα ήδη κάνει ορισμένες δοκιμές σε χώμα πέρυσι, όμως το αυτοκίνητο έχει αλλάξει αρκετά από τότε και η αίσθηση γίνεται όλο και καλύτερη”.
Μετά από τη Σουηδία, πού πιστεύεις ότι βρίσκεται το αυτοκίνητο από πλευράς επιδόσεων (ποσοστό από 0-100%) και πότε θα δούμε την πλήρη δυναμική του; > “Θα ήταν δύσκολο να βάλουμε ένα ποσοστό, αλλά φυσικά δεν βρισκόμαστε ακόμα στο 100% ή κοντά σε αυτό, και δεν νομίζω ότι κάποια ομάδα βρίσκεται εκεί.
“Είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσουμε να μαθαίνουμε περισσότερα και να βελτιώνουμε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, πιθανότατα και κατά την επόμενη”.
Με τόσο καλό ξεκίνημα στη σεζόν, σκέφτεσαι την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, ή μήπως είναι ακόμη πολύ νωρίς; > “Δεν το σκέφτομαι πραγματικά αυτή τη στιγμή. Είναι ακόμα πολύ νωρίς και πέρυσι βρισκόμασταν σε παρόμοια θέση μετά από δύο ράλλυ, οπότε δεν σημαίνει και πολλά σε αυτό το σημείο”.
Θεωρείσαι ευρέως ως μελλοντικός παγκόσμιος πρωταθλητής και έχεις ήδη πετύχει ρεκόρ όπως νεότερος νικητής ή επικεφαλής στη βαθμολογία. Μήπως αυτό σου προσδίδει επιπλέον πίεση, ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν υπήρξε Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής μετά από το 2002 και τον Marcus Gronholm; > “Δεν αισθάνομαι επιπλέον πίεση από αυτό. Είναι και δικός μου στόχος να κερδίσω το Πρωτάθλημα, οπότε η περισσότερη πίεση που νιώθω προέρχεται από τον εαυτό μου”.
Ο πατέρας σου, Harri, είναι ο άνθρωπος σε έβαλε στον κόσμο των ράλλυ. Πόση ώθηση σου έδωσε η παρουσία και η καθοδήγησή του; Του ζητάς ακόμη συμβουλές; > “Σίγουρα, ο μπαμπάς μου με βοήθησε πολύ στην καριέρα μου, ειδικά όταν ήμουν πολύ μικρός και μου μάθαινε τον καλύτερο τρόπο οδήγησης.
“Αυτές τις μέρες βρίσκεται περισσότερο στο παρασκήνιο και με αφήνει να συγκεντρώνομαι στα ράλλυ, αλλά φυσικά μιλάμε πολύ για το σπορ και εξακολουθεί να μου δίνει συμβουλές για το πώς να χειριστώ ορισμένα πράγματα, επειδή έχει βρεθεί και ο ίδιος σε αυτή τη θέση (του εργοστασιακού οδηγού)”.
Πόσο σημαντική είναι για εσένα η συνεργασία με τον Jonne Halttunen; Ποιο θεωρείς πως είναι το πιο δυνατό του σημείο; > “Η συνεργασία με τον συνοδηγό είναι πραγματικά σημαντική.
“Εγώ και ο Jonne δουλεύουμε καλά μαζί και αυτό θα έλεγα πως είναι το πιο σημαντικό στοιχείο”.
Κατέκτησες τη νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από τον αγώνα; Ποιο είναι το μήνυμα που θα ήθελες να στείλεις στους Έλληνες θαυμαστές σου; > “Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας πραγματικά κλασικός αγώνας του WRC και ήταν ιδιαίτερο για εμάς, που κερδίσαμε εκεί πέρυσι.
“Γνωρίζω από τις πρώτες μου δοκιμές πόσο παθιασμένοι είναι οι Έλληνες φίλοι των ράλλυ και ανυπομονώ να τους δω ξανά αυτή τη χρονιά. Σας ευχαριστώ για την υποστήριξη!”
Photos: Αρχείο 4Τ (Νίκος Κατίκης-Rallypixels, Θάνος Ηλιόπουλος), Toyota Gazoo Racing