Ιδού η νέα Maserati Grecale
Η νέα Maserati Grecale εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο για την εταιρεία, ενώ σε ένα χρόνο από σήμερα θα είναι διαθέσιμη και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Η νέα Maserati Grecale είναι σίγουρα ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα για τη διάσημη εταιρεία από τη Modena της Ιταλίας σηκώνοντας στους ώμους της το βάρος εκπροσώπησης της μάρκας σε μια κατηγορία με πολλούς και «δυνατούς» παίχτες. Όπως είναι, για παράδειγμα, η Porsche Macan.
Από το λανσάρισμα της, η νέα Maserati Grecale θα είναι διαθέσιμη σε τρεις εκδόσεις: οι πρώτες δύο θα είναι η GT και η Modena, αμφότερες με έναν 4κύλινδρο και 2λιτρο για την περίσταση κινητήρα με ήπια υβριδικό σύστημα των 48V με μίζα/γεννήτρια και απόδοση 300 και 330 ίππων αντίστοιχα, ενώ η κορυφαία, η οποία φέρει την ονομασία Trofeo, θα παίρνει κίνηση από έναν 3λιτρο και 6κύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα που προέρχεται από τη μονάδα της MC20 αποδίδοντας για την περίσταση 530 ίππους.
Σύμφωνα με το ιταλικό εργοστάσιο, η Maserati Grecale Trofeo θα είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,8 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 285 χλμ./ώρα. Προς ώρας, η ιταλική εταιρεία δεν ανακοινώνει στοιχεία επιδόσεων για τις πιο… αδύναμες εκδόσεις GT και Modena του νέου SUV της, που από το 2023 θα προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό – όπως και πολλά από τα επερχόμενα μοντέλα της μάρκας και μέλους πλέον της Stellantis.
Και οι τρεις εκδόσεις που θα είναι άμεσα διαθέσιμες μέσα στο τρέχον έτος εφοδιάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF και σύστημα τετρακίνησης, ενώ οι εκδόσεις Modena και Trofeο διαθέτουν και μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Προαιρετικά διατίθεται και αερανάρτηση, η οποία διαθέτει έξι διαφορετικά επίπεδα ρύθμισης που ανεβάζουν και κατεβάζουν το αμάξωμα σε μια διαδρομή 65 χλστ.
Ο οδηγός της νέας Maserati Grecale θα έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Comfort, GT, Sport και Off-Road, με την έκδοση Trofeo να διαθέτει ένα επιπλέον: το Corsa. Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα πέντε αυτά προφίλ ελέγχονται, μαζί με μια σειρά άλλων παραμέτρων λειτουργίας τους αυτοκινήτου, από το Vehicle Dynamic Control Module (VDCM), το οποίο αποτελεί κατά 100% προϊόν εξέλιξης και υλοποίησης της Maserati.
Από πλευράς μεγέθους, η νέα Maserati Grecale παρεπέμπει ευθέως στην… Alfa Romeo Stelvio διαθέτοντας μήκος 4.846 χλστ., πλάτος 2.163 χλστ. μαζί με τους εξωτερικούς καθρέπτες, ύψος 1.670 χλστ. και μεταξόνιο που οριακά υπερβαίνει τα 2,9 μ. Σχεδιαστικά, η νέα Grecale παρέχει ισχυρές… ενδείξεις αναφορικά με τι πρέπει να περιμένουμε από τη Maserati τα προσεχή χρόνια – ωστόσο, οι επιρροές τόσο από τη μεγαλύτερη Levante, όσο και από την κουπέ MC20 είναι εμφανείς.
Χαρακτηριστικό εδώ είναι το σχήμα των πίσω φώτων, τα οποία αντλούν έμπνευση από την 3200 GT που σχεδίασε ο Giugiaro το 1998. Από εκεί και πέρα, οι εκδόσεις Modena και Trofeo χαρακτηρίζονται από το μεγαλύτερο, σε σχέση με την GT, μετατρόχιο (+34 χλστ.) αλλά και από διαφορές στις απολήξεις της εξάτμισης και τη μορφή του πιο «τονισμένου» προφυλακτήρα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εσωτερικό, το οποίο εισάγει μια νέα «αντίληψη» για την Maserati. Εν προκειμένω, τον πρώτο λόγο έχουν οι οθόνες (τρεις στο σύνολο). Φυσικά, η οθόνη εμπρός από τον οδηγού είναι ψηφιακή ενώ το «παρών» δίνει η κεντρική του συστήματος infotainment με διαγώνιο 12,3 ιντσών, καθώς και μια ακόμη, τύπου touch pad 8,8 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού, σε συνδυασμό με ένα νέο ψηφιακό ρολόι τοποθετημένο σε περίοπτη θέση στο επάνω μέρος του ταμπλό.