H νέα ναυαρχίδα της Alfa Romeo θα είναι ηλεκτρική – και SUV
Η επόμενη ναυαρχίδα της Alfa Romeo θα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV που αναμένεται μέχρι το 2027, ενώ την ίδια στιγμή η επόμενη Giulia θα είναι επίσης ηλεκτρική.
Το επόμενο μοντέλο της Alfa Romeo που θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας της διατελώντας χρέη… ναυαρχίδας θα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV, μεγαλύτερο από την τρέχουσα Stelvio, όπως αποκάλυψε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της μιλανέζικης φίρμας, Jean-Philippe Imparato.
Μάλιστα, το νέο αυτό μοντέλο αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026 ή το αργότερο το 2027.
Μιλώντας την περασμένη εβδομάδα κατά τη διάρκεια μιας προγραμματισμένης επίσκεψής του στο εργοστάσιο Pomigliano της Stellantis στη νότια Ιταλία, το οποίο κατασκευάζει τη νέα Tonale, ο Jean-Philippe Imparato είπε ότι το νέο αυτό EV θα είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση των πωλήσεων της Alfa Romeo στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα.
Σύμφωνα με τις προθέσεις των Ιταλών και με δεδομένες τις επιμέρους προδιαγραφές του, το νέο αυτό SUV θα κληθεί να αντιμετωπίσει στον εμπορικό στίβο την X5 της BMW, τη μάρκα που η Alfa Romeo έχει θέσει ως σημείο αναφοράς της, όπως δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato στην ΑΝΕ σε συνέντευξή του (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).
Το συγκεκριμένο μοντέλο θα είναι το τέταρτο SUV της Alfa Romeo, μετά την Stelvio, η οποία κυκλοφόρησε το 2017, την Tonale, που παρουσιάστηκε φέτος και ένα μικρό SUV που θα κάνει το ντεμπούτο του το 2024 και πιθανότατα θα ονομάζεται Brennero.
Ωστόσο, όπως δήλωσε ο Jean-Philippe η Alfa Romeo δεν θα γίνει μία μάρκα που θα διαθέτει στη γκάμα της μόνο SUV μοντέλα, όπως η Jeep. «Δεν εγκαταλείπουμε το μεσαίο σεντάν Giulia. Θα υπάρξει μια μελλοντική Giulia και θα είναι ένα μοντέλο μόνο με ρεύμα».
Ως γνωστόν, η Alfa Romeo αποφάσισε να μην παρουσιάσει τον διάδοχο της Giulietta, η οποία σταμάτησε να παράγεται στα τέλη του 2020.
«Για την κόμπακτ κατηγορία έχουμε την Tonale, η οποία είναι ένα παγκόσμιο προϊόν», δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato. «Η Giulietta ήταν ένα ευρωπαϊκό μοντέλο και θέλουμε η Alfa Romeo να είναι παγκόσμια».
Ο CEO της ιταλικής εταιρείας είχε δηλώσει σε συνέντευξη του στην ΑΝΕ τον Φεβρουάριο ότι ένα μοντέλο της μεγάλης κατηγορίας θα αποτελέσει την πιθανή προσθήκη στη γκάμα, ενώ η αντικατάσταση της Giulietta δεν συμπεριλαμβάνεται στα σχέδια της μάρκας.
Επιστροφή της Alfa Romeo στις 100.000 μονάδες ετησίως
Μετά την ένταξη της στους κόλπους της Stellantis που προήλθε από τη συγχώνευση των FCA και Groupe PSA, η Alfa Romeo κατάφερε να είναι κερδοφόρα το 2021 υπό την καθοδήγηση του Jean-Philippe Imparato, μετά από δεκαετίες στο «κόκκινο».
Η διάσημη μάρκα με την ένδοξη ιστορία, αν μη τι άλλο, ελπίζει να επιστρέψει στις 100.000 πωλήσεις σε ετήσια βάση σε παγκόσμιο επίπεδο, πιθανώς μέχρι το 2023 με τη βοήθεια και της Tonale.
Πέρυσι, η Alfa Romeo πούλησε 52.000 μονάδες παγκοσμίως – κυρίως Giulia και Stelvio. Από αυτές, οι 28.000 μονάδες εγγράφηκαν στην Ευρώπη (18.334 Stelvio, 6.479 Giulia και 3.037 Giulietta, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce), ενώ οι πωλήσεις στις ΗΠΑ ανήλθαν στις 18.250 μονάδες (10.539 Stelvio και 7.634 Giulia, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Ειδήσεων του Automo).
Η παραγωγή της νέας Alfa Romeo Tonale ξεκίνησε τον Μάρτιο, με ρυθμό παραγωγής της τάξης των 23 μονάδων την ώρα, αριθμός που «υποδεικνύει» μια δυνητική παραγωγή από 40.000 έως και 80.000 μονάδων ετησίως.
Μάλιστα, ο Jean-Philippe Imparato είπε τον Φεβρουάριο ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις του Tonale θα μπορούσαν να κυμαίνονται από 70.000 έως και 80.000 μονάδες, με την Ευρώπη να απορροφά από 45.000 έως και 60.000 μονάδες και οι ΗΠΑ από 10.000 έως 15.000 μονάδες.
Φέτος, η παραγωγή της νέας Alfa Romeo Tonale αναμένεται να κυμανθεί στις 20.000 μονάδες, με τα πρώτα αντίτυπα να παραδίδονται σε Ευρωπαίους πελάτες μέσα στον προσοχή Ιούνιο – και μέχρι τέλος του έτους και σε εκείνους στις ΗΠΑ.