Αυτή είναι η ηλεκτρική Lotus Eletre
Η Lotus Eletre είναι το πρώτο SUV στην ιστορία της βρετανικής εταιρείας. Και φυσικά, είναι ηλεκτρική.
Η Lotus Eletre, γνωστότερη έως τώρα ως Type 132, σηματοδοτεί την ολική στροφή της βρετανικής εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση, αποτελώντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, το πρώτο από τα τέσσερα νέα EV που πρόκειται να παρουσιάσει τα προσεχή χρόνια η διάσημη εταιρεία που ίδρυσε ο Colin Champan και πλέον βρίσκεται υπό τη σκέπη της κινεζικής Geely.
Από πλευράς μεγέθους, η αμιγώς ηλεκτρική Lotus Eletre έχει ανάλογο αποτύπωμα με την συμβατική Lamborghini Urus, με το μήκος της να φτάνει τα 5,105 μ., τα πλάτος τα 2,131 μ. και το ύψος τα 1,63 μ., ενώ το μεταξόνιο ξεπερνά τα 3 μ. Προς ώρας πάντως το βρετανικό EV… παίζει μόνο του στην αγορά μιας και ο ανταγωνισμός, επερχόμενος και μη, όπως η Ferrari Purosangue και η Lamborghini Urus δεν περιλαμβάνει στη γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις.
Το αυτοκίνητο βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, η οποία φέρει την ονομασία Electric Premium Architecture (EPA). Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί της, πρόκειται για ένα ευέλικτο δάπεδο που μπορεί να προσαρμοστεί προκειμένου να «εξυπηρετεί» αμαξώματα διαφορετικών μεγεθών και κατηγοριών, ενώ πρόθεση της Lotus, αλλά και της μητρικής Geely, είναι η διάθεσή του και σε άλλους κατασκευαστές που θα δείξουν ενδιαφέρον προκειμένου να το υιοθετήσουν ως βάση σε δικές τους προτάσεις.
Όλες οι εξοπλιστικές εκδόσεις της Lotus Eletre θα είναι τετρακίνητες, με δυνατότητα να επιταχύνουν από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δλ. Παράλληλα, η τελική τους ταχύτητα θα φτάνει τα 260 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Lotus, κάθε διαμόρφωση του αυτοκινήτου θα συνοδεύεται από μια μπαταρία υψηλής τάσης με αποθηκευτική δυναμική άνω των 100 KWh, με την ισχύ των δύο ηλεκτροκινητήρων να διαμορφώνεται σε τουλάχιστον στους 600 ίππους.
Η μέγιστη αυτονομία που υπόσχεται η Lotus για τη νέα Eletre θα φτάνει τα 600 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Όσον αφορά την τελευταία, σε ταχυφορτιστή με μέγιστη ισχύ 350 kW, η μπαταρία υψηλής τάσης της Lotus Eletre, η οποία υποστηρίζεται από κύκλωμα 800V, θα μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για την κάλυψη 400 χλμ. σε μόλις 20 λεπτά.
Από εκεί και πέρα, όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν αερανάρτηση, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα καθώς και ενεργό σύστημα ρύθμισης του ύψους από το έδαφος. Σε αντίθεση, στον προαιρετικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται οι ενεργές αναρτήσεις, η τετραδιεύθυνση και το σύστημα torque vectoring, το οποίο θα «καθοδηγείται» μέσω ενός ηλεκτρικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού.
Lotus Eletre: Εντυπωσιακή
Η Lotus Eletre σχεδιάστηκε στο Lotus Technology Creative Centre (LTCC) στο Coventry, το οποίο αποτελεί τον «σχεδιαστικό κόμβο» της εταιρείας που εγκαινιάσηκε πριν από τέσσερα χρόνια και τώρα απασχολεί 120 άτομα – τα σπορ αυτοκίνητα της μάρκας εξακολουθούν να σχεδιάζονται στα κεντρικά γραφεία της Lotus στο Hethel.
Οπτικά, το αυτοκίνητο έχει ένα δυναμικό παρουσιαστικό, με «ισχυρή» παρουσία και cub-forward σχεδίαση, μακρύ μεταξόνιο και πολύ κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους, ενώ χαρακτηριστικό είναι και το συμπαγές καπό που απηχεί, σύμφωνα με την Lotus, ουκ ολίγα στιλιστικά στοιχεία από μοντέλα του παρελθόντος με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική. Όπως συμβαίνει στην περίπτωση των Emira και Evija, ο αέρας διοχετεύεται κάτω από το μπροστινό άκρο του αυτοκινήτου βγαίνοντας μέσω δύο αεραγωγών στο καπό. Το «παρών» δίνουν επίσης αεραγωγοί πίσω από τους θόλους των εμπρός τροχών, πίσω από τους πίσω τροχούς και στην κορυφή της κολόνας D.
Στο πίσω μέρος, το φως πλήρους πλάτους είναι κόκκινο όταν το αυτοκίνητο κινείται – η απόχρωσή του μετατρέπεται σε πορτοκαλί ή πράσινη, υποδεικνύοντας τη φόρτιση της μπαταρίας. Την ίδια στιγμή, στην ουρά δεσπόζουν επίσης μια διαιρούμενη αεροτομή από ανθρακονήματα στην κορυφή της πέμπτης πόρτας, με δυνατότητα ανάπτυξης σε τρία στάδια. Ιδιαίτερες είναι και οι 23άρες ζάντες ελαφρού κράματος, ενώ ένα «σετ» ζαντών με διάμετρο 22 ίντσες θα είναι επίσης διαθέσιμες.
Οι τεχνολογίες της Lotus Eletre
Στο σώμα του ηλεκτρικού SUV της Lotus ξεχωρίζουν τόσο οι πτυσσόμενοι αισθητήρες lidar, που υποστηρίζουν χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 και εκτείνονται από την κορυφή του παρμπρίζ και τους θόλους των τροχών, όσο και οι τρεις Electric Reverse Mirors, που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς καθρέπτες εντός και εκτός.
Στο εσωτερικό τα βλέμματα συγκεντρώνει η οθόνη των 15,1 ιντσών καθώς και η λεπτή φωτεινή λωρίδα/οθόνη που έχει πάχος μόλις 30 χλστ. και διατρέχει το πλάτος του ταμπλό προβάλλοντας βασικές λειτουργίες και ενδείξεις του οχήματος. Από εκεί και πέρα, προσφέρεται συνδεσιμότητα 5G, ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού καθώς και ένα πλήθος συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδηγήσης.
Η παραγωγή της Lotus Eletre
Η ηλεκτρική Lotus Eletre θα παράγεται κατ’ αποκλειστικότητα στην Κίνα, στην πόλη Wuhan, με έναν ρυθμό που αναμένεται να φτάσει τις 50.000 μονάδες σε ετήσια βάση.
Οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες αναμένονται, σύμφωνα με την Lotus, μέσα στο 2023.