Toyota bZ4X: Ξεκινούν οι πωλήσεις στην Ευρώπη
Το ηλεκτρικό Toyota bZ4X ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία στις αγορές της Ευρώπης.
Κατασκευασμένο σε μια αποκλειστική νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, το Toyota bZ4X είναι το πρώτο από μια σειρά νέων μοντέλων της οικογένειας bZ (Beyond Zero) του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Με αιχμηρό σχεδιασμό, το ιαπωνικό SUV μηδενικών εκπομπών σηματοδοτεί το ντεμπούτο ενός νέου για τη εταιρεία συστήματος τετρακίνησης που χρησιμοποιεί ηλεκτρικούς κινητήρες στον εμπρός και τον πίσω άξονα για να προσφέρει υψηλές δυνατότητες κίνησης σε κάθε είδους επιφάνεια.
Χάρη στους αποδοτικούς κινητήρες και τη διαχείριση ενέργειας, τα επίσημα, αναγνωρισμένα στοιχεία βάσει του πρωτοκόλλου WLTP δείχνουν ότι το προσθιοκίνητο μοντέλο έχει αυτονομία 516 χλμ. με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία, επιτυγχάνοντας κατανάλωση ενέργειας της τάξης των 14,3 kWh/100 χλμ. ή 7,0 χλμ./kWh. Για το τετρακίνητο Toyota bZ4X, η επίσημη αυτονομία είναι 470 χλμ. και η κατανάλωση 15,8 kWh/100 χλμ. ή 6,3 χλμ./kWh.
Το Toyota bZ4X είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Η πρώτη είναι προσθιοκίνητη, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 150 kW, ήτοι 204 ίππους, που εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,6 δλ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η τετρακίνητη έκδοση έχει μέγιστη συνδυαστική απόδοση 217,5 ίππων (η ροπή ανακοινώνεται στα 336 Nm, με κάθε ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 80 kW) εξασφαλίζοντας την ίδια τελική ταχύτητα και «0-100» σε 7,7 δλ.
Θυμίζουμε ότι το Toyota bZ4X εξοπλίζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 71,4 kWh, η οποία υποστηρίζεται από ένα προαιρετικό πρόγραμμα εκτεταμένης φροντίδας που εγγυάται τον υποβιβασμό της μέγιστης αποθηκευτικής της ικανότητας έως και 70% μετά από 10 χρόνια ή 1.000.000 χλμ.
Σύμφωνα με την Toyota, οι παραδόσεις του νέου bZ4X στους πελάτες στις πρώτες αγορές της Ευρώπης αναμένονται από το φετινό καλοκαίρι σε τιμές που δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί.