Kia Niro: Αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνητες εκδόσεις
Η Kia ανακοίνωσε λεπτομέρειες για τις μονάδες κίνησης των ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών εκδόσεων του νέου Niro.
Το νέο Kia Niro σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της γκάμας της κορεατικής εταιρείας στην Ευρώπη, καθώς το νέο CUV της θα διατίθεται από τα μέσα περίπου του έτους και μετά σε εκδόσεις που διαθέτουν τη δυνατότητα κίνησης με μηδενικές εκπομπές.
Αφετηρία της γκάμας είναι η πλήρως υβριδική έκδοση, η οποία συνδυάζει έναν 1.600άρη κινητήρα βενζίνης με φυσική αναπνοή που αποδίδει 105 ίππους και ροπή 144 Nm και έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 32 kW. Το όλο πακέτο προσφέρει 141 ίππους, με την αρωγή ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη δεύτερης γενιάς με 6 σχέσεις.
Η plug-in υβριδική έκδοση του νέου Kia Niro χρησιμοποιεί τον ίδιο θερμικό κινητήρα, σε συνδυασμό ωστόσο με έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 62 kW. Εδώ, η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 183 ίππους και η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία κίνησης που εξασφαλίζει η μπαταρία ιόντων λιθίου των 11,1 kWh στα 65 χλμ., βάσει του πρωτοκόλλου WLTP στην έκδοση του μοντέλου με τροχούς 16 ιντσών. Και εδώ, το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη, με 6 επίσης σχέσεις, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα νέα Niro HEV και PHEV κινούνται προς τα… πίσω αποκλειστικά με την αρωγή των ηλεκτροκινητήρων τους. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η επαναφορτιζόμενη από εξωτερική πηγή έκδοση του νέου Kia Niro διαθέτει ένα σύστημα προθέρμανσης 5,5 kWh, το οποίο συμβάλλει στην επέκταση της αυτονομίας σε ψυχρότερες συνθήκες.
Η ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική απόδοση 150 kW (204 ίπποι). Η μέγιστη ροπή της μονάδας ανέρχεται στα 255 Nm, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,8 δλ. Η μπαταρία που συνοδεύει το νέο Niro BEV έχει χωρητικότητα 64,8 kWh εξασφαλίζοντας μέγιστη αυτονομία 463 χλμ. Η φόρτιση της σε ταχυφορτιστή DC από το 10% στο 80% της μέγιστης δυναμικής της ολοκληρώνεται, σύμφωνα με την Kia, σε μόλις 43 λεπτά.
Νέο Kia Niro: Σχεδιαστικά και όχι μόνο
Σχεδιαστικά, το νέο Niro ακολουθεί τη φιλοσοφία Opposites United της Kia, αντλώντας συγχρόνως πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο HabaΝiro του 2019. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι ο SUV χαρακτήρας – σε αντίθεση με το τρέχον Niro που θυμίζει κάτι από crossover και station wagon – αλλά και η ιδιαίτερη «υπογραφή» στο εμπρός μέρος.
Άξια αναφοράς είναι επίσης η στενή μάσκα, με τη χαρακτηριστική φωτεινή μπάρα που απαντάται στο τελείωμα του καπό, καθώς φυσικά και τα LED φώτα σε σχήμα που παραπέμπει στο γράμμα U. Στο πλάι αίσθηση προκαλεί η αισθητική της τρίτης κολώνας, με το σκουρόχρωμο για την περίσταση χρωματισμό, ενώ πίσω τα κάθετα φωτιστικά σώματα, επιλογή που συμβάλλει, σύμφωνα με την Kia, στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Σε αντίθεση με το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο EV6, το νέο Niro δεν βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP του Hyundai Motor Group που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα αλλά στο πάτωμα K3 των Κορεατών που χρησιμοποιεί το Elantra. Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η ηλεκτριη΄έκδοση επωφελείται τώρα από έναν έξτρα αποθηκευτικό χώρο 20 λίτρων στο εμπρός μέρος (frunk), ενώ στον… παραδοσιακό είναι εφικτή η μεταφορά αποσκευών με όγκο έως και 475 λίτρα – οι αντίστοιχες τιμές για τα Niro HEV και PHEV διαμορφώνονται πλέον στα 451 και 348 λίτρα αντίστοιχα.