Επίσημο: Αποκλειστικά ηλεκτρικές οι Porsche 718 Cayman και 718 Boxster το 2025

H Porsche ανακοίνωσε ότι μετά τις Taycan και Macan, οι 718 Cayman και 718 Boxster θα είναι η τρίτη σειρά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή.

Στα πλαίσια μιας σειράς σημαντικών ανακοινώσεων που πραγματοποιήθηκαν σήμερα, η Porsche επισημοποίησε την απόφασή της να παρουσιάσει στα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε την επόμενη γενιά των 718 Cayman και 718 Boxster αποκλειστικά σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

«Εντείνουμε την ηλεκτρική μας επίθεση με ένα ακόμα μοντέλο καθώς στα μέσα της δεκαετίας θέλουμε να προσφέρουμε τα μοντέλα της σειράς 718 αποκλειστικά σε πλήρως ηλεκτρική μορφή», δήλωσε με έμφαση σήμερα ο CEO της Porsche, Oliver Blume.

Porsche 718 Cayman

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, ο Βενιαμίν της γκάμας Porsche, στην αμιγώς ηλεκτρική μορφή του, θα χρησιμοποιεί μια νέα διάταξη μπαταριών που αναφέρεται ως «e-core», με πολύ χαμηλή θέση οδήγησης και κέντρο βάρους, έχοντας ως στόχο τη διατήρηση των σπορτίφ χαρακτηριστικών του μοντέλου σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.

Θυμίζουμε ότι στο πρόσφατο παρελθόν η Porsche παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο Mission R, το οποίο «υπαινήσεται» έντονα τις στυλιστικές λεπτομέρειες και τις διαστάσεις των ηλεκτρικών 718 Cayman και 718 Boxster – αλλά και ένα πιθανό αγωνιστικό μοντέλο για αγώνες μηδενικών εκπομπών ενιαίου τύπου. Άλλωστε η Porsche έχει ήδη παραδεχθεί ότι το Mission R πήρα σάρκα και οστά σε συνεννόηση με το κέντρο σχεδιασμού της εταιρείας που εργάζεται σε μελλοντικά EV, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία θα κάνουν την εμφάνισή τους σε εύθετο χρόνο σε μοντέλα παραγωγής.

Porsche 718 Cayman

Όπως αποκάλυψε ο Oliver Blume, οι ηλεκτρικές εκδόσεις των 718 Cayman και Boxster θα «πατούν» σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα και όχι σε μια τροποποιημένη της υπάρχουσας που χρησιμοποιείται σήμερα στα δύο αδελφικά μοντέλα:

«Όταν εξηλεκτρίζουμε ένα μοντέλο, δεν το κάνουμε με μεταφορά της πλατφόρμας που χρησιμοποιείται στις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης επειδή υπάρχουν πάρα πολλοί συμβιβασμοί. Όταν αναφερόμαστε στα μελλοντικά σπορ αυτοκίνητά μας, μιλάμε για τη δική τους πλατφόρμα. Η πλατφόρμα θα είναι μοναδική».

Porsche 718 Cayman

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η μπαταρία των ηλεκτρικών 718 Cayman και 718 Boxster θα βρίσκεται εγκατεστημένη πίσω από τις πλάτες των επιβατών και μπροστά από τον πίσω άξονα. Με άλλα λόγια, στη θέση που φιλοξενείται σήμερα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

«Σε ένα τυπικό δίθυρο σπορ αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο είναι πολύ χαμηλό γιατί για να μειώσεις την αεροδυναμική αντίσταση χρειάζεσαι μια σιλουέτα όσο το δυνατόν πιο χαμηλή και επίπεδη», δήλωσε Michael Steiner, Τεχνικός Διευθυντής της Porsche. «Για να το κάνετε αυτό θα πρέπει να έχετε τον οδηγό να κάθεται όσο πιο χαμηλά γίνεται, και αν το κάνετε αυτό δεν υπάρχει χώρος για μπαταρία κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Με τη σημερινή τεχνολογία κυψελών, οι μπαταρίες είναι το μεγαλύτερο και βαρύτερο μέρος του αυτοκινήτου – και αυτό θα μπορούσε να ισχύει για την επόμενη δεκαετία περίπου. Έτσι αναπτύξαμε αυτό που ονομάζουμε σχεδιασμό μπαταριών e-core».

Porsche 718 Cayman

Οι στόχοι στην ηλεκτρική κινητικότητα για την Porsche

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της γερμανικής εταιρείας, το 2030 το 80% των πωλήσεων της Porsche θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Και αυτό σίγουρα αποτελεί μια ακόμα είδηση για τη διάσημη εταιρεία από το Zuffenhausen.

Πέρυσι, σχεδόν το 40% των νέων οχημάτων Porsche που παραδόθηκαν στην Ευρώπη ήταν ήδη τουλάχιστον εν μέρει ηλεκτρικά – δηλαδή plug-in υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπλέον, η Porsche είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να είναι ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα στον ισολογισμό το 2030.

Porsche Taycan - Formula E

«Το 2025, οι μισές από τις νέες πωλήσεις της Porsche αναμένεται να προέρχονται από την πώληση xEVs – δηλαδή πλήρως ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών», δήλωσε ο Oliver Blume. «Το 2030, το μερίδιο όλων των νέων οχημάτων με πλήρως ηλεκτρική κίνηση θα πρέπει να είναι πάνω από 80%».

Για να επιτύχει αυτούς τους φιλόδοξους στόχους, η Porsche επενδύει σε σταθμούς φόρτισης μαζί με συνεργάτες – και επιπλέον στις δικές της υποδομές. Περαιτέρω επενδύσεις γίνονται σε βασικές τεχνολογίες, όπως συστήματα μπαταριών και παραγωγή ηλεκτρικών μονάδων. Στον νεοϊδρυθέντα Όμιλο Cellforce, αναπτύσσονται και παράγονται κυψέλες μπαταριών υψηλής απόδοσης που αναμένεται να είναι έτοιμες για παραγωγή σε μοντέλα της Porsche έως το 2024.

Porsche