Aston Martin Vantage V12: Κύκνειο άσμα
Αυτή είναι η τρίτη και τελευταία Vantage που τροφοδοτείται για λογαριασμό της Aston Martin με V12 κινητήρα.
«Με την παραγωγή της Aston Martin V12 Vantage να περιορίζεται αυστηρά σε 333 αντίτυπα παγκοσμίως, αυτή η έκδοση γιορτάζει με το κατάλληλο στιλ το τέλος μιας επικής εποχής». Με αυτή την φράση, η βρετανική εταιρεία σηματοδοτεί το «τέλος εποχής» του V12 κινητήρα, και συνάμα τα εγκαίνια μιας νέας εξηλεκτρισμενης εποχής και για το στρατόπεδο της Aston Martin.
Για την περίσταση, ο γνωστός 12κύλινδρος κινητήρας της Aston Martin με την περιεχόμενη γωνία των 60 μοιρών, τα δύο τούρμπο και τους 4ΕΕΚ, αποδίδει μέγιστη ισχύ 700 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και ροπή 753 Nm σταθερά από τις 1.800 έως και τις 6.000 σ.α.λ., διατηρώντας ασφαλώς «σταθερή» τη χωρητικότητα των 5,2 λίτρων.
Σύμφωνα με τους Βρετανούς, η τελική ταχύτητα της Aston Martin Vantage V12, η οποία εξασφαλίζει στους 333 τυχερούς ιδιοκτήτες της μια αναλογία 390 ίππων ανά τόνο, φτάνει τα 322 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 97 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο 3,4 δλ.
Η ισχύς περνά στους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου μέσω ενός αναβαθμισμένου 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου της ZF και μηχανικού μπλοκέ διαφορικού.
Όπως είναι αναμενόμενο, η Aston Martin Vantage V12 διαθέτει στο «σώμα» της αρκετά μέρη από carbon, για μείωση του συνολικού βάρους, όπως ο εμπρός προφυλακτήρας, τα φτερά και τα μαρσπιέ, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το νέο σύστημα εξαγωγής εξοικονομεί από μόνο του 7,2 κιλά.
Από εκεί και πέρα, σε σχέση με τις 8κύλινδρες εκδόσεις, η 12κύλινδρη διαθέτει πιο σφικτά κατά 50% και 40% ελατήρια στην εμπρός και πίσω ανάρτηση, πιο άκαμπτα κατά 13% top mounts, αλλά και πιο «δεμένες» αντιστρεπτικές δοκούς, κατά 5% εμπρός και κατά 41% πίσω. Χάρη σε περαιτέρω ενισχύσεις στο αμάξωμα, αλλά και σε άλλα μέρη, όπως στο ρεζερβουάρ και την ανάρτηση, βελτιωμένη είναι και η συνολική ακαμψία του βρετανικού σπορ κουπέ αυτοκινήτου.
Πέραν του νέου καλιμπραρίσματος του τιμονιού, η νέα Aston Martin Vantage V12 διαθέτει πολύ σημαντικές αναβαθμίσεις και στα φρένα της – τα οποία αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους 410 και 360 χλστ., με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Πέραν της αντοχής τους σε θερμοκρασίες έως και 800 βαθμούς Κελσίου, οι κεραμικοί δίσκοι εξοικονομούν κάτι περισσότερα από 23 κιλά βάρους.
Οι ζάντες του αυτοκινήτου είναι 21 ιντσών και κατεβάζουν την ένδειξη της ζυγαριάς, σε σχέση με εκείνους των 8κύλινδρων Vantage, κατά 8 κιλά,, ενώ για την περίσταση συνδυάζονται με ελαστικά Pilot 4S της Michelin σε διαστάσεις 275/35 και 315/30.
Αισθητικά, το αμάξωμα ξεχωρίζει για τα σαφώς πιο τονισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα – η πίσω αεροτομή, για παράδειγμα, παράγει έως και 204 κιλά κάθετης δύναμης – για τη δυνατότητα μεγαλύτερης, κατά 25%, ροής αέρα προς τα ψυγεία αλλά και για το μεγαλύτερο κατά 40 χλστ. πλάτους του αμαξώματος στο εμπρός μέρος.