Prodrive Hunter: Ένα hypercar παντός εδάφους με έμπνευση από το Dakar

Η Prodrive παρουσίασε μια επιβατική έκδοση του Hunter, η οποία πάντως διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ από την αγωνιστική που συμμετέχει στα rally raid.

Καθώς το BRX Hunter, όχημα με το οποίο η Prodrive συμμετέχει σε αγώνες rally-raid, έχοντας τερματίσει στη δεύτερη θέση του φετινού Dakar με οδηγό τον Sebastien Loeb, διανύει τη δεύτερη σεζόν αγωνιστικής σταδιοδρομίας, η βρετανική εταιρεία παρουσίασε μια παρόμοια επιβατική παραλλαγή.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το Prodrive Hunter είναι το πρώτο hypercar παντός εδάφους στον κόσμο και αποτείνεται, όπως θα καταλάβετε διαβάζοντας παρακάτω, σε λίγους καθώς πέραν της τιμής του, διατηρεί στοιχεία όπως ο κλωβός ασφαλείας, που προδίδει και τον χαρακτήρα του οχήματος.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η ισχύς του είναι κατά 50% μεγαλύτερη από εκείνη του αγωνιστικού, ενώ μεγαλύτερη είναι και η διαδρομή της ανάρτησης, που επιτρέπει στo επιβατικό αδελφάκι του BRX Hunter να κινείται με ευκολία σε δύσκολες επιφάνειες όπως αμμόλοφοι ή δύσβατοι χωματόδρομοι.

Διόλου τυχαία, βασική αγορά του Prodrive Hunter αναμένεται να είναι η Μέση Ανατολή, που διαθέτει εκτεταμένα σημεία ερήμου, ή δύσβατων χωμάτινων ειδικών διαδρομών.

Prodrive Hunter 08

Prodrive Hunter: Για περιπέτεια με αύρα Dakar

Με το Hunter, η Prodrive δημιούργησε ένα hypercar που μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου, σε αντίθεση με όσα έχουμε συνηθίσει ως τώρα, που όπως αναφέρει και ο επικεφαλής της εταιρείας, David Richards, κινούνται μόνο σε καλή άσφαλτο ή πίστα.

Όπως είναι προφανές, βάση του Prodrive Hunter αποτελεί to αγωνιστικό της ομάδας Bahrain Raid Extreme με το οποίο συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally Raid ο Sebastien Loeb.

Αν και το Prodrive Hunter διατηρεί στοιχεία όπως κινητήρας, σύστημα μετάδοσης και ανάρτησης του αγωνιστικού, διαφοροποιείται ως προς το κιβώτιο, αφού το χειροκίνητο σειριακό έχει αντικατασταθεί από ένα paddle shift 6 σχέσεων, που προσφέρει πιο απαλές αλλαγές σχέσεων σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Prodrive Hunter 05

Το “all-terrain hypercar” εφοδιάζεται με τον γνωστό κινητήρα 3,5 λίτρων V6, που διαθέτει διπλό τούρμπο, αποδίδοντας 600 ίππους (50% αύξηση σε σύγκριση με την ισχύ του αγωνιστικού) και 700 Nm ροπής.

Με βάση τους υπολογισμούς της Prodrive, το επιβατικό Hunter επιταχύνει 0-100 χλμ. σε λιγότερα από 4 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 300 χλμ./ώρα.

Στην προσπάθεια να βελτιώσουν την οδηγησιμότητα και πρόσφυση του αυτοκινήτου, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως “BRX Hunter Group N“, οι άνθρωποι της Prodrive εφοδίασαν το Hunter με ειδικούς για την περίσταση, τροχούς 35 ιντσών.

Από εκεί και έπειτα, το Prodrive Hunter διαθέτει σασί από χάλυβα υψηλής αντοχής, που συνδυάζει μια άκαμπτη πλατφόρμα για βέλτιστη γεωμετρία και απόδοση της ανάρτησης, με έναν κλωβό ασφαλείας σύμφωνα με τα πρότυπα της FIA για την προστασία των επιβατών.

Prodrive Hunter 04

Η ανάρτηση του hypercar περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια με δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ σε κάθε τροχό και η διαδρομή φτάνει στα 400 χιλιοστά, έναντι 350 χλστ. του αγωνιστικού και τα φρένα περιλαμβάνουν αεριζόμενους δίσκους.

Περνώντας στη σχεδίαση, ρόλο επικεφαλής ανέλαβε ο σχεδιαστής και του αγωνιστικού, Βρετανός Ian Callum.

Συνολικά, έμφαση δόθηκε στην  ελαχιστοποίηση του βάρους και τη βέλτιστη κατανομή του. Για αυτόν τον λόγο, το αμάξωμα έχει κατασκευαστεί από ελαφρύ σύνθετο υλικό άνθρακα, το οποίο περιλαμβάνει ανακυκλωμένα υλικά που παράγονται από την Prodrive Composites.

Prodrive Hunter 06

Καθώς το Prodrive Hunter είναι μια παραλλαγή δρόμου του αγωνιστικού, το εσωτερικό του θυμίζει περισσότερο, επιβατικό όχημα.

Σε αυτό το πλαίσιο, στην καμπίνα ξεχωρίζουν τα καθίσματα από ανθρακόνημα, μια ψηφιακή οθόνη που παρέχει στον οδηγό τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ η κεντρική κονσόλα διαθέτει χειριστήρια που έχουμε συνηθίσει σε εκδόσεις δρόμου.

David Richards

“Υπάρχουν πολλά hypercars στην αγορά, ωστόσο όλα χρειάζονται καλούς δρόμους ή ακόμη και πίστες για να δείξουν τις επιδόσεις τους”, δήλωσε ο επικεφαλής της Prodrive, David Richards.

“Διαπιστώσαμε ότι σε ορισμένα μέρη του κόσμου, ιδίως στη Μέση Ανατολή, υπάρχουν τεράστιες εκτάσεις που δεν έχουν ακόμη εξερευνηθεί και ξεπερνούν κατά πολύ την πρόσβαση που παρέχουν οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι.

“Επομένως, γιατί να μην δημιουργήσουμε ένα όχημα που να δίνει την ευκαιρία εξερεύνησης αυτών των περιοχών με επιδόσεις κατά πολύ ανώτερες αυτών προσφέρει οποιοδήποτε όχημα εκτός δρόμου στο παρελθόν.

“Πήραμε τη συνειδητή απόφαση να διατηρήσουμε το Hunter Hypercar όσο το δυνατόν πιο κοντά στο πρωτότυπο.

Prodrive Hunter 03

“Πρόκειται να δώσουμε στους ιδιοκτήτες την ευκαιρία να βιώσουν πώς είναι να οδηγείς το αυτοκίνητο Dakar του Loeb στην έρημο, αλλά με όλες τις ανέσεις ενός αυτοκινήτου δρόμου και τη δυνατότητα να το οδηγήσεις από το σπίτι σου, μέσα από μια πόλη, σε οποιονδήποτε προορισμό της επιλογής σου.

“Το πρώτο όχημα εξέλιξης περιοδεύει επί του παρόντος στη Μέση Ανατολή, όπου οι πελάτες έχουν την ευκαιρία να το οδηγήσουν και να επιβεβαιώσουν τις προσωπικές τους προδιαγραφές για τα οχήματα παραγωγής που θα παραδοθούν αργότερα φέτος”.

Το κόστος για ένα εξατομικευμένο Prodrive Hunter, θα φτάνει στις 1,25 εκατομμύρια λίρες (σχεδόν 1,5 εκατομμύριο ευρώ) προ του φορολογικού καθεστώτος που ισχύει στην εκάστοτε χώρα.

Prodrive Hunter 02

Prodrive Hunter – Τεχνικές προδιαγραφές

Κινητήρας

3,5 λίτρα V6 twin turbo

Μεγ. ισχύς: 600 ίπποι

Μεγ. ροπή: 700 Nm

Μετάδοση

Τετρακίνηση

Κιβώτιο 6 σχέσεων (paddle shift)

Εμπρός, κεντρικό και πίσω διαφορικό

Αμάξωμα

Σωληνωτή δομή χάλυβα υψηλής αντοχής

Αμάξωμα με ανθρακονήματα που περιλαμβάνουν ανακυκλωμένα υλικά

Ανάρτηση

Διπλά ψαλίδια

Δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ/τροχό

Εσωτερικό

Καθίσματα από ανθρακονήματα

Ζώνες 6 σημείων

Μπαταρία ιόντων λιθίου

Ρεζερβουάρ: 480 λίτρα μέσα στον κλωβό ασφαλείας

Επιδόσεις

0-100 χλμ./ώρα: Κάτω από 4 δλ.

Τελική ταχύτητα: 300 χλμ./ώρα

Φρένα

Δαγκάνες 6 σημείων εμπρός και πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι

Τροχοί εκτός δρόμου 35/12.5-17

Ζάντες αλουμινίου 8.5J x 172

Photos: Prodrive