Η νέα Mercedes-AMG SL 43 με 2λιτρο κινητήρα
Ο Βενιαμίν της γκάμας της νέας Mercedes-AMG SL τροφοδοτείται από έναν νέο, 2λιτρο κινητήρα με τεχνολογία από την Formula 1 και απόδοση 381 ίππων.
H βασική έκδοση της νέας Mercedes-AMG SL είναι και επίσημα εδώ και με τον κωδικό «43» στο πίσω μέρος της, «κρύβει» κάτω από το εμπρός για την περίσταση καπό της ένα νέο, 2λιτρο και 4κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος διακρίνεται όχι μόνο για την εντυπωσιακή του απόδοση αλλά και για τις υψηλές τεχνολογικές περγαμηνές του.
Στον πυρήνα του 2λιτρου συνόλου της νέας Mercedes-AMG SL 43 βρίσκεται ένας ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής καυσαερίων, ο οποίος, όπως αναφέρει με… καμάρι το γερμανικό εργοστάσιο, υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής προσερχόμενος από την εμπειρία του στο Π.Π. της Formula 1.
Επί της ουσίας, εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν ηλεκτροκινητήρα πάχους περίπου 4 εκατοστών, ο οποίος είναι ενσωματωμένος απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή, μεταξύ του φτερωτής του στροβίλου στην πλευρά της εξαγωγής και του αντίστοιχης του συμπιεστή στην πλευρά της εισαγωγής. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος, αυτός ο ηλεκτροκινητήρας οδηγεί απευθείας τον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή και έτσι επιταχύνει τη φτερωτή του συμπιεστή προτού η ροή των καυσαερίων αρχίσει να τον κινεί συμβατικά.
Η «πρακτική» αυτή βελτιώνει σημαντικά την απόκριση από το ρελαντί και σε όλο το εύρος στροφών του κινητήρα, επιτρέποντας την απόδοση υψηλότερης ροπής στις χαμηλές στροφές. Ακόμη και όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι ή φρενάρει, η τεχνολογία του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή είναι σε θέση να διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση.
Το τούρμπο, το οποίο λειτουργεί μέσω ενός ενσωματωμένου ηλεκτρικού συστήματος 48V, λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 170.000 σ.α.λ., γεγονός που επιτρέπει πολύ υψηλό ρυθμό ροής αέρα. Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα με αποτέλεσμα ο τελευταίος να αποδίδει 381 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 480 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ από τις 3.250 έως και τις 5.000 σ.αλ. Ανάλογα με την περίσταση, το σύστημα εγγυάται επίσης πρόσθετη ισχύ 10 kW, για σύντομο χρονικό διάστημα, με άρμα από τη γεννήτρια/μίζα.
Ο κινητήρας με τον κωδικό Μ139 – ο οποίος είναι εγκατεστημένος κατά τον διαμήκη άξονα (σ.σ.: σε αντίθεση με την εγκάρσια διάταξη και χωρίς την παρουσία του ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή στα κόμπακτ μοντέλα της Mercedes-AMG) και εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,9 δλ. και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 275 χλμ./ώρα, συνεργάζεται με ένα αυτόματο Multi-Clutch κιβώτιο 9 σχέσεων, χωρίς μετατροπέα ροπής, μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Από εκεί και πέρα και η SL 43 διατηρεί τη διάταξη 2+2 θέσεων στο εσωτερικό, αρκεί οι πίσω να μην υπερβαίνουν σε ύψος τα… 1,5 μ. To «ξεσκούφωτο» μοντέλο με τη μαλακή αναδιπλούμενη ορφή διαθέτει, όπως όλες οι σύγχρονες SL, ένα «υβριδικό» αλουμινένιο πλαίσιο, το οποίο είναι αυτοφερόμενο παραπέμποντας ωστόσο σε space frame διατάξεις. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιθύνοντες της Mercedes στις επίσημες δηλώσεις τους, το νέο πλαίσιο δεν διαθέτει ούτε ένα κοινό στοιχείο με εκείνο της προηγούμενης SL και της νέας AMG GT Roadster.
Στη νέα Mercedes-AMG SL το πλαίσιο υιοθετεί μια «έξυπνη σύνθεση υλικών, όπως το αλουμίνιο, ο χάλυβας, το μαγνήσιο και οι συνθετικές ίνες» ώστε να εξασφαλιστεί η υψηλότερη δυνατή ακαμψία, σε συνδυασμό με χαμηλό βάρος. Από εκεί πέρα, σε σύγκριση με την προκάτοχό της, στη νέα SL, συμπεριλαμβανομένης της βασικής «43» η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος είναι αυξημένη κατά 18%. Η εγκάρσια ακαμψία είναι κατά 50% υψηλότερη από εκείνη της AMG GT Roadster, ενώ η διαμήκης ακαμψία είναι βελτιωμένη κατά 40%. Το «καθαρό» βάρος του αμαξώματος, χωρίς τις πόρτες, το καπό και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, είναι περίπου 270 κιλά.
Η εμφάνιση της νέας Mercedes-AMG SL 43
Η εξωτερική σχεδίαση της «μικρής» SL 43 διαφέρει σε επιμέρους λεπτομέρειες από τα δύο 8κύλινδρα μοντέλα. Για παράδειγμα, έχει διαφοροποιημένες ποδιές εμπρός και πίσω καθώς και στρογγυλή διπλή απόληξη εξάτμισης. Από εκεί και πέρα, η «43» πατά σε τροχούς με ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών, ενώ προαιρετικά διατίθενται 20άρες και 21άρες ζάντες 20 ή 21 ιντσών.
Η οροφή του αυτοκινήτου αναδιπλώνεται σε σχήμα Ζ, ασφαλώς με τη βοήθεια ενός ηλεκτρομηχανισμού, μέσα σε χρόνο 15 μόλις δευτερολέπτων, ακόμα και όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα που δεν υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, ο σχεδιασμός του cockpit εστιάζει ξεκάθαρα στον οδηγό. Η οθόνη LCD των 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης δεν έχει σχεδιαστεί για να είναι ανεξάρτητη, αλλά ενσωματωμένη σε μια «μάσκα» υψηλής τεχνολογίας που αποτρέπει τις αντανακλάσεις που προκαλούνται από ηλιακό φως. Προκειμένου να αποφευχθούν εκείνες που προκαλούνται από τη διαφορετική θέση των ηλιακών ακτίνων όταν η μαλακή οροφή είναι ανοιχτή, η κλίση της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα μπορεί να ρυθμιστεί ηλεκτρικά από μια γωνία 12 έως και 32 μοιρών.
Διαβάστε επίσης: Η νέα Mercedes-AMG SL