Skoda Fabia Rally2: Με… πολιτικά εχέγγυα αεροδυναμικής
Η εξέλιξη της νέας αγωνιστικής Skoda Fabia Rally2 συνεχίζεται, με τους Τσέχους να επωφελούνται από τις βελτιώσεις που διαθέτει η αντίστοιχη πολιτική έκδοση, σε επίπεδο αεροδυναμικής.
Έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία Rally2, τόσο σε επίπεδο WRC 2 όσο και επιμέρους Πρωταθλημάτων, η Skoda ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα, που είναι η παρουσίαση της νέας Fabia Rally2, εντός της χρονιάς.
Όπως συμβαίνει για κάθε αγωνιστικό που παρουσιάζει η Skoda Motorsport τα τελευταία χρόνια, έχουν προηγηθεί εκτενείς δοκιμές σε ξεχωριστές επιφάνειες, ώστε -και- η νέα Fabia Rally2, να είναι όσο το δυνατόν πιο ευκολοδήγητη και προσαρμόσιμη στις δυνατότητες του εκάστοτε ιδιώτη οδηγό.
Άλλωστε, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 αποτείνονται κυρίως σε ιδιώτες και η Skoda έχει διαγράψει απόλυτα επιτυχημένη πορεία σε αυτόν τον τομέα.
Skoda Fabia Rally2: Η αεροδυναμική σε πρώτο πλάνο
Η νέα Skoda Fabia Rally2, που αναμένεται να λάβει Δελτίο Αναγνώρισης αργότερα μέσα στη σεζόν, έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές εξέλιξης σε χωμάτινη και ασφάλτινη επιφάνεια, καθώς και σε χιόνι.
Στα πηδάλια έχουν βρεθεί καταξιωμένοι οδηγοί με μεγάλη εμπειρία στην εξέλιξη σύγχρονων αγωνιστικών αυτοκινήτων όπως οι Andreas Mikkelsen, Kris Meeke και Jan Kopecky.
Καθώς η στιγμή της ολοκλήρωσης των πρώτων δοκιμών εξέλιξης πλησιάζει, η Skoda αποκάλυψε ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες, τονίζοντας πως το νέο της αγωνιστικό αυτοκίνητο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό όσον αφορά στην αεροδυναμική, στο αντίστοιχο επιβατικό μοντέλο της μάρκας.
Από τη στιγμή που η νέα επιβατική Skoda Fabia διαθέτει, σύμφωνα με την τσεχική μάρκα, τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας στην κατηγορία της, οι μηχανικοί του αγωνιστικού τμήματος φρόντισαν να “πατήσουν” σε αυτές τις γερές βάσεις.
Ο στόχος της βέλτιστης αεροδυναμικής απόδοσης φαίνεται πως έχει επιτευχθεί, με τους Τσέχους να υποστηρίζουν πως η παραγόμενη κάθετη δύναμη στη νέα Skoda Fabia Rally2 είναι διπλάσια, από εκείνη στην υπάρχουσα Fabia Rally2 evo.
Ακολουθώντας τη σχεδιαστική πεπατημένη της έκδοσης δρόμου, οι μηχανικοί της Skoda Motorsport υιοθέτησαν δύο ανοίγματα στις πλευρές του εμπρός προφυλακτήρα, τις επονομαζόμενες και “κουρτίνες αέρα”.
Πρακτικά, πρόκειται για διάταξη που κατευθύνει τη ροή αέρα με ελεγχόμενο τρόπο, προς τις πλευρές και τους θόλους των τροχών του αυτοκινήτου. Αυτό, σε συνδυασμό με τον διαχωριστή (splitter) αέρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, συνεισφέρει στην επίτευξη της βέλτιστης αεροδυναμικής απόδοσης για το εμπρός μέρος.
Με βάση τους κανονισμούς της FIA για την κατηγορία Rally2, οι άνθρωποι της Skoda Motorsport συνεργάστηκαν με το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης (R;D) της “μαμάς” Skoda, ώστε να βρουν τη χρυσή τομή του συνδυασμού κάθετης δύναμης και οπισθέλκουσας.
Ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν οι Τσέχοι στον τομέα, είναι το γεγονός ότι πριν από τις δοκιμές σε ειδικές διαδρομές, οι προσομοιώσεις ρευστοδυναμικής CFD (Computational Fluid Dynamics) επαληθεύτηκαν με μελέτες στην αεροδυναμική σήραγγα.
Από εκεί και έπειτα, στο πλαίσιο μείωσης του κόστους, δεν επιτρέπονται τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, οπότε λύσεις που υφίστανται στη Skoda Fabia παραγωγής, όπως οι ανοιγόμενες γρίλιες στην εμπρός μάσκα, δεν έχουν ενταχθεί στην αγωνιστική έκδοση.
Δύο σημαντικά σημεία στην εξέλιξη της νέας Skoda Fabia Rally2, είναι η εντελώς νέα, μεγάλη πίσω αεροτομή, καθώς και η βελτιωμένη ροή αέρα στην περιοχή της οροφής.
Στη δεύτερη περίπτωση, ο αεραγωγός που κατευθύνει τον φρέσκο αέρα έχει τροποποιηθεί, ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή ροή χωρίς τον κίνδυνο επιρροής από σκόνη ή νερό στο πάνω μέρος του καπό.
“Τα αεροδυναμικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν στο αυτοκίνητο δρόμου έχουν αποδείξει ότι λειτουργούν και σε αγωνιστικό περιβάλλον και έχουν δώσει στο αεροδυναμικό πακέτο της Skoda Fabia Rally2 μια εξαιρετική βάση”, δήλωσε ο υπεύθυνος Τεχνικός Ανάπτυξης στον τομέα της Αεροδυναμικής Lukáš Vojík.
“Δώσαμε στην αεροδυναμική ακόμη μεγαλύτερη προσοχή από ότι ήδη κάναμε με το σημερινό αυτοκίνητο ράλλυ. Ο κύριος στόχος της εξέλιξης ήταν η υψηλότερη τιμή κάθετης δύναμης, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τη συνολική αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου”.
Η Skoda Fabia Rally2 και Rally2 evo, που βρίσκεται στις ειδικές διαδρομές του κόσμο από την 1η Απριλίου 2015, αποτελεί το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό της τσεχικής μάρκας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα της Skoda, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αποτελούν best seller, έχοντας πουληθεί σε 66 αγορές. Παράλληλα, έχουν βρεθεί σε 12.031 εκκινήσεις αγώνων ράλλυ, σημειώνοντας 1.593 νίκες και 3.863 τερματισμούς στο βάθρο σε επίπεδο γενικής, ή επιμέρους κατηγοριών.
Photos: Skoda Motorsport